Varför sådant överpris på hemmafighters?

Det är väl ungefär som med eftermarknadsdelar/-utrustning överlag. Den som har köpt delarna vill ha tillbaka åtminstone en del av de pengar han eller hon lagt ut, även om det i verkligheten egentligen oftast bara i slutändan betyder att hojen är lättare att sälja än en hoj utan godis (förutsatt att priset kommer ner, naturligtvis).

Hela diskussionen är emellertid tämligen poänglös. Att som vissa hävdar köparen ska betala säljarens pris eller åka buss är lika totalfånigt som att säga att säljaren ska sälja till varje pris. Det finns ett pris på varje produkt, och detta pris hamnar där köparens betalningsvilja och säljarens önskan att sälja möts. Naturligtvis finns det undantag som bekräftar regeln, men faktum kvarstår; om du inte får din hoj såld så beror det på att du har satt ett för högt pris. Inte att alla potentiella köpare är dumsnåla kollektivtrafiksåkare som bara vägrar handla för att de inte än insett hur briljant unik just du och din hoj är.
 
Faller väl under kategorin "för-mycket-fritid-hoj". ;)

För mig är en streetfighter en sporthoj där ägaren kört i bröt och inte har pengar till att köpa nya kåpor.

Allt annat är custom...
Duckar! :D

Förra ägaren gjorde ju det :P
Och jag tog hand om det som blev över :D
 
Att bygga turbo håller nog uppe priset en del...men jag tror det smalar av köpkretsen en del oxå.
 
Det är väl ungefär som med eftermarknadsdelar/-utrustning överlag. Den som har köpt delarna vill ha tillbaka åtminstone en del av de pengar han eller hon lagt ut, även om det i verkligheten egentligen oftast bara i slutändan betyder att hojen är lättare att sälja än en hoj utan godis (förutsatt att priset kommer ner, naturligtvis).

Hela diskussionen är emellertid tämligen poänglös. Att som vissa hävdar köparen ska betala säljarens pris eller åka buss är lika totalfånigt som att säga att säljaren ska sälja till varje pris. Det finns ett pris på varje produkt, och detta pris hamnar där köparens betalningsvilja och säljarens önskan att sälja möts. Naturligtvis finns det undantag som bekräftar regeln, men faktum kvarstår; om du inte får din hoj såld så beror det på att du har satt ett för högt pris. Inte att alla potentiella köpare är dumsnåla kollektivtrafiksåkare som bara vägrar handla för att de inte än insett hur briljant unik just du och din hoj är.


Eller också har du inte kommit i kontakt med rätt köpare.

/KentW
 
Jag resonerar så här. Om en hoj är värd 100 orginal så är den bara värd 50 som fighter:tungan
Vet inte om jag är en motvallskärring:va
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top