Varför måste människor förstöra för andra?

MrGooFy

Tebax
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Is no more
Kom hem från jobbet igår och det var första gången jag körde bilen i dagsljus sen i tis. Ser att det blänker till lite i lacken och undrar "vad var det?".

Går fram till bilen och ser att någon har repat hela högersidan på bilen med en nyckel. Från bakskärm heeela vägen fram till framskärmen. :(
Har haft bilen i 1,5 mån ungefär och lacken var i sååå bra skick på den.
Bye bye resan till Turkiet. :huvet

Bild%20324054.jpg

så j*kla onödigt ... men va inte ledsen för att det inte blir en resa till turkiet. Jag skulle betala för att slippa åka dit igen. Hatar det skit landet.

vad kostar det att lacka en sida? lr måsta man lacka hela bilen? vad ligger självrisken på?

Helt otroligt vad vissa idioter kan få för sig att göra.

Gör en polisanmälan för skadegörelse och kontakta sedan ditt försäkringsbolag angående skadan. Nöj dig inte med endast lakering av höger sida, lär bli nyansskiftningar, kräv hellack av bilen.

Btw, måste vara blind, jag ser inte repan/orna :confused:.

Föresten, hur är bilen att köra? Tycker dom nya Accorderna är ruggigt snygga.

brinckis skrev:
så j*kla onödigt ... men va inte ledsen för att det inte blir en resa till turkiet. Jag skulle betala för att slippa åka dit igen. Hatar det skit landet.

vad kostar det att lacka en sida? lr måsta man lacka hela bilen? vad ligger självrisken på?

Skulle åka med tjejen till ett hotell i turkiet med all inclusive och hon har varit där förut så vi vet att det är ett bra hotell.

Det blir lack av högersidan på bilen, självrisken var lägre än jag trodde 3 000kr.

The-PatriX skrev:
Helt otroligt vad vissa idioter kan få för sig att göra.

Gör en polisanmälan för skadegörelse och kontakta sedan ditt försäkringsbolag angående skadan. Nöj dig inte med endast lakering av höger sida, lär bli nyansskiftningar, kräv hellack av bilen.

Btw, måste vara blind, jag ser inte repan/orna :confused:.

Föresten, hur är bilen att köra? Tycker dom nya Accorderna är ruggigt snygga.

Den bilden är tagen när jag precis köpt bilen så det finns inga repor på den. ;)
Hur ska man gå till väga för att få hellack, bilen är inte ny om det nu lät så. Det är en -03

Den är sagolik att köra, det är 2,4 med 190 Hk så den flyttar ganska hyffsat på sig med. Växellådan är det lätt Bmw-känsla på med 6 vxl.

MrGooFy skrev:
Den bilden är tagen när jag precis köpt bilen så det finns inga repor på den. ;)
Hur ska man gå till väga för att få hellack, bilen är inte ny om det nu lät så. Det är en -03

Jaha det förklarar endel, satt och stirrade i ca 3-5min innan jag skrev.

Det du ska göra är att tala med försäkringsbolaget och stå på dig.
Har du alla dina försäkringar i samma bolag så underlättar det en hel del iom att du kan hota med att flytta alla försäkringar till ett annat bolag.
Sånt brukar få fart på dem.

MrGooFy skrev:
Den är sagolik att köra, det är 2,4 med 190 Hk så den flyttar ganska hyffsat på sig med. Växellådan är det lätt Bmw-känsla på med 6 vxl.

:drool

Ska vi byta? :)

skottpengar på de jävlarna!

MrGooFy skrev:
Kom hem från jobbet igår och det var första gången jag körde bilen i dagsljus sen i tis. Ser att det blänker till lite i lacken och undrar "vad var det?".

Går fram till bilen och ser att någon har repat hela högersidan på bilen med en nyckel. Från bakskärm heeela vägen fram till framskärmen. :(
Har haft bilen i 1,5 mån ungefär och lacken var i sååå bra skick på den.
Bye bye resan till Turkiet. :huvet

Bild%20324054.jpg

inte kul, men boka om resan turkiet suger fet diskoballe.

Fick tag en som roade sig med att sparka sönder backspeglar från varenda bil på en P-länga i gbg för ett par år sen, Han fick sig en box som hette duga kan jag lova :jäs

Tror inte du kommer få bilen hellackad, en tjtj på jobbet fick nästan hela sin bil sönderskrapad av ett ex, FB gick bara med på att lacka allt som var skadat och inget mer. Nu var ju iof bilen äldre än din men det tror jag knappast spelar någon roll. Trist som fan e det iaf när sånt händer :kocko

The-PatriX skrev:
Tror din s13 rör lite bättre på sig om du skruvar lite med den!

angående skadegörelsen så är det rent utsagt FÖRJÄVLIGT!
Själv köpte jag en bil om än ganska gammal...aja 5400 mil hade den gått iallafall inte en enda bula på bilen...nu...har grannarna slängt upp dörrarna på den. skitungarna skjutit fotboll på den m.m.m.

det gör så ont i själen o se pärlan förstöras! Lider med dig!

Så jävla onödigt av folk att skrapa sönder folks bilar...trist... :(

Nä, nu blir man arg :mad: !
Vem tusan saknar så mycket i hjärnverksamhet att det kan tyckas vara befogat att repa sönder lacken på en ny Honda Accord?

Samma sak med min 9-5:a när den var ny och fin, det dröjer inte länge...
Folk som är avundsjuka och inte har råd med bil är mitt tips.
Iofs finns det ingen poäng med att bli arg, man vet att några veckor efter man fått ut en "ny" bil så är det en massa bulor - repor mm. speciellt om man skall handla och parkera vid ICA maxi...

Felix skrev:
Iofs finns det ingen poäng med att bli arg, man vet att några veckor efter man fått ut en "ny" bil så är det en massa bulor - repor mm. speciellt om man skall handla och parkera vid ICA maxi...
Om du inte kan hitta en egen ficka, långt bort från de andra bilarna, så parkerar alltid mellan de dyraste bilarna du kan hitta.
De är oftast mån om sina bilar, precis som du :tummenupp

Surt Goofy, samma sak hände mig för ett par år sedan, jag hade köpt en fabriksny Golf, en vecka tog det innan nån j-l drog nyckeln i vänsterdörr, så j-a onödigt :kocko

Dom tänker säkert att man är en j-a kapitalist bara för att man har en ny bil.

Precis som gamlot skriver så tror folk att man är kapitalist bara för att man har en någesånär ny bil, dom tänker inte på att man lägger nästan alla pengar man har på bilen.

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN