Lindén
Slutkört!
Zartax skrev:2262404Borde inte nått som kallas "trick" kräva nån slags skicklighet?

Chronic skrev:2262416Borde inte något som kallas sporthoj.com kräva nån slags sporthoj?

Dem du har på burk/recept... give me some=)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Zartax skrev:2262404Borde inte nått som kallas "trick" kräva nån slags skicklighet?

Chronic skrev:2262416Borde inte något som kallas sporthoj.com kräva nån slags sporthoj?

RW skrev:2261839Förutom att jag blev rånad (börs o kamera) och inte fick sova på natten var det en höjdarhelg. Det var jobbigt att köra hem (80 mil) o autoban är tråkig, speciellt när man har ett dåligt bakdäck så jag fick hålla mig i närheten av hastighetsgränserna för att det säkert skulle hålla hem, men vilken upplevelse hela resan i stort var. Mitt tipps till den som tänker resa ner o är nybörjare på Assen touring som jag var är att planera i ett stopp i Tyskland på vägen ner o upp (ev fler i sverige om man bor längre norrut än skåne). Undvik autoban i störrsta mån. Bo inte på campingarna nära banan utan så långt bort som möjligt vilket är svårt att veta när man aldrig varit där förut så bo på små privata campingar (helst utan bartält). Tippset är att köra runt på området tills man ser en mindre by. Där hyr husägarna ut trädgården till camping och där är mycket lungnare. Vill man festa kan man utan problem gå till partytälten och banan dagen efter ändå. Man kommer ändå att höra en del liv men det blir på avstånd och uthärdligt. Alternativet är att festa lika hårt för då märker man inget.![]()

Besserwisser skrev:2273628För många Moppe fuckon som vuxit upp till hojåkare utan att mognat![]()

Färnbo skrev:2261810He he .....Inget är nytt under solen, det här gamla hederliga tricket var poppis redan i mitten på -80 talet och utfördes oftas på natten i Anderstorp under roadracing GP.

Olof.B skrev:2273956Var är pollen?![]()
Jag hatar när folk ligger på varvtalsstoppet. För det första så sliter det grymt mycket på grejerna och för det andra låter det så jävla risigt.
Ta bort varvtalsstoppet så de skjuter sönder motorerna istället, då kanske det blir någon ordning!
Zoidberg skrev:2274237Ser ju inget som helst nöje i det själv men var & en är salig på sin tro, ...dessutom tar ju en motor ingen skada av att varvas till/mot varvstoppen, förutsatt kylning osv.
mvh / Sto Ppamoralpaniken
gunnar_gt750 skrev:2274572När du varvar upp utan belastning stannar ju inte motorn vid varvstoppet som mot någon vägg utan skjuter bra mkt högre.
senaste årsmodeller bekräfta eller dementeragunnar_gt750 skrev:2274689Det finns en viss 'svänghjulseffekt' i själva vevpartiets massa när den är på väg upp mot toppvarv med snabb varvtalsökning. Så även om man klipper både bränsle och tändning vid visst varv så blir det en 'översläng' i varvtalskurvan. Men det där kan nog nån som trixat medsenaste årsmodeller bekräfta eller dementera
Chronic skrev:Var inte FJ 1100 top-of-the-line 1984? Värstinghoj, och en del av dom gick på bana dessutom. Är det inte en sporthoj då? Är inte en R1 en sporthoj om 30 år?
Lustigt resonemang.
ah17 skrev:2274556Hur vet du att det sliter på motorn?
ah17 skrev:2274556Hur vet du att det sliter på motorn?
andersbrink skrev:2275232Uhm, föreställde det ironi/sarkasm eller var det en äkta fråga?
Därför att oljefilmen på vevsläng, stor- och lill-ände på vevstaken bara orkar bära en viss last samtidigt som cyllen som får "varvstoppen" inte skapar en kudde av het luft som dämpar vid nästkommande kolvslag. När kolven då träffat topplocket x-antalet gånger spricker antingen kolvbulten, kolven eller vevstaken. Har man en fräsch motor kan man ligga på varvstoppen rätt länge innan nåt torskar, men en 6000-mila motor går sönder rätt snabbt.

wonderwizard skrev:2274192japp, orginalblå från 00-01
numera är den rödmetallic & till salu
Jag kan inte så mycket om motorer så jag klagar på din stavning i stället, det stavas diskussionsemper skrev:2275239Fan du borde få rättighet att stänga trådar efter du har postat, som vanligt konkret och bra beskrivet, slut på diskution?![]()

Olof.B skrev:2274967Varv dödar. Ju fortare det snurrar desto fortare går grjerna sönder.
|
|
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats
Om du vill förfina din hoj ... |
|
|
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats
Om du vill förfina din hoj ... |
|
|
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026
20-årige australiensaren Wi... |
|
|
Alltid redo för regn
Håll dig torr på hojen – ny... |
|
|
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours
Pressrelease från Bridgesto... |
|
|
Publikrekord under World Ducati Week
Ducati slog publikrekord un... |
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |