Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Precis, du växlar väldigt sällan ner under nedlägg. Det mest logiska är ju att ha det som på racerhojarna.MTM skrev:Jag skulle gissa på att de har nått att göra med att det ska bli enklare att växla när man ligger i kurvoooooorna.. typ.. lixom.. nått sånt..![]()
Bara att vända på staget mellan fotpinne och växelföraraxeln på de flesta hojar. På retta måste man bygga om lite mer eftersom staget går genom ramenLajodi skrev:-att när man accar ur kurvan är det lättare att "trycka ned" en högre växel än tvärt om....
Min nästa fråga hör helt klar hemma i mekar-forumet; men vad krävs för att ändra vx-lådan till detta?
hajen5 skrev:Den förklaringen verkar väl ganska trolig så den mest logiska frågan är väl varför det är som det är på gatcyklar? Svara på det den som kan.
För att det är lättare att komma ihåg hur man gör då. Högre växel - uppåt, lägre växel - nedåt ??hajen5 skrev:Den förklaringen verkar väl ganska trolig så den mest logiska frågan är väl varför det är som det är på gatcyklar? Svara på det den som kan.
hajen5 skrev:Den förklaringen verkar väl ganska trolig så den mest logiska frågan är väl varför det är som det är på gatcyklar? Svara på det den som kan.
Nyteknik skrev:Jag skulle vilja se ett system som liknar det snöskotrar har: någon slags slir/centrifugal-historia helt utan växlar. Bara att gasa. En grej som definitivt är onödig (om inte sex växlar är det) är varvärknare.
gulsvartkawwa skrev:Friläget ska ligga mellan ettan och tvåan för att undvika att få i friläge vid nerväxling.
gulsvartkawwa skrev:Nyteknik:
Hmmm automat på en sporthoj...låter inte som att man skulle kunna kontrollera gasen lika känsligt som med manuell. Jämför med bil, går fan inte att köra lika sportigt med aut. Sex växlar onödigt?? Händer att jag saknar en 7:e så jag säger nödigt. Varvräknare, där kan jag hålla med om onödigt, räcker med en strobande shiftlight.
Friläget ska ligga mellan ettan och tvåan för att undvika att få i friläge vid nerväxling.
Nyteknik skrev:Jag menar inte automat, utan en växel och slir/centrifugalkoppling; som på en snöskoter.
Nyteknik skrev:Jag menar inte automat, utan en växel och slir/centrifugalkoppling; som på en snöskoter.
Nyteknik skrev:Jag menar inte automat, utan en växel och slir/centrifugalkoppling; som på en snöskoter.
Chris Ash skrev:Mår du riktigt bra?
Nyteknik skrev:Never better!
Tycker bara att idén med ett transmissionssystem utan koppling är intressant.
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Richa blickar framåt mot 70 år i branschen
Bike var på plats på Richa ... |