Varför räknas inte kvinnlig motorsport?

Stora delar av problemet ligger i attityden/uppfopstran att killar gillar bilar och tjejer hästar och fostras därefter.
Äh, jag har ridit i 12 år, delvis tack vare det jag har den balans jag har :tummenupp Sen hängde jag alltid med farsan i garaget och lärde mig skruva, det har jag också grym nytta av :)
Kan lägga till en liten grej om det där med hästar. Väldigt få killar rider, vi va ca 1% killar i klubben! Men, vi var tvugna att vara lite bättre hela tiden, för vi va alltid uttittade av alla, och brudarna ansåg ju att hästar var deras grej. Då funkade det inte att vara sådärbra. Och titta på eliten i hästhoppning, där är majoriteten män!

Last edited:
Jag är också för jämställdhet, särskilt i motorsport!

(Vältränade bejbs i skinnställ! :fakta)

Kan vi inte bara säga att vad det än handlar så är det alltid en man som gör det bäst?

Det är väl knappast någon hemlighet att kvinnan är underlägsen mannen i alla sporter utom möjligtvis schack. Att det är tabu att säga det utan att någon attackflata i rödstrumpekategorin skriker högt är en annan sak.

Själv har jag alltid sett fram emot mixade klasser.
Jämlikt och bra.
Kvinnor kan säger de ju... så upp till bevis.
Likaså i hockey eller alla sporter f.ö...
Idrotten är fjantig som delar upp i herr och dam.
Kör mixat!
Ja tusan också, då skulle man ju börja röra på sig lite oftare.
Mixade lag, mixade omklädningsrum, dela på allt.

Tror jag skulle börja spela beachvolley då :)

Jag vet inte vad du har för kinky preferenser, men jag ser nog inte mens som något direkt positivt, i synnerhet inte i stora mängder... :rolleyes:

Back to topic nu! :mad:

Yes Boss!

Att stödja en lerduveskytt som redan vinner allt hon ställer upp i känns meningslöst. Ska vi skicka henne till Jupiter för pengarna och se om hon vinner där också?

Kommunerna lägger väl pengarna där det finns intresse. Eller kan du se bakom maktens kulisser, och därmed veta att de resonerar fel?

Förlåt, du har rätt, det är ju ingen som vill ha fler RR-banor, eller motardbanor :(

Jag har väl för fan inte sagt att ingen vill ha rr-banor, men sett till hur många utövare det finns och vad det kostar, jämfört med hur många som spelar fotboll och vad det kostar att anlägga en sketen gräsmatta, så är väl inte den prioriteringen så svår för kommunerna?

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing