Varför sådant överpris på hemmafighters?

frekke

TWIN ÜBER ALLES!
Gick med
3 May 2004
Hoj
Sålda fifan
Vad är det jag inte förstår när jag förvånas över priserna på kraschade radfyror som byggts om till fajters? Har kikat lite på blocket men verkar inte få mycket till fighter för min välvårdade Firestorm -98. Vad har jag missat?? :va

Vad ligger en 11år gammal 929:a i för värde t.ex?
Sen, i min värld, ska man dra av ett antal laxar som kompensation för det überfula ljuset och avsaknaden av originalkåpor.

http://www.blocket.se/alvsborg/Honda__streetfighter__cbr_929_33481814.htm?ca=16&w=2

Last edited:
Fattar inte heller det.. men folk tror väl att de ska få igen pengarna de lagt på "fighterkitet".. trots att många av dem dessutom är vidrigt fula..

Varför köper man inte bara ett kåpset från hongkong för ~4k så blir den som ny igen?

Jag ser inte riktigt den hojen som en Streetfighter.

Min hoj anser jag vara en Streetfighter.
Och då är det inte 3 timmar arbete bakom, utan runt 300 timmar.

Kan dock hålla med om att priserna är helt galna för dessa hemmavälta åbäken :va

alla är ju inte vurpade, men gör man en sådan stor ombyggnad som det ändå är för att sitta mer upprätt så skall priset ner avsevärt... för ändo om man kan bygga om den till original så är det inget man har större lust med att göra omgående när man köpt den om man är ute efter en sporthoj..

är man dock ute efter en fajter så ja varför inte färdigbyggd å allt..

Jag fattar inte varför man överhuvud taget ska kunna bygga tillbaka något. Det finns väl massor av orginal hojar att köpa så vill man ha en sån så kan man ju leta efter en sån & inte nåt annat. Sen om det nu är ombyggt så att det går att återställa med massor av extragrejer så är det inget konstigt att folk vill ha mera det är som med bilannonser med eller utan 21" =olika pris.
Själv har jag alldrig byggt så att man kan bygga tillbaka däremot så har man lagt ner mycket tid åt att göra nya grejer men det får man alltid "ge" bort när man säljer nåt fast 1 helg vid fräsen kanske inte är värt så mycket som att köpa en uppsätning eloxerade skruvar vad vet jag...

Japp så kommer det nog alltid att vara kom på en sak. Själv så tycker jag att en fighter ska vara hembyggd & inte på fabrik själva grejen är ju att köra nåt man själv byggt eller åtminstonde veta att man inte möter en likadan vid nästa fik. Jag blir MONGO när jag kör orginal känns helenkelt fel.

Japp så kommer det nog alltid att vara kom på en sak. Själv så tycker jag att en fighter ska vara hembyggd & inte på fabrik själva grejen är ju att köra nåt man själv byggt eller åtminstonde veta att man inte möter en likadan vid nästa fik. Jag blir MONGO när jag kör orginal känns helenkelt fel.

+1 på den :)

Tyvärr är det så att många dem som har lagt ner många timmar och stora pengar på sitt streetfighterbygge aldrig kommer i närheten av att få tillbaka insatsen:gnissla

Men exemplet tillhör knappast inte den kategorien?

Tyvärr är det så att många dem som har lagt ner många timmar och stora pengar på sitt streetfighterbygge aldrig kommer i närheten av att få tillbaka insatsen:gnissla

Men exemplet tillhör knappast inte den kategorien?

Men det är fortfarande resultatet som sätter priset, inte hur många timmar man varit i garaget och oavsett hur dyra prylar man använt så vill ju ingen ha hoje om den serut som skit.
Sedan påverkar ju stilen också, en udda stil ger ju färre spekulanter och troligen lägre pris.

Exemplet i första inlägget måste ju ha helt fel pris. Alltså helt jävla oavsett tokprut fel.

Men det är fortfarande resultatet som sätter priset, inte hur många timmar man varit i garaget och oavsett hur dyra prylar man använt så vill ju ingen ha hoje om den serut som skit.
Sedan påverkar ju stilen också, en udda stil ger ju färre spekulanter och troligen lägre pris.

Vad som ser ut som skit för dig kanske är supersnygg enligt andra??Alla är inte streamlined.

Men som jag skrev så är det sällan som man får tillbaka det man satsar? Och den som inbillar sig det har aldrig byggt nåt själv. Kostar mer än man tror.

Vad som ser ut som skit för dig kanske är supersnygg enligt andra??Alla är inte streamlined.

Men som jag skrev så är det sällan som man får tillbaka det man satsar? Och den som inbillar sig det har aldrig byggt nåt själv. Kostar mer än man tror.

Håller med sen så köp det du gillar & så kan man skita i resten kan ju vara så att nån annan tycker om det. Tydligen så finns det en klick men människor som bär väst & gillar att spendera sin månadslån på örnar & krom vilket jag aldrig äns skulle snegla på en sån annons men de finns där ute....
Själv så bygger jag udda & smalt de flesta tycker säkert det ser ut som skit men jag bygger ju som jag vill ha det sen så brukar man alltid göra nån blank grej med lite mjuka kurvor på i fräsen så att man kan visa titta jag kan men jag vill inte ( dock så tror jag att jag nog har slutat med det för vem bryr sig).
Hursom så skulle man kunna lätt bygga så att det blev mer lättsålt & mainstream men då känns det som att jag lika gärna kan köra en orginalare för det är egentligen helt ointeressant för mig att bygga så.

Förstår helt vad du menar och ett bygge är ju ganska meningslöst om det är Mainstream.
Men det har inte direkt att bygga mainstream jag syftade på utan mer att det är jäkligt många glada amatörer som är ute i garaget och fulmeckar och troligen är ganska nöjda med sina byggen. Sedan tror dom allt för ofta att dom ska få en hyfsad slant när dom säljer.

Förstår helt vad du menar och ett bygge är ju ganska meningslöst om det är Mainstream.
Men det har inte direkt att bygga mainstream jag syftade på utan mer att det är jäkligt många glada amatörer som är ute i garaget och fulmeckar och troligen är ganska nöjda med sina byggen. Sedan tror dom allt för ofta att dom ska få en hyfsad slant när dom säljer.

Enig:tummenupp

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...