Varför piercar sig folk?

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Kan någon förklara det för mig? Varför piercar ni er?
Har lite svårt att förstå det.
Med tatueringar kan man ju visa vad man verkligen känner för osv.
Så det förstår jag ju. Men hela den här grejen med att pierca sig..?

Flickor gör ju det för att smycka sig själva. Samma för killar? Eller vill man bara visa att man är hård?

Menar nu inget illa, bara en stilla undran från min sida..

Har en ring i läppen. Gjorde det mest som en kul grej.
Nu finns det inte en suck att jag skulle ta bort den...

skulle kunna tänka mig att pierca skinkorna a'la Stevo'O :lol

Allt annat är uteslutet (lite åt kärring hållet om man frågar mig :näsblod)

Piercade tungan för ca 10 månader sen bara för att prova. Har kvar den än och kommer verkligen inte ta bort den nu!

:slicka :tuttar

darth_igel skrev:
2321844 Jajjemän :yoparty :slicka

Enda anledningen isåfall. För att få blonda flickor 15-25 års åldern :hihi :D

Men sen då? När du är stor och ska ha en vettig flicka? Läker tungan? Det gör den väl inte?

Rash skrev:
2321854 Enda anledningen isåfall. För att få blonda flickor 15-25 års åldern :hihi :D

Men sen då? När du är stor och ska ha en vettig flicka? Läker tungan? Det gör den väl inte?

Blonda flickor är bättre än inga flickor :rofl

"Hålet" läker ihop över en dag om jag skulle ta bort ringen.

Rash skrev:
2321796 Kan någon förklara det för mig? Varför piercar ni er?...
Vänd på steken istället, varför inte?
Alla är olika, en del gillar vissa saker medans andra inte gör det. Som piercingar t.ex. Har själv två stycken som jag inte ångrar. Egentligen tycker jag det är mer befogat att ifrågasätta tatueringar. Det är ju liksom inte bara att ta bort om man så småningom skulle känna att man inte vill ha den. En piercing är ju inga större svårigheter att ta bort.

Missförstå mig rätt nu. Jag är inte emot tatueringar utan det var bara en liten synpunkt. Dessutom är jag själv tatuerad :)

Rash skrev:
2321854...Läker tungan? Det gör den väl inte?
Japp, fort som satan :)

Edit: Jag svarade nog inte på frågan varför man piercar sig. Ibland kan kombinationen öl, hårdrock och solsting leda till en piercing :lol

Last edited:
Jag har en i tungan och har haft den där i 5 år snart. Man glömmer bort den tillslut. Tänker inte längre på att den är där. Dock om jag tar ut den så känns det som att man inte har någon tunga längre, så den får allt sitta kvar.

Men jag har tänkt tanken att det kanske inte är så bra när man kör RR.
Om man skulle krascha ordentligt och bita tänderna i den, då har man inga tänder kvar. Eller om tungan svullnar upp och så.

Alicia skrev:
2321976 Jag har en i tungan och har haft den där i 5 år snart. Man glömmer bort den tillslut. Tänker inte längre på att den är där. Dock om jag tar ut den så känns det som att man inte har någon tunga längre, så den får allt sitta kvar.

Om man skulle krascha ordentligt och bita tänderna i den, då har man inga tänder kvar. Eller om tungan svullnar upp och så.
Jag tror sväjdi blir lite purken om du tar ut den :hihi

Alicia skrev:
2321976 Jag har en i tungan och har haft den där i 5 år snart. Man glömmer bort den tillslut. Tänker inte längre på att den är där. Dock om jag tar ut den så känns det som att man inte har någon tunga längre, så den får allt sitta kvar.

Ok, man glömmer alltså bort den. Men vad är meningen med att glömma bort då? Kan tänka mig att det är uppskattat av respektive pojk/flickvän dock :D

Jag har 12 stycken totalt bland annat 16 mm örsnibbar, en septum på 3,2mm (tjurring i näsan), bröstvårtorna och lite annat..

Varför? Jag tycker det är snyggt. Absolut inget konstigare eller hemskare än så. Det är inte alls någon djupt rotat behov att visa mig hård eller att jag gillar smärta. Ren utsmyckning. :)

Den första för att det är snyggt. (Schysst kick på köpet...)
Den andra för att det är snyggt där med och ett litet sug efter adrenalinpåslag.
Den tredje och fjärde för att det är... snyggt...och för att jag verkligen behövde en kick...

Nu har jag de jag vill ha, punkt.
Dessutom ser ingen dem för alla är täckta av kläder för det mesta...

Så varför? För att jag ville och kunde. :)

Tyvärr tycker min karl inte att det är varken snyggt eller sexigt. Take it or leave it... nu är de delar av mig som jag inte vill vara utan... än.

Plåtniklas skrev:
2322122 Jag har 12 stycken totalt bland annat 16 mm örsnibbar, en septum på 3,2mm (tjurring i näsan), bröstvårtorna och lite annat..

Varför? Jag tycker det är snyggt. Absolut inget konstigare eller hemskare än så. Det är inte alls någon djupt rotat behov att visa mig hård eller att jag gillar smärta. Ren utsmyckning. :)
Det förklarar nicket...

Piercing i tutten som jag skaffade mig på Kos :confused: :va :3freak :D suttit där ett par år nu och jag trivs med den, men jag tror inte jag skulle göra om det :)

Det är snyggt och rocken roll har en i vänster bröst vårta och två tunnlar ca 8 mm som är formade som ett par 8 mm muttrar jävligt coola och brudarna gillar det ;)

Jag tycker det är snyggt som fan med piercings på vissa ställen, typ tungan och bröstvårtorna. Som Alicia sa så känns det som man inte har nån tunga när man tar bort dem typ.

Och tungan läker jättefort. Angående tänderna Alicia, så skaffa plastsmycken och sätt i när du kör. Det är ett tips över huvud taget, väldigt lätt att bita sönder tänderna (säger hon me två metallstavar i tungan...:3freak).

*/ ?>
Back