Varför röstar folk på Nyans?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Hur tror ni viktningen är?

Islamister:
Okunnighet:
Bristande kognitiv förmåga:
Allmänt orten-missnöje:
Soft gå på bidrag:
Koranen är bra:

Jag tror det är ganska jämnt fördelat.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
De vill väl att Israel ska lämna tillbaka det som stulits av Palestina och tror att Nyans löser det.
Samernas självbestämmande sägs också vara en viktig fråga för Nyans precis som att de vill skrota regionerna och låta staten sköta sjukvården.
 

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
Inte sommar än!
Jag fick ett flygblad med Nyans-reklam på min bilruta över natten. Försökte läsa vad det stod men kände inte igen det för mig oläsbara typsnittet. När jag hade vänt på bladet och kände igen svenskan så var det för sent då bladet redan var halvvägs ner i papperskorgen.

Ska dom ha min uppmärksamhet får dom locka med något annat än festliga tecken och fyrfärgstryck. Kanske nakna brudar eller nåt, eller helst motorcyklar, klassiska handeldvapen eller bara .. glass.

Och herrejävlar för samer och muslimer under samma tak. Det kommer bli väldigt ostabilt.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag fick ett flygblad med Nyans-reklam på min bilruta över natten. Försökte läsa vad det stod men kände inte igen det för mig oläsbara typsnittet. När jag hade vänt på bladet och kände igen svenskan så var det för sent då bladet redan var halvvägs ner i papperskorgen.

Ska dom ha min uppmärksamhet får dom locka med något annat än festliga tecken och fyrfärgstryck. Kanske nakna brudar eller nåt, eller helst motorcyklar, klassiska handeldvapen eller bara .. glass.

Och herrejävlar för samer och muslimer under samma tak. Det kommer bli väldigt ostabilt.
Har vi tur så blir de osams med samerna.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Så länge de snor okunniga bidragsparasiters röster ifrån S/MP utan att klara rikdsagsspärren så är jag glad. Skitsamma varför folk röstar på dem, huvudsaken är att det ger ett önskvärt resultat (dvs att de som inte borde ha rösträtt från första början då de enbart röstar för personlig vinnings skull kastar bort sin röst).

Jag är hyfsat övertygad om att Nyans är en högerploj, ett parti bildat i syfte att locka extremiströster för att dessa inte ska gå till S/MP som ju är standardvalet hos de som vill sitta på sin röv och inte tvingas bidra med något positivt till samhället. Deras retorik är för extrem för att tas på allvar. Och är det inte en ploj utan tvärtom allvarligt menat... Så skrämmande som det må vara, desto bättre. Det lockar förhoppninsgvis ännu fler extremister. Så länge vi ger fan i att importera fler extremister såklart, kommer de in i riksdagen så går det åt helvete.
 
Last edited:

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
Inte sommar än!
Men Riksdagen verkar attrahera sömntutor, linslöss och idioter, så det är bara en tidsfråga innan den blir en klubb exklusiv för just dessa. O andra sidan kanske det är bra, då vet man var man har dom.

Jag funderar på vad Eva hade gjort. Eva var vår strängaste fröken på daghemmet Humlan 1972-75, och när hon satte blicken i en kändes det som ett järnrör rakt igenom pannan. Hon fick tiden att stanna. Sätt henne i regeringen så blir det ordning och reda. .. men, hon måste väl vara 80 år gammal idag.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
För att göra Sverige muslimskt.

Vad får dom att tro att ett kalifat i Sverige skulle ha bättre förutsättningar än ett i mellanöstern?

Är det lingon och mygg som har saknats i deras forna hemländer för att få det att fungera?

Eller är det så att religion och politik ska hållas väldigt väl åtskiljda?
 

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
Inte sommar än!
Vad får dom att tro att ett kalifat i Sverige skulle ha bättre förutsättningar än ett i mellanöstern?
Tror grejen är att man vill sprida sin ideologi där det går, och 'går det så går det' är filosofin. I sverige verkar det ju gå utmärkt eftersom vi har "religionsfrihet" samt är världens mest sekulära land, så dom har fritt spelrum här.

Precis som säljarna av Golden Products och jehovas vittnen så är resan en stor del av målet. Fast i islam går det lite trögare, dom får satsa på att göra fler barn dom kan hjärntävtta istället eftersom folk i allmänhet är bildade dessa dagar, och behov av frälsning och paradiset inte finns på agendan i varken livet, eller efterlivet.

Problemen, eller faran, med religionsfrihet är att ju fler religioner man har i samma land dessto större risk för konflikter, eftersom religion i grunden är exkluderande mot andra religioner, och i synnerhet kristendomen och islam finns det varierande avarter där man även bråkar inom samma religion. Regeringen verkar inte ha förstått den biten. Kanske hoppas dom på att dom religiösa 'tar hand om varandra', med resultatet att dom mest extrema vinner.

.. ingen som tänker på "rikets säkerhet" här.
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top