Varför slutar man med saker man tycker är roligt?

Burre

Extremateist
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr1000 -01
Gick 3 år musikgymnasium med klassisk gitarr som huvudinstrument. Gick ut med MVG i Gitarr A B och C, Kunde läsa noter och hade vissa tyngre kända stycken i bagaget. I samband med studenten (2002) lade jag gitarren på hyllan. Kom in på folkhögskola men övade inte och la av mig helt enkelt.

I början på december 2002 hoppade jag av skolan och återgick till det sommarjobbet jag hade sommaren efter studenten.

Idag... Snart två år efter studenten har jag tappat allt som har med bra gitarrspel att göra. Blev lite nostaligsk då jag testade att kolla ifall www.guitarwar.com fanns kvar vilket det gjorde... Jag ställde upp med 10 låtar och vann 8 av fighterna. kommentarerna jag fick från äldre riktigt duktiga gitarrspelare fanns fortfarande kvar och jag har nu suttit och läst i en halvtimme om mitt forna jag... Jävlar i helvete! Jag var fan i mig bra! Varför slutar man?

Skithelvete... är det för sent att vid 21års ålder ta fram gitarren och börja öva igen?

OT som fan, men jaja...

Burre skrev:
Skithelvete... är det för sent att vid 21års ålder ta fram gitarren och börja öva igen?
Japp, du är ju för f-n pensionsmässig :D :tungan

Ähh, på'n igen bara. Det tar väl inte lång stund att komma igen..?

Burre skrev:
Gick 3 år musikgymnasium med klassisk gitarr som huvudinstrument. Gick ut med MVG i Gitarr A B och C, Kunde läsa noter och hade vissa tyngre kända stycken i bagaget. I samband med studenten (2002) lade jag gitarren på hyllan. Kom in på folkhögskola men övade inte och la av mig helt enkelt.

I början på december 2002 hoppade jag av skolan och återgick till det sommarjobbet jag hade sommaren efter studenten.

Idag... Snart två år efter studenten har jag tappat allt som har med bra gitarrspel att göra. Blev lite nostaligsk då jag testade att kolla ifall www.guitarwar.com fanns kvar vilket det gjorde... Jag ställde upp med 10 låtar och vann 8 av fighterna. kommentarerna jag fick från äldre riktigt duktiga gitarrspelare fanns fortfarande kvar och jag har nu suttit och läst i en halvtimme om mitt forna jag... Jävlar i helvete! Jag var fan i mig bra! Varför slutar man?

OT som fan, men jaja...

Vad har du för nick där? Så att vi också kan få läsa om dig menar jag.

Plocka upp guran nu. Det finns inget att tveka över.
Det kommer att kännas motigt i början när man känner att fingrarna är lika smidiga som en Virago 535. Känslan av "vafan, jag kommer inte att kunna spela som förr" kommer dirrekt. Skit i det och tragla vidare.
Bästa sättet att komma igång är att hitta ett band att repa med.

gladh

Uhm, jag låter nog bli att berätta... Jag var ung och inte direkt ödmjuk, Skäms lite över en del saker jag skrev... ok? :)

mankan skrev:
Vad har du för nick där? Så att vi också kan få läsa om dig menar jag.

Burre skrev:

OT som fan, men jaja...
Du......det finns de som tar fram guran efter 20 års från varo :va . och det fungerar också, tro mig.... :banana :fyllisar

Har hört att man efter en viss ålder inte kan bli bättre än vad man är... eller något sådant...

Jaja, mitt nick på guitarwar? Njae, Jag skrev verkligen några korkade saker... Oj, måste springa på jobbet nu..

Kan vi inte få höra några räkor då?! Du kan flytta till tokholm och bli andre lead i vårt band! :tummenupp

Fram med guran nu, jag ångrar att jag inte fortsatte spela. gör inte samma miss som mig :D

Vaddå, man glömmer ju inte bara av att lira... Jag har spelat gitarr i hela mitt liv. Man har väl aldrig hållt upp mer än nån vecka mellan man spelat. Men ändå. Jag tror inte jag glömmer av "hur man gör"...

äsch, bara på´t igen...

Så jävla sköj är det!

Burre skrev:

En intressant fråga, det hela handlar väl om vad man egentligen vill med sitt musicerande. Spela eller komponera? Klassiskt eller visa? Försörjning eller hobby, heltid eller deltid? Många unga elgitarrister strävar efter personlig berömmelse och vill bli nästa Malmsten / Vai / Van Halen / Satriani. Andra är bredare och har biinstrument, och siktar på att försörja sig som musiklärare eller pedagog. Ytterligare några vill kunna försörja sig på rent spelande, och lirar dansmusik / coverband / krogtrubadur. Plus en väldig massa folk som bara vill spela för sitt höga nöjes skull helt utan försörjningsbörda.
Hör man till det första gänget gäller det nog att ligga i, men för alla andra tror jag att det finns rätt många tåg att kliva på - om man bara får tummen ur. :tummenupp

Själv hörde jag en tid till den tredje gruppen, men sedan många år trivs jag bäst - och har roligast - i den fjärde. (Även om det ofta blir mindre spelande än önskat.) En givande kompromisslösning, eget musicerande utan försörjningskrav samtidigt som jag tillbringar en stor del av arbetstiden tillsammans med musiker *med* försörjningskrav. :D

Frågorna du behöver ställa till dig själv är nog 1) vad du vill uppnå med ditt spelande och 2) om du är beredd att satsa vad som krävs för att ta dig dit. :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back