Varför lätt MC?

Bengan

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
Katana -82
Har undrat lite, vad finns det för fördelar med att köra lätt mc innan man börjar köra begränsad resp. tung?

Om man är grymt hojsugen o inte orkar vänta 2 år till när man e 16... om man dessutom ostryper en 125:a så går den lika snabbt som en laglig mellantung d.v.s 34 hästar.. sen väger ju 125:an lite mindre.. (i vissa fall)

Man är trött på sin schliddna moppe och vill köra fortare..

SkorvKalle skrev:
Om man är grymt hojsugen o inte orkar vänta 2 år till när man e 16... om man dessutom ostryper en 125:a så går den lika snabbt som en laglig mellantung d.v.s 34 hästar.. sen väger ju 125:an lite mindre.. (i vissa fall)

o framför allt så får man körkortsutbildning som är precis som den man tar för tungre behörigheter..
Bättre än att de sätter sig på en eu moppe o kör runt helt utan varken vett eller omdöme eller utbildning..

tycker jag.. :rolleyes:

KawaF3771 skrev:
Man får trafikvana och framför allt så är det KUL :squid

Precis.. Det är dessutom helt i linje med min teori om att man ska börja med en mindre, slöare o gärna gammal o sliten hoj..

Man tröttnade på moppe o ville ha mer fart!! Ångrar inte en sekund att jag tog lätt-mc kort!! :fakta Troligen ngt. det bästa jag gjort hittils i hela mitt "långa" liv. :tummenupp

Jag tänker ta lättmc kort för att man får köra mycket snabbare lagligt än vad man får göra med mojjpeden. Och så stylar man för hela skolan ;) då man kör ifrån både alla 14is mopeder plus lärarna.

Man får två års trafikvana och mc-körning innan man ska ta mellan-kort, dessutom har man skitskoj när man är moppefucko!!

* Man slipper skriva nytt teoriprov när man köra upp för tungt MC-kort

* Prövotiden för ALLA körkort går ut 2 år efter du har tagit ditt A1-kort. Alltså är din prövotid över lagom tills du tar A och B kort.

* Du får 2 års trafikvana. Gör det mycket lättare att ta de andra behörigheterna

Och glöm inte att det är skitkul att köra lätt MC, alla brudar kommer att avguda dig :p och du kommer garanterat vara coolast av alla moppefuckon...

Cale skrev:
Bättre än att de sätter sig på en eu moppe o kör runt helt utan varken vett eller omdöme eller utbildning..

tycker jag.. :rolleyes:

Nu håller jag inte riktig med... man måste faktiskt ta ett s.k EU-kort för att få köra EU-moppe... :fakta

SkorvKalle skrev:
Nu håller jag inte riktig med... man måste faktiskt ta ett s.k EU-kort för att få köra EU-moppe... :fakta

Ideén i sig e la bra. Men hur seriöst e det :confused: Klart det e ju teoriprov. Men det e ju väldigt simpelt. Och "uppkörningen" var att sätta sig på en scooter o köra runt en bil. Hade det vart lite mer seriöst hade det vart bra. Men VEM som helst kan ju ta eu-körkort. Trots att dom e livsfarliga i trafiken. Men det kan dom ju utan eu-kort oxå, så ideén e la iaf bra. Behöver bara utföras lite bättre! :tummenupp

Jamen, en av de största orsakerna är ju at det är så mycket häftigare att köra mc än moppe. :tummenupp
Och om du inte bor direkt i storstan så kan det vara bra att kunna ta sig dit man vill någolunda snabbt. :squid
Flickorna måste man ju också imponera på lite ;)

För mig var det så att jag skaffade en moppe...men vart så jävla less för den gick så slött ( hade kört cross i typ6 år innan = och moppen kändes som inte att hänga med...så jag sa ta farsan om jag skipp amoppetjollret det här året får jag skaffa lätt mc nästa ist'llet då??

Ochs sen är det att min nä'rmaste kompis bor en mil härifrån och då tar det ju inte så lång tid nu mera..:D

Ja, tänk på vad du ska åka på under två år!!??? Det är dessutom förbannat kul, du lär dig förhoppningsvis att köra på en lagom cykel.. du har bara en uppkörning kvar till begränsat A.. göra av med prövotiden.. osv. osv. :fakta :D

Att man sen får nåt trevligt motorras och får tillbringa ett X antal kvällar i garaget å så där.. det får man på köpet. Lite pill blir det då alltid.. men sånt e livet. Klart du ska ha hoj! (NU)

SkorvKalle skrev:

Jo det vet jag.. men som Poffer sa, så är det inte så seriöst..
(syns ju inte minst på de som åker ..)

Last edited:
Cale skrev:
Jo det vet jag.. men som Poffer sa, så är det inte så seriöst..
(syns ju inte minst på de som åker ..)

de kan ja hålla me om, men de e roligt o rasta dom när dom kommer me sinna moppar som dom har trimmat för flera tusen :D

*/ ?>
Nyheter
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Back