Varför levererar KTM inga SM-hjul???

acura

Root
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
-
Är det någon här som råkar veta varför KTM inte levererar några SM-hjul? Har väntat en månad nu och inget har dykt upp. Och när jag frågar hos handlarn är det ända svaret jag får att dom är restade. Men på en månad så skulle jag ju kunnat gå till österrike och tillbaka och tillverkat hjulen själv. :confused: :confused:

acura skrev:
Är det någon här som råkar veta varför KTM inte levererar några SM-hjul? Har väntat en månad nu och inget har dykt upp. Och när jag frågar hos handlarn är det ända svaret jag får att dom är restade. Men på en månad så skulle jag ju kunnat gå till österrike och tillbaka och tillverkat hjulen själv. :confused: :confused:

Jadu en jävligt bra fråga, sitter med och väntar som fan på dom.
Får samma svar att grejerna är restade...
Har med väntat en dryg månad på grejerna :mad:

Imon ska jag ringa handlaren och tjöta, snart ska jag ha en 625:a istället, vill åka motard :4skrika

Men det verkar konstigt, ring till någon annan handlare å se ifall de har hemma då, så kan du ju avboka där du beställt

Undra om det kan ha att göra med erbjudandet: 5000 papp för motardkit vid köp av bl.a 525:an ?!? Kanske många som nappat?

Jag snackade med Husaberg sverige idag, och dom sade att mitt motardkit (kollade hos vilken ÅF och vilken tid jag köpt osv) samt en dröse till hade skickats från "fabriken" (hon kanske sade österrike eller nåt sånt) i fredags, samt att de flesta som köpt ny husaberg och fått vänta nu bör få grejerna inom nån vecka, för nu hade det i fredags skickats rätt många där nerifrån osv.

Borde väl gälla samma för KTM ?

Hoppas hoppas hoppas, att mitt kommer imorrn, då blir det :yoparty

/Anders

Okay...jo man kan ju tro att det borde komma till KTM snart med då.
Ja, hoppas verkligen grejerna kommer snart alltså :gnissla

Har kommit !

Nu har i alla fall mitt kit kommit! :yoparty

Hoppas det är fler som blir nöjda!

/Anders

acura skrev:
Kan det vara så att KTM tänker "Vi slänger med ett motardkit till vårt inköpspris så säljer vi en jävla massa KTM:er". Sedan så fick de inte fram så mycket hjul i tid och tänkte då "Oj... tänktente på det...."

mr_rockster skrev:
Kan det vara så att KTM tänker "Vi slänger med ett motardkit till vårt inköpspris så säljer vi en jävla massa KTM:er". Sedan så fick de inte fram så mycket hjul i tid och tänkte då "Oj... tänktente på det...."

Jo, så måste det vara. Men då kan man ju gå ut och tala om det och inte bara låta kunderna vänta helt ovetande. För aldrig att jag hade köpt en ktm om jag skulle vetat om att det skulle bli så här.

acura skrev:
Jo, så måste det vara. Men då kan man ju gå ut och tala om det och inte bara låta kunderna vänta helt ovetande. För aldrig att jag hade köpt en ktm om jag skulle vetat om att det skulle bli så här.
När jag beställde min Husaberg -01 i sep. -00 så skulle den komma mellan Jul och SEEEENAST 1:a mars... Vi ringde från början av mars flera ggr / vecka och vi fick samma svar av Monica Nelson varje gång "De kommer förmodligen nästa vecka". Så höll detta på fram till 27:e MAJ!!!!!!!. Jag tror Monica Nelson jobbar på KTM Scandinavia nu.. bara så du vet.. ;)

acura skrev:
Tror ju iofs inte att det är hennes fel att det inte dyker upp några hjul.
Det tror jag. Jag tror hon önskar allt ont till motardåkare efter den våren vi trackade henne med telefonsamtal hela tiden... Så eg. är det ju då mitt fel ;)

Nää.. Det jag menade med det är att det kanske inte e helt lätt för ktm/husaberg att få ut den infon som ska ut....

mr_rockster skrev:
Det tror jag. Jag tror hon önskar allt ont till motardåkare efter den våren vi trackade henne med telefonsamtal hela tiden... Så eg. är det ju då mitt fel ;)

Nää.. Det jag menade med det är att det kanske inte e helt lätt för ktm/husaberg att få ut den infon som ska ut....

Nej, framförallt inte om hon ska få ut det. Då lär man ju få höra att sakerna dyker säkert upp någon gång nästa veck. :D

acura skrev:
Strö salt i såren bara....

Har du ringt idag och kollat ?

Verkar ju vääldigt konstigt om husa-köpare skulle prioriteras före KTM-köpare, vid leverans från KTM-fabriken menar jag ??

Fast det är väl lite skillnad iofs, blåa bromsar till husa-kit osv, kanske är brist på just KTM-specifik pryl.

I vilket fall, hoppas verkligen du får grejerna, ville inte pina dig, blev så nöjd bara... :)

A fyn fan vad orättvist :4skrika

Hehe...nä men hörde att det skulle gå iväg SM kit från Österike den 7:e, hoppas verkligen det gör det.

Jag hade inte heller köppt EXC:n om jag visste detta, hade blivit en 625:a

Jag ropade nog hej lite för tidigt verkar det... nu saknas det grejer i kitet... märker man när man kommit hem och packar upp, EN sketen skruv saknas, vaddå deja vue, nejnejnej, nej inte... IKEEEAAAAAAAA :huvet

Blir väl till att jaga banjoskruv över hela stan imorrn då :död

Nån som vet nåt bra hydraulikställe ...

/sammabåtlikförbannat

AndersD skrev:
Jag ropade nog hej lite för tidigt verkar det... nu saknas det grejer i kitet... märker man när man kommit hem och packar upp, EN sketen skruv saknas, vaddå deja vue, nejnejnej, nej inte... IKEEEAAAAAAAA :huvet

Blir väl till att jaga banjoskruv över hela stan imorrn då :död

Nån som vet nåt bra hydraulikställe ...

/sammabåtlikförbannat

Det är inte så att det går att använda den från orginal oket ?
Bara en tanke som slog mig :rolleyes:

Jovisst, men då får jag ju lufta bromsar och slabba bromsvätska varenda gång jag vill byta hjul, nej, ska de va så ska de va, vill ha två kompletta kit... fast de klart hittar jag inte rätt skruv idag så blir det nog så för helgen i alla fall.

/Anders

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back