Varför sitter kicken på "fel" sida på vissa märken?

säg det

Tror inte det finns någon speciell anledning till det.... måste vara vänsterbens träning.... :) eller så e det för att vi ska ha något att fudera över... :3freak
 
motardnisse skrev:
Klen? du kanske borde ha köpt en 625 med elstart! :D
Tycker inte att ja upplevde det som ett problem med att ha kicken på vänster sida. Tycker man får bättre kraft med vänster benet än höger. Men vi får se vad det blir för hoj efter årets slut för du har jag nog råd igen!


Klen? Mja, kanske... Det är väl att jämföra med att skriva med vänsterhanden eller nåt i den stilen... Skulle ha mer kontroll om den satt på höger sida, men vaffan. Kan nästan räkna på fingrarna så många gånger jag var ute och körde förra säsongen... Så det kommer väl att bli bättre med tiden... =) Och allt som har med elstarter och batterier å göra kan vi slänga åt helvete, bara skit å elände!

Men vad gör man, det är ju ett litet pris att betala för att få åka med en så fin hoj... :D

Tur att man iallafall besitter tekniken, den hoppar alltid igång på 'första', kall som varm... :banana
 
GiXxEr_Ricke skrev:
Tror inte det finns någon speciell anledning till det.... måste vara vänsterbens träning.... :) eller så e det för att vi ska ha något att fudera över... :3freak
Jag tror också att det är såhär, att de vill spara oss små killars fötter när vi först ska kicka igång vår egen hoj, och sen polarens hoj (med högerkick) :tummenupp

Iaf har det vare bra för mig :P
 
OlleR skrev:
Jag som inte har det vill väldigt gärna veta :tummenupp

Jag vill oxå veta!! Eller är det som i KTM handboken, där skriver dom att man ska stå vid sidan å kicka, alltså vänsterbenet i marken... helt stört...

Brukar iofs göra så ibland, men det är ju kört om den börjar tippa för mycket och man står på fel sida... :lol
 
Zana skrev:
Jag vill oxå veta!! Eller är det som i KTM handboken, där skriver dom att man ska stå vid sidan å kicka, alltså vänsterbenet i marken... helt stört...

Brukar iofs göra så ibland, men det är ju kört om den börjar tippa för mycket och man står på fel sida... :lol
Jag har försökt några gånger, men dels är jag för kort, sen så blir det helt fel å kicka på det sättet!
 
Zana skrev:
Jag vill oxå veta!! Eller är det som i KTM handboken, där skriver dom att man ska stå vid sidan å kicka, alltså vänsterbenet i marken... helt stört...

Brukar iofs göra så ibland, men det är ju kört om den börjar tippa för mycket och man står på fel sida... :lol


Var just det jag tänkte på :rofl
 
Nightwish skrev:
Eller så drar man in dekompen och kickar försiktigt precis förbi det "tröga".
Sen är det bara kicka på, hela vägen ner och bestämd rörelse = startar alltid.

Funkar med originalmotor ja :) Lite mer komp än så och det krävs extra schvung i rörelsen... :D (det är vid avslutat varv som den ska orka komprimera och fullfölja rörelsen runt och tända)
 
Cybernisse skrev:
Var just det jag tänkte på :rofl

Ok, vet inte hur dom tänkt sig... hehe...

Dom gånger man hoppat av för att kicka har man ju givetvis kickat ihjäl sig med vänstern först. Och sen ska man använda vänstern till att balansera upp allt, som gjort för att allt ska skita sig... =)

Och, när jag säger att jag kickat ihjäl mig så var det för att det satt för litet lågfartsmunstycke monterat. Så den dom i princip vid varje rödljus... jepp, bara att börja kicka igen... :huvet


Men iallafall: Bättre kick på vilken sida som helst än ingen kick alls! På min förra hoj Kawa KLX fanns det bara startknapp. Jättekul när batteriet var slut eller när jorden glappade eller whatever. På sporthoj eller dyl. är det ok med bara startmotor men inte på en jävla offroadhoj där uttaget för kick var markerat och igenpluggat med en jävla gummitätning. Kan medge att jag hatade japanerna mer än nödvändigt ibland.... hehe... :död
 
TomK skrev:
Funkar med originalmotor ja :) Lite mer komp än så och det krävs extra schvung i rörelsen... :D (det är vid avslutat varv som den ska orka komprimera och fullfölja rörelsen runt och tända)

Jo, det gäller att sätta snurr på grejerna för att det ska orka förbi.
Jag menade bara att om man står precis i kompläget är det svårt/omöjligt
att trampa förbi och försöka starta....
Sen kanske du måste ha helt andra tekniker för din best jämfört med oss som
har vanliga grejer :7peta

När du känner dig nöjd och klar(?) med din motard kan du väl ringa Bike och be
dem göra ett reportage? Vore kul att se Niklas Carle stunta lite med den!
 
Kör tunga knäböjjar Måndag och Torsdag emellan bänkpassen så kommer det nog gå bra. Men kör inte med utrustning typ titandräkter eller inzer för då kommer du nog förlora lite effekt.
 
DwD skrev:
tex ktm , på vänster sida

Är det en korkad design ide som skall irritera oss,
eller är tillverkarna snälla och vill att vi skall träna vänsterbenet mer?
eller????, finns det någon orsak?
va det inte bibeln som sa:"Du skall icke vara otrogen" (fröken höger)
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top