Varför står ni upp?

Skönt att ställa sig upp och hänger även ofta med fötterna.
Man ska göra detta med jämna mellanrum innan man tycker det blivit jobbigt, när man suttit still så länge att kroppen signalerar obehag så är det jobbigare att komma igen än om man gjort detta i förebyggande syfte.

För er med med en sittställning som att man sätter på en hund så ser dom här stående adventurehojs gubbarna säkert löjliga ut....men hur coolt ser det ut att sätta på en hund? :7peta
 
Hort e va(hur det nu än må vara) så är det jävligt irriterande att folk får för sig att göra som de vill.
 
Alla här går kring ämnets svar som en katt runt het gröt.

Sanningen är enkel.
Man står upp eftersom man nått högsta topp, man är bäst, störst och högst.
Man ser över alla och man trivs.


Haha:tummenupp Tror du är nåt på spåren där. Förmodligen är det just det som retar gallfeber på en del:hihi
 
Var vid tillfället tvungen att fälla upp bogvisiret för en närmare titt, men mycket riktigt; I veckan såg jag faktiskt en KTM vars förare framförde sitt fordon just ståendes, i stadstrafik. Jag som kör bayerskt blev inte helt förtjust i att få konkurrens kring närmsta Starbucks. Snygg hoj i alla fall ska medges.
 
Ja du har ju svaret i det du just quota

Nja, du har ju lyckats skapa en tråd om ingenting egentligen vilket är duktigt och kanske din grundtanke att retas lite.
Det är väl ok att gnabbas lite i och för sig :7peta
Alla får väl tycka o fundera vad dom vill men personligen har jag svårt att förstå att just den frågan upptar
dina tankar så pass mycket. Om folk står eller sitter är väl ändå ganska ointressant, jag står inte o kör men stör mig noll på om andra gör det. Stör mig mer på bilister som man får hålla uppsikt på.
 
Det är skönt att avlasta arslet.
Och så är det kul att se hur det ser ut framför en.

Men om det stör folk ska jag definitivt göra det oftare :yoparty :banana
 
Fan nu är jag gubbe :( vet dock om 990 smr klassas som gubb grusräser:va
Men som de alla andra ställer jag mig upp ibland i låga hastigheter av den enkla anledningen att jag får träsmak i röven. Men nu måste jag sluta så ingen tror jag är gubbe:crash
 
Är det någon som vet var jag kan hitta korvlådor till min R1M? Måste finnas plats för stormkök, schweizisk armekniv, 2 kostymer och mina lackskor. Tack på förhand!
 
Är det någon som vet var jag kan hitta korvlådor till min R1M? Måste finnas plats för stormkök, schweizisk armekniv, 2 kostymer och mina lackskor. Tack på förhand!
Tänk på vad du önskar dej, det kanske redan finns :D
r1-racks-and-hard-luggage-page-2-yamaha-r1-forum-yzf-sportbike-hard-luggage-l-f21073a2743bdd7a.jpg
 
Den här tråden är ganska symptomatisk över sporthojskollektivet som helhet. Man är så pass upptagen med att reta upp sig över vad andra motorcyklister gör att man helt och hållet glömmer sina egna fel och brister. Det kan inte finnas någon annan gruppering av motorcyklister som lägger ned så mycket tid på att reta upp sig över vad andra gör...?

Jag hävdar fortfarande att jag har större respekt för goretexfolket på sina Touratechbestyckade boxers och för fransbögarna på sina kromslädar. Sådana möter man ju i alla fall ute på landsvägarna och således kan man anta att de faktiskt kör sina motorcyklar och därmed är riktiga motorcyklister. Beggade sporthojar vars ägare bär oskrapade knäpuckar och kållitschtröjjor med provokativa budskap ser man ju mest på Donkens parkering.
 
Kör man mer än 50mil på en dag är det gött att ställa sig upp ibland. Nu når jag nätt och jämt ner till styret när jag ställer mig upp i lågfart så jag kör mest ståendes i 80-120. (Höja styret kan ju vara bra kan man tro men jag har redan höjt det 50mm)

Fan nu är jag gubbe :(
Haha, kände samma sak... 27 bast och blir redan kallad gubbe men jag är ju från Göteborg så jag kan köpa det:)
 
Last edited:
Den här tråden är ganska symptomatisk över sporthojskollektivet som helhet. Man är så pass upptagen med att reta upp sig över vad andra motorcyklister gör att man helt och hållet glömmer sina egna fel och brister. Det kan inte finnas någon annan gruppering av motorcyklister som lägger ned så mycket tid på att reta upp sig över vad andra gör...?

Jag hävdar fortfarande att jag har större respekt för goretexfolket på sina Touratechbestyckade boxers och för fransbögarna på sina kromslädar. Sådana möter man ju i alla fall ute på landsvägarna och således kan man anta att de faktiskt kör sina motorcyklar och därmed är riktiga motorcyklister. Beggade sporthojar vars ägare bär oskrapade knäpuckar och kållitschtröjjor med provokativa budskap ser man ju mest på Donkens parkering.

Ja, det där allmänna generalisrandet kan vara lite tröttande! :tungan
 
Beggade sporthojar vars ägare bär oskrapade knäpuckar och kållitschtröjjor med provokativa budskap ser man ju mest på Donkens parkering.

Ah, är väl inte så konstigt? Just du borde ju veta att sportisar går snabbare än ljuset, du ser dem bara när de står still vid Donken! :fakta :arsele
 
Om du reser dig upp borde väl tyngdpunkten flyttas uppåt?
Väldigt sant, fel uttryckt av mig. Tyngden av föraren hamnar på fotpinnarna (under hojens tyngdpunkt) vilket ger ökad stabilitet. Plus att du på bättre sätt kan fördela din vikt kontra hojen, använda benen som dämpare och en massa annat.
Som redan avhandlats i tråden så är det inte _alltid_ fördelaktigt, men är det under den mesta tiden man kör aktivt geggsprättande och grus sprutande. På motorvägen inte så mycket..
 
När pungen och övriga extremiteter domnat bort efter en 60 mil i sadeln kan det vara ganska skönt att få igång blodflödet under midjan igen...

På grusväg är det därtill en ovärderlig kunskap att köra ståendes...
 
Back
Top