Här kommer en fundering om en oroväckande tendens bland postorderfirmor överlag (alltså inte alls på något vis riktat mot någon speciell). Man ljuger helt enkelt om lagerstatus för att få in en beställning, händer mig alldeles för ofta i alla möjliga sammanhang, vare sig det är datorgrejer, hojtillbehör eller sprit. "Japp, finns på hyllan - skickar idag eller senast i morgon". Tre veckor efter beställningen "Näe tyvärr du, den är slut hos leverantören, dröjer till slutet av veckan". Är det bara mig dessa firmor är ute efter eller har andra liknande erfarenheter?
Försöker man påtala att man redan vid beställningstillfället fått ett löfte om att grejen finns på hyllan möts man i regel av oförstående och ett "Jaha, det var ju konstigt" och sedan är det inget mer med det.
Detta börjar gå för långt och jag kommer snart starta ett eget parti med en enda punkt på partiprogrammet, nämligen att kräva tillgång till alla handlares lagersystem vid beställningstillfälle!
Försöker man påtala att man redan vid beställningstillfället fått ett löfte om att grejen finns på hyllan möts man i regel av oförstående och ett "Jaha, det var ju konstigt" och sedan är det inget mer med det.
Detta börjar gå för långt och jag kommer snart starta ett eget parti med en enda punkt på partiprogrammet, nämligen att kräva tillgång till alla handlares lagersystem vid beställningstillfälle!