Varför ska jag INTE köpa en Chrysler Vision?

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
Ja, varför?
Jag kan ingenting om dessa bilar men tycker den är snygg o funderar på att köpa på mig en med 16t mil på mätaren.

Fråga 2:
Varför SKA jag köpa en Chysler Vision?

Kollar man på de -01:or som besiktades 2009 så ser man att den bästa Chryslern hamnar på plats 114 av 232 modeller. Resterande 4 chryslermodeller hamnar från plats 192, 201, 203 och 207.... Av 232 vilket alltså rätt lätt kan översättas i att Chrysler prenumererar på bottenplatser hos bilprovningen.

2009 besiktades 202 modeller varav två från Chrysler... Dessa hamnade på
platserna 188 och 192 :hihi

Last edited:
Listan kan göras lång, frågan du ska ställa dig är istället; Varför ska jag köpa en Chrysler Vision?
Svaret på det är:

Så istället köper du en bra bil. Eller så köper du en medelmåttig Opel istället för samma pengar men mindre problem.

Du skall istället köpa en Chrysler 300M förstås :tummenupp
Ännu snyggare, och med en stor del av mekaniken från Mercedes E-klass, fast utan rostbekymren.

Ahh, missade den delen där du efterfrågade informativa svar :tungan

Jag har inte ägt en själv men kollade upp dessa lite då jag skulle få en i inbyte för många år sedan. Då visade det sig att de hade problem med topparna men vet ej vilken motor det var eller hur många motoralternativ det finns.
Detta samt att de är törstiga kombinerat med väldigt lågt pris är vad jag grundar mina uttalanden på.
Och, ej att förglömma, det är en amerikansk bil vilket per automatik ger den genomgående dålig kvalité. Eller så blir det så när de landar på de svenska breddgraderna...

Så kort och gott, det är antagligen som att köpa en Ford. Du får vara glad så länge den startar och när det inte gör det efter 100:e gången så slutar man bli förvånad och köper aldrig mer en Ford.

Då visade det sig att de hade problem med topparna men vet ej vilken motor det var eller hur många motoralternativ det finns.

Det är en OHC konverterad stötstångsmotor med någon form av släktskap till Renault (eller det kanske var plattan? Skitsamma)

Räcker inte det som argument till att aldrig äga en så förtjänar man nästan en.....

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år