Varför plockade dom mig inte?

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
Passerade herr blåljus härom dan´. Höll väl ca 100 över lagstadgat. Släppte gasen och bromsade, men inte jätte hårt. Tog väl iaf ca 3-5 sec och komma ner i 90. Borde dom inte hunnit scanna mig på den tiden? Dom bytte från att ligga jämsides på höger sida till att lägga sig jämsides på vänster sida när jag körde 90, då kom jag på att det var 70 där! Inte ens för 20 för fort i ca 10 sec plockade dom mig. Tar det sån tid att starta polispiloten eller orkade dom bara inte bry sig? :va

Och jag med lite sjukvårdsutbildning tänkte att du var på akuten med förstoppning.......... :hihi

Men allvarligt tror jag de måste ha en viss sträcka för att de ska godkännas.

Kawwa skrev:
Passerade herr blåljus härom dan´. Höll väl ca 100 över lagstadgat. Släppte gasen och bromsade, men inte jätte hårt. Tog väl iaf ca 3-5 sec och komma ner i 90. Borde dom inte hunnit scanna mig på den tiden? Dom bytte från att ligga jämsides på höger sida till att lägga sig jämsides på vänster sida när jag körde 90, då kom jag på att det var 70 där! Inte ens för 20 för fort i ca 10 sec plockade dom mig. Tar det sån tid att starta polispiloten eller orkade dom bara inte bry sig? :va

nej dom hinner inte mäta dig på den korta stunden...

Kanske antog att det var fel pa instrumenten nar de sag att det var en Suzuki??

:va

Nog bäst att du ringer till din lokala Polisstation och förklarar att du kört för fort och kräver att dom inte särbehandlar dig. :rolleyes:

Dom skulle inte ha annat att göra om dom stoppade folk för mildare fortkörningar hela tiden... dessutom kanske det inte var trafikpoliser, de hade kanske ett mål och orkar inte hålla på silla med en sukapilot.

De måste väl mäta under minst 400m?

Kawwa skrev:
OK, det kan ju förklara det hela. Jag tycker ju att 10 sekunder är lång tid men i 90 så hinner man ju bara 250 meter cirkus.

Eller så var det så att det var några av dom 3/4 av kåren
som inte längre tar egna initiativ till att bekämpa brott
utan bara åker på larm.... ... . .

morlock skrev:
Dom skulle inte ha annat att göra om dom stoppade folk för mildare fortkörningar hela tiden... dessutom kanske det inte var trafikpoliser, de hade kanske ett mål och orkar inte hålla på silla med en sukapilot.

100km/h för fort är väl knappast en mildare fortkörning?

De kanske hade viktigare saker för sig? Alla snutar jobbar inte med trafikfrågor.

Kawwa skrev:
Men dom borde väl ingripa vid en uppenbar fortkörning?

ser dom att du slår av så har ju deras jobb fungerat.. dom är inte bara till för att sätta dit folk. Dom finns även för att synas så att folk hindrar sig när dom ser dom, som ett slags förebyggande. Och dom såg garanterat att du körde allt för fort, men det skulle bli så mycket jobb för dom att bevisa det utan film/mätning, så dom valde nog att skita i det. Att behöva ta dig till rätten för en sådan sak hade jag oxå struntat i om jag var polis.

morlock skrev:

vilket land lever du i?

..tycker inte dom gör annat än just plocka fortkörare...

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt