Capt Awesome
1337
Lite bakgrundsfakta:
Förgasarna var bortplockade från motorcykeln ett par veckor under vintern när jag bytte munstycken i dom.
Monterade tillbaka förgasarna och testkörde motorn inomhus utan problem. Därefter så tvättade jag den och den stod en vecka med luftburken tillfället monterad.
När jag sedan skulle starta den så gick det inte, visade sig senare att vatten tagit sig in i förgasarna vid tvätten. Under felsökningen så hade jag av förgasarna igen.
Väl monterat tillbaka så rann det ut bensin via förgasarhalsen så fort jag slog på bensinkranen. Plockade loss förgasarna igen och felsökte men lyckades få det att droppa lite när jag använde "choken"
Monterade åter förgasarna och den här gången läckte det inte och jag körde någon mil utan problem. Glömde stänga bränslekranen och några dagar senare så låg det en pöl med bensin under motorcykeln plus att en cylinder visade sig vara fylld med bensin.
Tog bort förgasarna igen. och gick igenom flottörer och nålventiler. Dessa verkar vara okej (enligt mitt utlåtande som amatör) och utöver det gjorde jag rent förgasarna efter bästa förmåga.
Tyvärr läcker det fortfarande när jag använder choke och lutar förgasarna fram/bak eller åt sidan.
Det rinner/droppar ur det orangemarkerade hålet som vad jag kan förstå är choken (men som ger extra bränsle istället för att stänga ett luftspjäll) när "aktiverar" den via den gulmarkerade armen.
Jag var först inne på att det var smuts eller reser av packningsmassa som satt sig någon stans så att det inte höll tätt, men det borde vara borta nu. Samtidigt måste ju något ha hänt eftersom att problemet dök upp direkt och inte kom smygande
Motorcykeln är en Honda VFR 400


Förgasarna var bortplockade från motorcykeln ett par veckor under vintern när jag bytte munstycken i dom.
Monterade tillbaka förgasarna och testkörde motorn inomhus utan problem. Därefter så tvättade jag den och den stod en vecka med luftburken tillfället monterad.
När jag sedan skulle starta den så gick det inte, visade sig senare att vatten tagit sig in i förgasarna vid tvätten. Under felsökningen så hade jag av förgasarna igen.
Väl monterat tillbaka så rann det ut bensin via förgasarhalsen så fort jag slog på bensinkranen. Plockade loss förgasarna igen och felsökte men lyckades få det att droppa lite när jag använde "choken"
Monterade åter förgasarna och den här gången läckte det inte och jag körde någon mil utan problem. Glömde stänga bränslekranen och några dagar senare så låg det en pöl med bensin under motorcykeln plus att en cylinder visade sig vara fylld med bensin.
Tog bort förgasarna igen. och gick igenom flottörer och nålventiler. Dessa verkar vara okej (enligt mitt utlåtande som amatör) och utöver det gjorde jag rent förgasarna efter bästa förmåga.
Tyvärr läcker det fortfarande när jag använder choke och lutar förgasarna fram/bak eller åt sidan.
Det rinner/droppar ur det orangemarkerade hålet som vad jag kan förstå är choken (men som ger extra bränsle istället för att stänga ett luftspjäll) när "aktiverar" den via den gulmarkerade armen.
Jag var först inne på att det var smuts eller reser av packningsmassa som satt sig någon stans så att det inte höll tätt, men det borde vara borta nu. Samtidigt måste ju något ha hänt eftersom att problemet dök upp direkt och inte kom smygande
Motorcykeln är en Honda VFR 400

