gixxermixxer
tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
vilken hoj sitter dom på??Nya Trelleborg Winter Friction med nya, lite för stora moussekorvar! har man krängt på dom kan man jävlarimej kränga allt!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
vilken hoj sitter dom på??Nya Trelleborg Winter Friction med nya, lite för stora moussekorvar! har man krängt på dom kan man jävlarimej kränga allt!
Förr krängde man däck med skruv mejslar.
Sen stort däckjärn och slägga(kan hända att det var lastbilsdäck).
Nu är det lätt att kränga däck! Svårt att få i luft nippeln i hålet bara.
Men som bilden TS skickade så måste du få fram däcket lite mera. Nedåtdelen av den sida du håller på att kränga över mer in till mitten så att däcket åker framåt lite mer. Sen är det bara att ta i!
Du måste som Putte säger "ploppa" däcket.
Högt flöde underlättar när man ska ploppa, det kan du åstadkomma genom att skruva ur ventilen och därefter fylla från kompressor.
När däcket väl ploppat kan du tömma på luft, skruva i ventilen coh fylla igen.
Har man otur kan man behöva massera däcket lite (typ hoppa/sitta på det) medans man fyller för att ploppa.
Ha inga fingrar mellan däcket och fälgkanten när du ska ploppa! Det är svårt att kränga av däcket med en hand och tråkigt att inte ha 10 fingrar..![]()
Om du fått i så pass mycket luft att hojen kan köras så är nog däcket på plats. Har du trots det läkage så har du nog skadat däcket för mycket.
Då är det det nog snarare punkaspej som är lösningen.
Tryckluftslangar finns annars några på LTH med 6-7 bars tryck, bla på kortsidan av M-huset mot Tunavägen. Munstyckena är för cykel men det finns nipplar på OKQ8.
har ingen av dem "MTB-munstycke" (=vanliga bil/mc-ventilen)?
Hade vi på campus på LiTH.. (LiU)![]()
Tror inte det men jag kanske minns fel... har egen luft så jag brukar inte använda dom.
Undra om det va Jag![]()
Har du pressat ner däcket ordentligt på motsatta sidan samtidigt som du kränger, så du får kanten mot centrum på fälgen.
Tack för alla svaren! Då får jag nog ta ett par steg tillbaka och börja om från början, för det finns inte en chans att rubba delen som redan är påkrängd! Har stått och hoppat på den men den känns ju lika hård som om däcket vore fullt med luft. Men det låter ju som det finns en chans ändå, fy skam den som ger sig!
Visst, 250-300kr är ju inget men känslan om man lyckas är värd mer!
Svaret är: klippning.
Precis samma anledning som gör att renoveringar ser lätta ut i Äntligen hemma.
Tack för tipsen!
Får åka dit och se om jag hittar det, har inte så bra koll på lth! Vad kan en sådan ventil man behöver sätta på för mc/bil däck kosta?
Jag tror nog nästan att det är just plopp ljudet jag behöver uppnå, för däcket läcker på 2 ställen. På den ena sidan är fälgen lite ruggad men på andra läckan är fälgen och däcket utan minsta repa!
det borde bli 2 smällar för däcket måste upp på båda sidorna fram är mera tight än bak det kan behövas uppåt 8 bar ibland beroende på hur mycket glidmedel du har geggat på
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |