Varför ska man bo i Sverige?

Så! Hur ska i tackla detta problemet?

(problemet att kvinnorna i Sverige inte har lika korta kjolar som i USA)

Vi får hålla tummarna på att det blir en riktigt het sommar :)

Angående trådens huvudsakliga ämne så visst många saker är alldeles för komplicerade här i Sverige men vi får mycket "gratis" genom att betala våran skatt etc. Levnadsstandarden är generellt sett mycket bättre i Sverige än merparten av alla andra länder i världen. Däremot så har man det som rik kanske betydligt bättre i många andra länder som t.ex. USA.

Jag instämmer bara i det många andra har skrivit att det skulle vara tråkigt med endast en årstid. Det är iaf bra för plånboken att det är vinter annars skulle jag behöva serva hojen 2ggr om året samt så skulle det gå åt minst dubbelt så mycket pengar till soppa, visst skulle jag få mycket hojåka men har som tur är andra intressen som också behöver tid :)

Men just nu är suget efter att köra hoj alldeles för stort :(

Det ska man INTE!! Man gör som jag vill och flyttar till Melbourne i Australien och börjar ett nytt liv med sol & värme!!:krama

Och skogsbränder, översvämningar, cykloner, farligt stark sol och dödliga djur. Nä då är det bättre med fyra skiftande årstider som var och en har sin charm.

Kör hårt - om allt fungerar så lämnar vi Sverige om ca 1 år för att prova på livet "down under"!!:tummenupp

Cool beans!! Kan man dyka förbi o sova på hallmattan, där "ner under"...kanske?!:D Har själv varit 6ggr i Australien tidigare, No Joke Mate!!:tummenupp

Edit:@Fhoff. Svar: JA lr NEJ? :)

Last edited:
Vi får hålla tummarna på att det blir en riktigt het sommar :)

Angående trådens huvudsakliga ämne så visst många saker är alldeles för komplicerade här i Sverige men vi får mycket "gratis" genom att betala våran skatt etc. Levnadsstandarden är generellt sett mycket bättre i Sverige än merparten av alla andra länder i världen. Däremot så

Nu förstår jag inte. :va Det huvudsakliga ämnet i tråden ÄR ju de korta kjolarna. :7peta
Nej men jag tycker inte heller att man ska få körkortet i kellogspaketet. Jag tyckte bara att det lät så härligt och jag är glad för hans skull att det funkar så (om han håller sig kvar på cykeln under den tiden han är där).

erkar überkrångligt - men det finns lösningar på flera plan samtidigt!!:tummenupp

Smidigt om det löser sig på flera plan. Har släktingar och vänner som bott där nere och har hört ett och annat. Får man väl in en fot så brukar det ordna sig. Samhället är rätt likt vårt eget med sociala förmåner och annat om jag förstått saken rätt. Något som de flesta reagerar på som åker dit är hur nitiska de är mot hastighetsöverträdelser. De har ett väl utbyggt system för hastighetsövervakning. Skulle antagligen bli tokig om jag konstant övervakades även om man skulle försöka följa reglerna.

Försök att gå ut själv i en storstad i USA själv efter kl 22:00
Då flyttar du tillbaks till världens bästa land.
Sök lite på skjutvapen och USA och dess rättigheter.
Vilket j***la skitland

Om det är besvärligt att ta ett körkort efter ett prov
kanske man skall cykla istället.

Elller varför inte till flytta till Egypten finns nog bra möjligheter
att ta ett körkort där utan hjärna.

Tja, jag har bott och promenerat omkring vid SouthCentral vid midnatt och gått in och käkat på krogar där det var väldigt många med YooKeps utan att råka ut för något mer skräckinjagande än pancakes med lönsirap och smält smör, Uff!

Sen var jag och såg en lakers match . Skit mycke folk av alla sorter som pendlade mellan baren och matchen. Inte skymten av kravallstaket och dom närmsta platserna var precis vid sidlinjen. Dom flesta var lite packade och häcklingar haglade men inte skymten av vare sig slagsmål eller vandalisering. Jack var på plats :)

Det var skitmycke bilar och hojar men ingen vägrade släppa in en och jag såg vare sig fingrar, elaka poliser eller några pickor.

Last edited:
"The grass is always greener on the other side of the fence." - så även i detta fallet.

Förmodligen kan din kompis se fram emot att köra ihjäl sig DiRECKt eller hamna på sjukhus och dra på sig medicinska kostnader inte ens Ingvar Kamprad har råd att betala med sina fonder.

Nä, jag tycker vi har det jävligt bra här i Svedala. Ena halvan av året kör vi, andra halvan av året drömmer vi om att köra, och den som väntar på något gott...

vadå gillar ni inte mellanmjölk?

trygghetsnarkomanernas land Sverige! allt annat utanför är farligt och det vet vi alla så bra, bättre än de som bor i just det landet.

Sverige blev vald till världens tredje bästa land. Finland kom först, sen Schweitz.
Finland har jag varit i exakt överallt och upplevt allt från utomhusbastu till lokala puben mittiskogen i ingenmansland. Schweitz har jag inte upplevt ännu dock.
Finland är INTE ett bättre land att bo i än Sverige. I jämförelse är Finland ett U-land.

Sverige är definitivt numero uno land att bo i.
Tror du att det är bättre någon annan stans så dra dit.

Vi har en av världens bästa trafikutbildning.
Ett hojkörkort för 75pix är helt retarderat.

Gonatt! ;)

"The grass is always greener on the other side of the fence." - så även i detta fallet.

Förmodligen kan din kompis se fram emot att köra ihjäl sig DiRECKt eller hamna på sjukhus och dra på sig medicinska kostnader inte ens Ingvar Kamprad har råd att betala med sina fonder.

Nä, jag tycker vi har det jävligt bra här i Svedala. Ena halvan av året kör vi, andra halvan av året drömmer vi om att köra, och den som väntar på något gott...

True, True. Även jag trivs bäst i sverige men många har djälvligt lätt för att måla upp USA som ett kass och livsfarligt land men så är det inte i verkligheten. Det finns grejer som är tokmycket bättre där en här och det finns sådand som är toksämre där precis som det brukar vara mellan olika platser.

True, True. Även jag trivs bäst i sverige men många har djälvligt lätt för att måla upp USA som ett kass och livsfarligt land men så är det inte i verkligheten. Det finns grejer som är tokmycket bättre där en här och det finns sådand som är toksämre där precis som det brukar vara mellan olika platser.

Visst är det så.

Jag skulle gärna bosätta mig i USA på grund av mer än en anledning, men jag skulle samtidigt gärna stanna i Sverige. :)

Som svar på den ursprungliga frågan:
1 Jag föddes här
2 Trivs rätt bra här
3 När jag inte trivs här, så är jag för lat för att göra något åt det:D
//Micke

Missförstå mig rätt. Det finns ingen mening med denna tråd, men om det leder till att vi lyckas få mer lättklädda damer i sommar så kommer jag INTE motverka det. Och jag tycker alltså inte att det är bättre att man får övningsköra själv och sedan få körkortet på en förmiddag för 31dollar. Jag ville bara få utlopp för min avundsjuka över hans situation (jag är ju trots allt svensk) och känna att det är fler som sitter i min båt så att säga.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman