Varför ligger alla såååå nära?

Em74

Ny medlem
Gick med
1 May 2004
Hoj
.
Det finns ett par saker jag retar upp mig på i trafiken.. och det är bilförare som ska ligga och slicka en i häcken.. OM en olycka skulle hända så skulle jag garanterat bli en platt blöt pöl under deras #&¤#/¤&# volvo 740.. :dummer Och det vill man ju inte..
Å så en sak till,,varför ska alla bilar genast bli så stressade så fort man ligger bakom dem och kör? Kanske vi bara vill glida och kika på omgivningen och alla fina hus? Flera st börjar blinka och köra in till kanten och vill att man ska åka om dom..

uiäck..irriterad idag... ramlade dessutom på en pedofil på nätet och hade en mindre intressant diskussion.. Ja ja,,det finns folk till allt..
Ibland tappar man tron på godheten i människan..Men ni här inne är ju vettiga iaf!! :banana

Jag tror de gillar att studera MCn. Själv är det nog så att jag gärna ligger närmare en MC (dock inte idiotnära! Kör ju själv hoj o vet att närliggande förare av alla dess slag är enerverande)... för att höra ljudet, känna lite av de där sköna med att köra MC.

Swedie skrev:
Jag tror de gillar att studera MCn. Själv är det nog så att jag gärna ligger närmare en MC (dock inte idiotnära! Kör ju själv hoj o vet att närliggande förare av alla dess slag är enerverande)... för att höra ljudet, känna lite av de där sköna med att köra MC.

Ja lr också är det min häck de studerar.... :angel

haha precis som jag idag när jag satt i bilen, rullade upp jämte en sp1:a med acrapovic, rullade ner mitt fönster å börja varva min ford Ficus, till svars fick man ett härligt rytande från den andra filen :banana . Sen bar det iväg på bakhjulet :yoparty (inte jag alltså utan han med spettan :hihi )

Man räknar med att alla hojar kör som dårar, därför vill man "släppa förbi" dessa. Känner precis samma sak HELA tiden, kör iofs om när dom gör så (oftast).

Det där med röven, jag brukar sakta ner när dom ligger så nära.. provar att lysa med bromsljuset.. ökar dom inte avståndet sänker jag hastigheten :)
Sura bilförare, men vem bryr sig.

OCH... hur kul är det att sitta i grillen då, visst blir man förbannad när man sitter på sin MC och det svänger ut mötande i ens körfält som gör en omkörning. (obs! när man kör i laglig hastighet)
Visst fan önskar man då att man satt i en Dumpers... :kocko

//hmm...

Em74 skrev:
Det finns ett par saker jag retar upp mig på i trafiken.. och det är bilförare som ska ligga och slicka en i häcken.. OM en olycka skulle hända så skulle jag garanterat bli en platt blöt pöl under deras #&¤#/¤&# volvo 740.. :dummer Och det vill man ju inte..
Å så en sak till,,varför ska alla bilar genast bli så stressade så fort man ligger bakom dem och kör? Kanske vi bara vill glida och kika på omgivningen och alla fina hus? Flera st börjar blinka och köra in till kanten och vill att man ska åka om dom..

uiäck..irriterad idag... ramlade dessutom på en pedofil på nätet och hade en mindre intressant diskussion.. Ja ja,,det finns folk till allt..
Ibland tappar man tron på godheten i människan..Men ni här inne är ju vettiga iaf!! :banana
Låt aldrig nån ligga upp i aschlet. Envisas nån med att ligga där trots att jag vrider på rullen, så svänger jag in till kanten och låter dom passera.

Om bilen framför blinkar in mot kanten så ska du passera, finns ingen anledning att ligga bakom och trycka (det är ju samma resonemang fast omvänt). I så fall ska du ligga rejält långt bakom så det finns marginaler.

En annan sak att göra är, om det ligger en bil toknära och pressar bakom, att dutta till så bromsljuset tänds. Då brukar avståndet öka markant direkt. :) Funkar det inte kan man även börja köra lite ryckigt och vingla. :crash

jag tycker det e skitshyst när de flyttar på sig när man kommer lite snabbare bakom o tackar dem med vänster höger blink :tummenupp

Beror ju på hur jävligt man kör, men visst kan de ligga en meter bakom, extremt irriterande eftersom man inte har en chans ifall man skulle köra omkull av nån anledning.

Em74 skrev:

Jag o flickan var ute o körde en sväng igår. När vi skulle köra hem så körde jag väl normalfort, vill inte köra så hört när hon sitter på. Då kom det en Audi A4 o började slicka oss i röven. Jag bromsade då lite lätt så att han skulle förstå att jag inte uppskattade att han låg 1-meter bakom i 130 knutar. Det är som sagt skitfarligt med tanke på att vi bara skulle bli ett nytt grillmärke om ngt inträffade. Så höll det på i ca 4km, till slut var jag asförbannad o tänkte stanna o ge killen en fetsmäll. Till slut valde jag att svänga av o köra ett annat håll hem, tro ni inte det satt två färska 18-åringar med dregel runt munnen o bara vinkade o flinade!... Jävla idioter, fan har man inte vett när man är 18 elr?.. Men jag känner igen bilen så om jag stöter på dom igen utan bruttan på pallen så skall jag fan ge snubben en OMG i trafikvett. kanske skall banka in det i skallen...????.. Vi är ju utsatta redan som det är , bilister behöver ju inte göra det värre anser jag .

Lärde mig en fuling på utländskt forum. En mutter över axeln om de ligger för nära brukar smälla duktigt i vindrutan. Räcker inte en repetera. Billiga muttrar finns i storpack på biltema. En entusiast på det forumet körde med småmynt i tankväskan för det ändamålet. Gör som du själv vill.

Last edited:
Jag brukar trampa lite lätt på fotbromsen så att bromslampan tänds. Bilarna brukar då bli lite nervösa och släppa ett större avstånd då.

Numera så har jag även ett hemligt vapen som fungerar speciellt bra på kvällen. Jag har en stroblampa under reflexen bak. Det känns nog inte så kul att ligga för nära en blixtrande stroblampa ......

Jag har även en fram som fungerar bra då man har lite bråttom och vill att de framförvarande skall upptäcka en :yoparty

Att inte släppa förbi någon som kommer bakifrån med högre hastighet är bland det värsta jag vet :huvet. Slickar bilen framför dessutom mittlinjen så är de nästan värda att bli omkörda på insidan!

Min teorilärare för bilkörkortet berättade en bra historia om hur han med färskt körkort skulle visa en gubbe att han inte kunde köra om som han ville. Vägen gick från två filer till en och gubben fick tvärnita för att slänga sig in bakom läraren. Lite senare körde han ändå om och då satt det en tant med ett blodigt barn i baksätet, de var på väg till sjukhuset.

Den som tycker det är jobbigt kan ju skruva bort backspeglarna :yoparty

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...