Varför röstar folk på Sverigedemokraterna?

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Det är förjävligt med övergrepp, helt enkelt. Och det gäller väl oavsett vem som utför dem. Invandringspolitiken har varit under all kritik en längre tid, det är inget jag kommit på nyligen. Men bara för att jag tycker att invandringspolitiken behöver skärpas till betyder det inte automatiskt att jag sympatiserar med SD.

Ungefär som att man kan tycka att det finns förbättringar att göra inom miljön, utan att tycka att miljöpartiets politik är vettig.

Nej, det är värre när gäster begår det, för utöver att det visar på otacksamhet skulle det lätt kunnat undvikits.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Bara ett litet förtydligande: Om man med Polisen menar de höga hönsen inom poliskåren, så ja, "Polisen" har mörklagt det hela. MEN! Många poliser i yttre tjänst har i minst två år(!) lämnat tips och information om dessa övergrepp till DN och annan media.

Vad DN och media gör nu är att försöka rikta alla strålkastare över polismyndigheten, när de själva är minst lika ansvariga till att inte ha rapporterat om det hela.


Dan Eliasson, tillsatt Rikspolischef av självaste Löfven... som om man inte anade oro redan då...
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Nej, det är värre när gäster begår det, för utöver att det visar på otacksamhet skulle det lätt kunnat undvikits.
Självklart är det så, och det kommer få till följd att SD ökar ännu mer, vilket förstås är bra. Betänk väl att detta övergrepp i massor skedde långt innan den totala invasionen under hösten.

Jag satt förresten på Fridays i Kungsträdgården i augusti 2014 under nämnd festival. Såg sådana där äckliga förortsungar gå och sparka på varandra, polisen/socialarbetarna/bibliotekarierna vågade inte säga till. Jag kallade till mig bibliotekarien och frågade om hon tyckte det var okej, hon låtsades oförstående till en början och sedan resignerade hon och mumlade något obegripligt. Hon har väl tydliga order att inte konfrontera icke-vita män kan jag tro. Det var skönt att tillrättavisa polisen i alla fall. :)
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Bara ett litet förtydligande: Om man med Polisen menar de höga hönsen inom poliskåren, så ja, "Polisen" har mörklagt det hela. MEN! Många poliser i yttre tjänst har i minst två år(!) lämnat tips och information om dessa övergrepp till DN och annan media.

Vad DN och media gör nu är att försöka rikta alla strålkastare över polismyndigheten, när de själva är minst lika ansvariga till att inte ha rapporterat om det hela.


Dan Eliasson, tillsatt Rikspolischef av självaste Löfven... som om man inte anade oro redan då...
Tänk när det här briserar ännu mer, barnvåldtäkten som migrationsverket försökte dölja tex.
Som trogen SD-väljare, Politiskt Inkorrekt och Avpixlat läsare så är ju det här julafton.
Allt det som någonsin sagts om DN, eliten generellt och polisen tex - var sant. :)
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Nej, det är värre när gäster begår det, för utöver att det visar på otacksamhet skulle det lätt kunnat undvikits.

Jag tror faktiskt inte det är otacksamhet utan okunskap.
Jag har varit inne lite på det förut.
Vi måste vara mycket tydligare med utbildning av asylsökande.
Vad som är lag, regler, kutym och traditioner.
Trots att vi vet att deras kvinnosyn skiljer sig från vår så talar ingen om för dem hur det funkar här. Vansinne! :3freak
Sedan kan man väl ha lite civilkurage och säga till om man ser något som är galet.
Har svårt att tro att ingen på festivalen har uppmärksamma detta?
Det är OK att säga att en idiot är en idiot oavsett ursprungsland.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag tror faktiskt inte det är otacksamhet utan okunskap.
Jag har varit inne lite på det förut.
Vi måste vara mycket tydligare med utbildning av asylsökande.
Vad som är lag, regler, kutym och traditioner.
Trots att vi vet att deras kvinnosyn skiljer sig från vår så talar ingen om för dem hur det funkar här. Vansinne! :3freak
Sedan kan man väl ha lite civilkurage och säga till om man ser något som är galet.
Har svårt att tro att ingen på festivalen har uppmärksamma detta?
Det är OK att säga att en idiot är en idiot oavsett ursprungsland.
Okunskap? Att man inte får begå övergrepp.
Om det är korrekt så stärks jag ytterligare i min åsikt att inga invandrare från dessa länder över huvud taget bör ha rätt att vistas i Sverige. Precis som Ungern, Polen, Slovakien mfl så är det dags för Sverige att skydda sin befolkning.
Enough is enough.
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Det där med okunskap... Är våldtäkt och sexuellt ofredande verkligen tillåtet i de länder dessa människor kommer ifrån?
 

