Varför lägger den av?

Proen

Ny medlem
Gick med
15 May 2003
Hoj
ingen
Har en Ktm Lc4 -99 som ibland dör vid hårda inbromsningar?+ att frambromsen gnisslar....det går ju iof att fixa men det är liiite irriterande att hela tiden starta om den efter ett halvtaskigt försök till stoppie.

Det sitter Leo vince på den, hur bra är den dämpen jämfört med andra?

många frågor, men vad fan det är ju ett forum :squid

Bifogat

• (unknown) - still 007.jpg
    (unknown) - still 007.jpg
    19.2 KB · Visningar: 280
Nån mer som hade det problemet, tror det var LaFleur... han fick tipset om att det kunde vara en kabel som kom i kläm under tanken eller däromkring, eller om det var en kabelsko som var dåligt klämd. Kan iaf vara värt att kika på....

Proen skrev:
Har en Ktm Lc4 -99 som ibland dör vid hårda inbromsningar?+ att frambromsen gnisslar....det går ju iof att fixa men det är liiite irriterande att hela tiden starta om den efter ett halvtaskigt försök till stoppie.

Det sitter Leo vince på den, hur bra är den dämpen jämfört med andra?

många frågor, men vad fan det är ju ett forum :squid

Mina bromsar gnisslar helvete oxå, ska prova att lägga på en klick kopparpasta mellan belägg och ok som någon tipsade om. Fett gjorde ingen skillnad iaf.

Ang pipan så är ju ljudet det viktigaste =)

jo, hehe...ljudet kan jag ju inte klaga på.den låter riktigt arg men jag tänkte mer på det effektmässiga, är hxc dämparna eller vad de heter bättre? :tummenupp

Jag led av liknande prob. på min 625. "Knackar" den precis innan den dör när du gör en "längre" stoppie? Jag antar att du fick problemet efter du "ombestyckat"?
Då får förg. för mycket (eller var det för lite) bensin. Några killar från SSMK berättade hur man skulle gå till väga med problemet (var det Tom K?)

Mvh
P.T

den är ombestyckad..var det när jag köpte den. den knackar inte innan den dör....den lägger av direkt..men det är inte bara när jag "fösöker" göra stoppies, den kan dö vid hård inbromsning oxå

jag har oxå tänkt på det där med bestyckningen men den går ju som en klocka i övrigt...

jag hade exakt samma problem när jag höll på att bestycka om förgasaren.... tvärdog vid alla stoppieförsök eller hårda inbromsningar...
men sen skruvade jag ännu mera på förgasaren, fick ett större munstycke, flyttade nålen uppåt.... å helt plötsligt ÖVERLEVDE hojen stoppies..

prova med förgasaren kanske...

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard