Nu vill jag personligen helst inte stödja skräpjournalistik typ expressen så jag tycker hellre ni ska klicka er in här:
http://www.svd.se/arliga-argument-kravs-i-debatt-om-flyktingar/om/svenskt-flyktingmottagande
Varför klistrar du in SD-propaganda?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nu vill jag personligen helst inte stödja skräpjournalistik typ expressen så jag tycker hellre ni ska klicka er in här:
http://www.svd.se/arliga-argument-kravs-i-debatt-om-flyktingar/om/svenskt-flyktingmottagande
Jag har alltid misstänkt att det bor en liten vänsterpopulist långt inne i dej.Varför klistrar du in SD-propaganda?
Jag har alltid misstänkt att det bor en liten vänsterpopulist långt inne i dej.
Du använder nämligen precis deras retorik; att all debatt om invandring/migration/integration är SD-propaganda.
Jag har sagt det tidigare och jag säger det igen: Sveriges migrationspolitik är (och har varit så länge jag kan minnas) absolut bajs.
Det ser jag inte som en anledning att stödja SD, för det vore som att amputera benet för att skon klämmer.
Jag förstår inte det resonemanget.Jag har alltid misstänkt att det bor en liten vänsterpopulist långt inne i dej.
Du använder nämligen precis deras retorik; att all debatt om invandring/migration/integration är SD-propaganda.
Jag har sagt det tidigare och jag säger det igen: Sveriges migrationspolitik är (och har varit så länge jag kan minnas) absolut bajs.
Det ser jag inte som en anledning att stödja SD, för det vore som att amputera benet för att skon klämmer.
Jag förstår inte det resonemanget.
SD har en stor profilfråga, vilken är just invandringen och hanteringen av integrationen.
Väldigt många (däribland du) verkar hålla med SD om både vikten av frågan och vilka åtgärder som krävs.
Men kan inte tänka sig att rösta på dem.
Varför?
Samma sak som när Hans Linde (en av få politiker jag respekterar) talade om att de (V) röstat mot sin egen åsikt endast därför att KD och SD tyckte likadant.
Eller att alliansen vägrar driva sin politik och i stället lämnar över till extremisttomtarna i V och MP att styra skutan.
Jag förstår inte.
men jag skyller då på min naivitet och ganska skyddade liv. 
Jag ser inte SD som sossar.Du är ju onekligen vänster och sd är sossar, vad är egentligen problemet med att stödja sd?
Jag är oense med SD om orsakerna till att migrationspolitiken är så problematisk.Jag förstår inte det resonemanget.
SD har en stor profilfråga, vilken är just invandringen och hanteringen av integrationen.
Väldigt många (däribland du) verkar hålla med SD om både vikten av frågan och vilka åtgärder som krävs.
Men kan inte tänka sig att rösta på dem.
Varför?
Samma sak som när Hans Linde (en av få politiker jag respekterar) talade om att de (V) röstat mot sin egen åsikt endast därför att KD och SD tyckte likadant.
Eller att alliansen vägrar driva sin politik och i stället lämnar över till extremisttomtarna i V och MP att styra skutan.
Jag förstår inte.
Jag ser inte SD som sossar.
Jag ser dem som ett populistiskt och värdekonservativt parti, rasismen borträknad.
Så även om jag på allvar skulle tro att partikärnan inte är rasister i själ och hjärta, så ogillar jag deras politik i övrigt.Jag är oense med SD om orsakerna till att migrationspolitiken är så problematisk.
SD försöker retoriskt (men inte officiellt) kategorisera människor utifrån ras, religion, etnicitet och kultur, och menar att vissa av dessa är underlägsna andra samt är "icke-blandbara" med varandra. De menar att det mångkulturella samhället oundvikligt leder till spänningar mellan folk, och att skulden till dessa spänningars fel ligger hos invandrarna/flyktingarna/zigenarna/vemsomhelstsominteärsomvi.
Jag ser människor som individer. Det finns vettiga individer i (princip) alla grupper oavsett hur man väljer att kategorisera människor. Likaså finns det idioter.
Häri ligger en avgörande skillnad mellan mej och SD, och givet denna skillnad i synsätt vill jag också ha en väldigt annorlunda migrationspolitik än SD vill.
För övrigt är Hans Linde en typisk teknofob vänsterflummare. Ogillar sånt.

På andra artiklar/källor kan man läsa att brottsoffret utsattes för totalt 60 hugg...
SEXTIO!!! hugg... det är ju helt banalt galet och vidrigt.