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Struthörning
Det där med okunskap... Är våldtäkt och sexuellt ofredande verkligen tillåtet i de länder dessa människor kommer ifrån?

Även om jag inte tror (är inte säker där) att alla länder har lagar mot det, så skulle jag gissa att det till stor del kommer av uppväxt i krig, att visa sig överlägsen och skaffa sig makt är väl ett sätt att överleva. Det är nog svårt att se saker ur en vettig synvinkel om man inte fått växa upp i en vettig miljö.

Det är ju ingen ursäkt, men det är väl kanske en förklaring.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Även om jag inte tror (är inte säker där) att alla länder har lagar mot det, så skulle jag gissa att det till stor del kommer av uppväxt i krig, att visa sig överlägsen och skaffa sig makt är väl ett sätt att överleva. Det är nog svårt att se saker ur en vettig synvinkel om man inte fått växa upp i en vettig miljö.

Det är ju ingen ursäkt, men det är väl kanske en förklaring.
Är det krig i Afghanistan och Iran?
Det var krig i Jugoslavien, och Finland.
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Det skulle vara intressant att se några anti-SD:ares resonemang kring det senaste på mångkulturfiaskot.

Uppgifter: Övergreppen har pågått i flera år
Uppgifterna om sexuella övergrepp mot kvinnliga besökare på ungdomsfestivalen We are Sthlm bekräftas av en person som arbetar med säkerheten vid festivalen.
Övergreppen har pågått i flera år, minst tre, och det ökar för varje år, säger han till TT.

Vid festivalen i somras uppskattar han att cirka 150 flickor berättade om övergrepp som de utsatts för – men att en överväldigande majoritet, nio av tio, inte ville göra någon formell polisanmälan:

– Många målsägande backar ur, säger mannen som vill vara anonym.

Dagens Nyheter har tagit del av polisens interna promemorior där det bland annat talas om "yngre män som gnuggar sig mot småflickor i publikhavet". Enligt tidningens källor var gärningsmännen ofta unga utländska män som kommit till landet utan föräldrar. Men uppgifterna har inte kommit till allmänhetens kännedom. Poliser som DN pratat med uppger att de undviker att rapportera om händelser som knyts till gärningsmän med utländsk bakgrund.

Rikspolischef Dan Eliasson är kritisk och säger att fallet ska utredas.

– Vi kunde kanske ha förhindrat att flickor hade ofredats om vi hade pratat tydligare om det här, säger Eliasson till Expressen.



T.ex. kunde Nyteknik/McQueen kommentera, ANNA, Wunder eller Alleycat går också bra, och sedan är väl alla andra redan Sverigedemokrater så det kanske blir tomt i tråden nu. :)

http://www.svd.se/direkt-nar-man-ko...de-tafsa/om/polisens-morkande-om-we-are-sthlm

Ska jag säg att det är ok att det mörkas? Givetvis inte.
Ska jag bli förvånad att sånt händer och säg att det importerats? Givetvis inte.

För en sådär 27 år sedan när jag var 15 år gammal var den en kille som la en sats på min rygg i ett härligt publikhav. Jag skulle uppskatta om det togs på större allvar när tjejer/kvinnor blir utsatta för detta, oavsett männens ursprung.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Ska jag säg att det är ok att det mörkas? Givetvis inte.
Ska jag bli förvånad att sånt händer och säg att det importerats? Givetvis inte.

För en sådär 27 år sedan när jag var 15 år gammal var den en kille som la en sats på min rygg i ett härligt publikhav. Jag skulle uppskatta om det togs på större allvar när tjejer/kvinnor blir utsatta för detta, oavsett männens ursprung.
Ursäkta, skrev du att han ejakulerade på din rygg? Känns som det saknas något i den storyn.

