Varför så dyra?

ducceper

sdk m2525
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Ducati 998, crescent compact 78 orange
Inte för att jag letar någon ny hoj just för tillfället men ändå så sitter jag och bevakar annonserna på blocket och dylikt och det e en sak som slår mig. Varför e andrahandsvärdet så högt på just R6:an?? Jämför man med R1:an eller framför allt gixxern, så står ju sig R6:an riktigt högt i värde.

Får dom det dom begär för sina hojar eller e dom bara optimister??

ducceper skrev:
Inte för att jag letar någon ny hoj just för tillfället men ändå så sitter jag och bevakar annonserna på blocket och dylikt och det e en sak som slår mig. Varför e andrahandsvärdet så högt på just R6:an?? Jämför man med R1:an eller framför allt gixxern, så står ju sig R6:an riktigt högt i värde.

Får dom det dom begär för sina hojar eller e dom bara optimister??

Jag tycker inte ditt påstående stämmer riktigt.. R6:an ligger ganska lika med andra 600:or i andrahandsvärdet vad jag har sett.

Det har du kanske rätt i. Har ju faktiskt inte jämfört med dom andra märkena. Men om man jämför med R1:an så är ju beg-värdet högre med tanke på inköpspriset. eller?

Priser

Överlag är det lite fantasipriser för att det är vår i luften. Har inte märkt något speciellt för just R6 men de flesta 600-ägare verkar tro att man är beredd att betala lika mycket som för 1000-modellen för deras hoj.

Min gissning är fantasipriser i hopp om att sista idioten inte är född....

jag tror nog att de hänger ganska mycke på att försäkringspremierna på r6:an är betydligt billigare.

Min gissning är fantasipriser i hopp om att sista idioten inte är född....[/QUOTE]

Det var det jag misstänkte.

Tillgång & efterfrågan.

Men e försäkringarna så mycket billigare på 6:an än på1:an??

Så var det inte för ett par år sedan.

Standard svar när jag ser en tråd om blocket: Hojer kostar vad köpare vill betala.

Så är det och så vill det alltid var!

Köpte min R6:a -00:ans modell för 43500 nu i höstas, riktigt fint skick på den också. (import av förra ägaren). Nu ser man ju inte en enda för under 50 lök :va

Håller med dig ducceper, då jag från och till också kollar på annonserna på blocket. Det enda jag kan säga är att det säkert är bra prutmån på några av R6:orna.

nicce skrev:
jag tror nog att de hänger ganska mycke på att försäkringspremierna på r6:an är betydligt billigare.

HELT fel, skiljde inte en spänn när jag bytte från R6 till R1 samma årsmodell, det är en vanlig myt att 600 skulle vara billigare, så är det inte! Har även haft andra tusen å sexhundra kubikare där det inte skilt nåt. :fakta

Jocke K skrev:
Hur mycket ska man ge för en R6a 99-00 i bra skick??

Enligt Blocket 50' - 65' cirkus...
Enligt mig max 50'...
Skitsvårt att säga nåt mer exakt (tycker jag)
Anser att dom är övervärderade på nåt vis, men vad vet jag?

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!