Varför laggar t.ex WC3?

heavy

Member
Gick med
18 Dec 2004
Hoj
KTM 640 -02
Lånade Warcraft 3 av en polare o tänkte lira lite....
Men det laggar rätt ordentligt så fort det blir lite action på skärmen.
Har dragit ner grafiken till det lägsta, men det hjälper lixom inte.
Även Age of empires 3 laggar rejält.

Vad tycker ni jag ska satsa på att köpa nytt? Mera RAM minne?? Eller ett grafikkort med 256 eller 512mb???
Spelar inte alls mycket spel, vill helst inte lägga ut allt för mkt.

Eller kan det vara nått annat som är fel?

Jag har en P4 2,0 GHZ, 512mb DDR Ram, Geforce 4 Ti 4200 128mb.

Borde väll klara av WC3 iaf eller? :näsblod

heavy skrev:
2544233 Lånade Warcraft 3 av en polare o tänkte lira lite....
Men det laggar rätt ordentligt så fort det blir lite action på skärmen.

Borde väll klara av WC3 iaf eller? :näsblod

Du borde ha minst 512mb minne till, sen vore inte ett nytt grafikkort fel heller, det där är väl minst 4 år gammalt?

Mest troligt är att du har för lite ramminne, men som ovanstående talare säger. Skadar inte att fixa ett nytt grafikkort, finns billiga Radeon 9800 eller x800 kort..(beggade)

MatteKholm skrev:
2546121 Du borde ha minst 512mb minne till, sen vore inte ett nytt grafikkort fel heller, det där är väl minst 4 år gammalt?

WC3 är 4år gammalt det också!:)

Hade liknande hårdvara för några år sen, dock en AMD och det funkade utan problem i WC3. Så jag tror problemet kan ligga någonstans i mjukvaran, vart vet jag dock inte.

Hur länge sen är det du formaterade din disk och la in ett nytt å fräscht windows?:gnissla

Fotrally skrev:
2546203 WC3 är 4år gammalt det också!:)

Hade liknande hårdvara för några år sen, dock en AMD och det funkade utan problem i WC3. Så jag tror problemet kan ligga någonstans i mjukvaran, vart vet jag dock inte.

Hur länge sen är det du formaterade din disk och la in ett nytt å fräscht windows?:gnissla

Instämmer... tror att probbet ligger nånstanns i burken... kanske går lite trögt :va

Själv sitter man o rockar järnet me nya BF 2142 på tal om nåt helt annat :D

Sullitto skrev:
2546222 Instämmer... tror att probbet ligger nånstanns i burken... kanske går lite trögt :va

Själv sitter man o rockar järnet me nya BF 2142 på tal om nåt helt annat :D

Tankade hem och provade det, riktigt roligt spel!
Funderar starkt på att köpa det

Xyron skrev:
2546242 Tankade hem och provade det, riktigt roligt spel!
Funderar starkt på att köpa det

måste bara säga förlåt för att vi låna tråden lite :gnissla för o prata om nåt annat :)

Sullitto skrev:
2546245 måste bara säga förlåt för att vi låna tråden lite :gnissla för o prata om nåt annat :)

Bastards!!!!

=)

Vart får jag tag på några fräscha drivrutiner till mitt grafikkort?

Är det stor skillnad på Geforce 4 o 5? båda 128mb?

Njaaaa

Vart ingen skillnad med nyare drivrutiner :S
Har även ställt inte grafikortet så det ska gå på prestanda istället för kvalite nu....fortfarande lagg....
Kan grafikkortet bli för varmt????

Ingen här som har nått till salu? nyare än Geforce 4 o gärna 256mb.

heavy skrev:
2546906 Njaaaa

Vart ingen skillnad med nyare drivrutiner :S
Har även ställt inte grafikortet så det ska gå på prestanda istället för kvalite nu....fortfarande lagg....
Kan grafikkortet bli för varmt????

Ingen här som har nått till salu? nyare än Geforce 4 o gärna 256mb.

Går fläkten på grafikkortet?
Hur fungerar andra spel på din dator?

Överhettat kort resulterar troligen inte i lagg. Vad som händer är att kortet renderar ostabilt och det blir ränder och annat på skärmen.
Tycker det låter som du har en dator som klassar sig snäppet över gränsen för vad som prestandamässigt är kompatibelt. Men om du inte har formaterat datorn på länge, har spyware, gammalt virusskydd och/eller mjukvarubrandvägg som brassar i bakgrunden så tickar det på tämligen segt. En P4 på 2,0Ghz är inte så mycket att hänga i granen om du inte formaterat om datorn på länge. Testa det om du har möjlighet. En ren dator är en snabb dator.

Exempel: Jag hade en "stuntdator" som jag använde till nerladdning och sedan överföring till huvuddatorn. Den skulle få ta alla smällar med virus och skit istället för min huvuddator. Den hade en 1,6Ghz AMD Duron(skit) som jag köpte flång ny för 300 kr. 256mb DDR Ram i 266Mhz, integrerad grafik och integrerat ljud. Det första jag gjorde när jag satt ihop den var att testa prestandan. Jag körde Black & White laggfritt innan den kopplades upp till internet. Antagligen laggade det väll lite när jättemycket hände på skärmen, minns inte riktigt.
Men iaf, efter en tids användande av denna, nerladdning, lagring och alldagligt skit man har den till, så kunde den med nöd och näppe spela upp filmklipp. Än mindre köra B&W.

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...