Själv var jag på nirvana på sjöhistoriska, min allra första rockkonsert, 1992, 13 år gammal. Minns att ett par låg och gökade mitt bland allt folk. Coolt tyckte jag då, lätt det smutsigaste jag kan tänka mig nu. Ändå fortsätter jag gå på konserter varje år, kanske borde ta upp det med en psykolog.

Chris Cornell Konserthuset, undrar om det händer då. Bara ingen satsar på min rygg.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Okunskap? Att man inte får begå övergrepp.
Om det är korrekt så stärks jag ytterligare i min åsikt att inga invandrare från dessa länder över huvud taget bör ha rätt att vistas i Sverige. Precis som Ungern, Polen, Slovakien mfl så är det dags för Sverige att skydda sin befolkning.
Enough is enough.

Jag tror faktiskt det är så illa.
Sen tror jag man kan skydda befolkningen genom att just utbilda snarare än förbjuda.
Att "Enough is enough" vad gäller antastande av kvinnor är jag absolut med på! :tummenupp
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Ingen jämförelse. Det är en fråga som uppstod när jag drog ditt resonemang lite längre. Överlever man några minuter så är man ju inte så illa anpassad för den miljön... Eller?

Att inte vara tillräckligt stark är ju inte samma sak som att inte vara anpassad.

Det skulle ju betyda att svårt sjuka människor någon gång upphör att vara anpassade för miljön, om vi nu skall dra på det.:D
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag tror faktiskt det är så illa.
Sen tror jag man kan skydda befolkningen genom att just utbilda snarare än förbjuda.
Att "Enough is enough" vad gäller antastande av kvinnor är jag absolut med på! :tummenupp

Jag blir helt livrädd av många av dina inlägg. Detta är ett av dem.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Jag tror faktiskt inte det är otacksamhet utan okunskap.
Jag har varit inne lite på det förut.
Vi måste vara mycket tydligare med utbildning av asylsökande.
Vad som är lag, regler, kutym och traditioner.
Trots att vi vet att deras kvinnosyn skiljer sig från vår så talar ingen om för dem hur det funkar här. Vansinne! :3freak
Sedan kan man väl ha lite civilkurage och säga till om man ser något som är galet.
Har svårt att tro att ingen på festivalen har uppmärksamma detta?
Det är OK att säga att en idiot är en idiot oavsett ursprungsland.

Visst okunskap, om den du antastar skriker, gråter eller börjar värja sig borde en klocka ringa.

Att behöva utbilda människor i att dessa känsloyttringar är ett tecken på övergrepp, förutom det uppenbart bisarra, visar ganska uppenbart på hur dessa individer fungerar.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Även om jag inte tror (är inte säker där) att alla länder har lagar mot det, så skulle jag gissa att det till stor del kommer av uppväxt i krig, att visa sig överlägsen och skaffa sig makt är väl ett sätt att överleva. Det är nog svårt att se saker ur en vettig synvinkel om man inte fått växa upp i en vettig miljö.

Det är ju ingen ursäkt, men det är väl kanske en förklaring.

En kvinna är en ägodel, du står till svars till ägaren, förutsatt att hon har ett gäng manliga vittnen.

Det är mig veterligen inget krig i pakistan...
 

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Struthörning
Ursäkta, skrev du att han ejakulerade på din rygg? Känns som det saknas något i den storyn.

Där har du antagligen en av anledningarna till att färre tjejer reagerar lika starkt på den här typen av händelser som många män gör nu. De flesta tjejer känner antagligen igen sig, man har upplevt liknande händelser i folksamlingar tidigare, antagligen mer än en gång. Det är ingen sensationell nyhet, för det är inget nytt. Tyvärr.

Medan många, lite som du själv gör ovan, ifrågasätter en händelse av liknande slag som inte innefattar unga, invandrade män, för att det kan ju faktiskt vara något tjejen gjort som ledde till det. Jag har själv blivit ifrågasatt på liknande sätt när jag berättat om såna situationer, det ses helt enkelt inte som så extremt illa.

Men när det handlar om en grupp invandrare så är det helt plötsligt jättehemska handlingar och jättesynd om tjejer som tvingas utstå det. Det är väl därför det blir svårt att ta på allvar, det verkar inte handla om övergreppen egentligen utan invandrarna. Det är väl också därför reaktionerna skiljer sig, det är helt enkelt inget nytt för många av oss.
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top