Testa att bara räkna till 20 nu... lägg sedan till 40, och att du för varje siffra gör ett knivhugg och mördar någon...![]()
Klart att han inte blir, det är ju garanterat vårat fel att det blev såhär så då får vi ju ta hand om honom också!Skall bli intressant att se om han döms till utvisning...

JDe menar att det mångkulturella samhället oundvikligt leder till spänningar mellan folk, och att skulden till dessa spänningars fel ligger hos invandrarna/flyktingarna/zigenarna/vemsomhelstsominteärsomvi.
De menar att det mångkulturella samhället oundvikligt leder till spänningar mellan folk
Är det så att alla individer med härkomst från en viss kultur alltid har tendenser till kulturellt betingad våldsamhet?Mångkultur kan säkert fungera beroende på vilka kulturer man buntar ihop. Jag tror inte att t ex japaner eller kineser skulle ha några problem med att samsas med ett fredligt men naivt folk som oss svenskar. Blandar man däremot in våldsamma kulturer som har lett till totalförstörda länder och tusentals år av ständiga krig och konflikter så fungerar det ju bevisligen inte så bra. Vi är alldeles för mesiga och godtrogna för att ta oss an en sån utmaning. Det är som att släppa in en flock vargar i en fårhage som vaktas av några cocker spaniels och en blind och dövstum herde.
Är det så att alla individer med härkomst från en viss kultur alltid har tendenser till kulturellt betingad våldsamhet?
Kan det möjligen finnas individuella skillnader?
Om individuella skillnader finns, kan det då t.o.m. möjligen vara så att vissa individer från "våldsamma" kulturer är lämpliga att vara i Sverige?
Kan hanteringen av nya och etablerade invandrare i Sverige kanske förändras så att våldsamma tendenser minskar?
Många retoriska frågor. Välj själv om du vill fortsätta SD-resonemanget.
Därför att de idioter som redan fått PUT eller medborgarskap inte kommer bli mindre idioter för att vi stoppar vettiga människor från samma kultur/ras/etnicitet/whatever.Den stora frågan är väl ändå varför vi i Sverige ska offra enorma resurser på att lära människor från andra kulturer att bete sig som civiliserade människor.
Tror en stor fråga är antalet.Är det så att alla individer med härkomst från en viss kultur alltid har tendenser till kulturellt betingad våldsamhet?
Kan det möjligen finnas individuella skillnader?
Om individuella skillnader finns, kan det då t.o.m. möjligen vara så att vissa individer från "våldsamma" kulturer är lämpliga att vara i Sverige?
Kan hanteringen av nya och etablerade invandrare i Sverige kanske förändras så att våldsamma tendenser minskar?
Många retoriska frågor. Välj själv om du vill fortsätta SD-resonemanget.
Därför att de idioter som redan fått PUT eller medborgarskap inte kommer bli mindre idioter för att vi stoppar vettiga människor från samma kultur/ras/etnicitet/whatever.
Faktum är att vi sitter på ett antal svarte petter i landet, och fler lär de bli om vi inte gör nåt åt integrationen/segregationen.
Faktum är att människor är individer, och jag kan lova dej att jag mött både bra och dåliga individer från nästan varje ras/religion/kultur/etnicitet/whatever. SD-retoriken kring "alla från X är dåliga" rimmar därför väldigt illa med min erfarenhet av verkligheten.
Bättre då att ha en migrationspolitik som inte stirrar sej blind på ras/kultur/religion/etnicitet/whatever utan bedömer människors lämplighet utifrån deras individuella karakteristika.
Än bättre att ha en migrationspolitik med en helhetssyn, d.v.s. titta på hela kedjan:
* Hur kan vi jobba för att undvika att det blir ett taskigt läge i landet/regionen X?
* Hur kan vi jobba för att undvika att det blir ett taskigt läge i Sverige när folk från landet/regionen X kommer hit?
|
|
Med ny V-twin och monocoque-ram
Ducati presenterar nya Hype... |
|
|
Slutstrid i MotoGP
MotoGP-säsongen börjar lida... |
|
|
CFMOTO V4 SR-RR
CFMOTO presenterade sitt pr... |
|
|
Honda V3R 900 E-Compressor
Honda V3R 900 E-Compressor ... |
|
|
Indian Concept Girder – En framtidsvision?
Indian Concept Girder är en... |
|
|
Yamaha R7 får stor uppgradering!
Yamaha R7 får en nängd uppg... |
|
|
BMW F 450 GS för prisvärda äventyr
BMW presenterade den länge ... |
|
|
BSA Thunderbold avtäckt på EICMA