Varför sporthoj?

MjO skrev:
Jag provkörde i alla fall en Yamaha Supermotard idag (XT660X) och hmm vad ska man säga. Det händer inget när man vrider på gasen, den vibrerar något vansinningt och den låter som en traktor :D

Jag har lagt ner motardplanerna :tummenupp

Kan man ju jämföra med att om jag skulle provköra en gammal cb500 helt lägga ner planerna på o köpa sporthoj för den är så slö, prova en RIKTIG motard med fler hästar o mindre kilon istället så ska du få se på grejer :tummenupp

MostWanted skrev:
tss du har inte råd :D

vem fan har det??
jag vill ha en Motard oxå, bara för att det verkar förbannat jäffla skoj!

ingen som har en motard för runt 23k så kan vi bytlåna ibland.. :)

MostWanted skrev:
tss du har inte råd :D
Det har jag inte med motarden heller. :fyllisar Men man får prioritera. Så jag åker pickup som drar 2 liter milen landsväg, bor i en jälvligt fräsch lägenhet mitt i stan, köpte precis en fabriksny hoj, ska börja hoppa fallskärm och är student. :fakta :rofl

Emmi skrev:
Det har jag inte med motarden heller. :fyllisar Men man får prioritera. Så jag åker pickup som drar 2 liter milen landsväg, bor i en jälvligt fräsch lägenhet mitt i stan, köpte precis en fabriksny hoj, ska börja hoppa fallskärm och är student. :fakta :rofl

HUR!? tell me you secret... :3freak

Just nu har jag ingen sporthoj men jag anser nog att det handlar om smak vilken typ av hoj man vill ha (ja om man har råd förstås).
Det handlar inte så mycket om det standardmässiga "du måste köra fort för att ha sporthoj".
De är ofta heller inte så vettiga som pendlar eller långåkahojar, så är det just det du var ute efter köp en sporttourer eller liknade.

Jag körde motard innan, men sporthoj är helt klart jävligt mycket roligare tycker jag, passar mig bättre.

Sen kanske man kan tänka på att man får svar efter var man frågar, detta är ett sporthojsforum.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park