Varför kan jag inte Wheela??

Mike the bike

#95 R 1000 / Team Gröön
Gick med
14 Feb 2004
Hoj
Ducati Monster S4R
Ligger på ca 7000 och ger sen fullt, upp kommer den utan att tveka nästan oavsett växel men skiten flyger ju upp så förbannat okontrollerbart.

Hinner liksom inte få nån balans innan effekten kommer å hotar med att slå runt.

Faktum är att den lyfter rejält fram bara vid normal acceleration som tex vid en omkörning ända upp på fyran. :skrämd

Vad göra om man vill busa lite, vill ju inte gärna klota den här också det första jag gör som med 9an :brinnerup .

Nu är den ju i alla fall inkörd (nä Björn du får inte köra har jag ju sagt) så nu vågar man ju gasa lite.

Hjälp önskas.

/M

Mike the bike skrev:
Ligger på ca 7000 och ger sen fullt, upp kommer den utan att tveka nästan oavsett växel men skiten flyger ju upp så förbannat okontrollerbart.

Hinner liksom inte få nån balans innan effekten kommer å hotar med att slå runt.

Faktum är att den lyfter rejält fram bara vid normal acceleration som tex vid en omkörning ända upp på fyran. :skrämd

Vad göra om man vill busa lite, vill ju inte gärna klota den här också det första jag gör som med 9an :brinnerup .

Nu är den ju i alla fall inkörd (nä Björn du får inte köra har jag ju sagt) så nu vågar man ju gasa lite.

Hjälp önskas.

/M

Om du tycker de reser sig för snabbt eller för snabbt så kanske du ska testa dreva om den till ett större framdrev så kan den inte går upp lika lätt och snabbt.

NEJ! Håll inte på och bygga om hojen för att den hjular för fort. Öva är bättre. En ZX10R ska inte vara svårwheelad. Prova på lägre varv, kanske.

Mike the bike skrev:

Hjälp önskas.

/M

ja ligg på lägre varv kanske 3-4000 je på så att du känner var han kommer.
Ha alltid foten på bromsen!!
ett tips bara... :tummenupp

Det låter lågt men är värt att prova.

Skall ju knappast behöva koppla upp den, eller hur.

/M

street_R1_guran skrev:
ja ligg på lägre varv kanske 3-4000 je på så att du känner var han kommer.
Ha alltid foten på bromsen!!
ett tips bara... :tummenupp

Mike the bike skrev:
Det låter lågt men är värt att prova.

Skall ju knappast behöva koppla upp den, eller hur.

/M
nej de e lungt.. jag ligger runt 3-4 på min r1 på tvåan å drar upp den..'
i och för sig bänkad till 145 på slangen.. :yoparty

Lr hur, måste vara ett väldigt bra ex du har hittat om den dansar upp på 4:an :confused:

street_R1_guran skrev:
nej de e lungt.. jag ligger runt 3-4 på min r1 på tvåan å drar upp den..'
i och för sig bänkad till 145 på slangen.. :yoparty

INte drevad på något annorlunda sätt än original? Om inte måste jag tamejfan ha den slöaste R1:an i Sweden :näsblod

Dansar upp har jag väl aldrig sagt, eller?

Men lyfter rejält om du drar fullt det gör den vill jag lova.

Nu är du bara avundsjuk.

Var det det mest kreativa svar till hjälp du kunde komma med?

/M

QUOTE=Dr Gixxer]Hinner liksom inte få nån balans innan effekten kommer å hotar med att slå runt.

Lr hur, måste vara ett väldigt bra ex du har hittat om den dansar upp på 4:an :confused:[/QUOTE]

Mike the bike skrev:
Dansar upp har jag väl aldrig sagt, eller?

Men lyfter rejält om du drar fullt det gör den vill jag lova.

Nu är du bara avundsjuk.

Var det det mest kreativa svar till hjälp du kunde komma med?

/M

QUOTE=Dr Gixxer]Hinner liksom inte få nån balans innan effekten kommer å hotar med att slå runt.

Lr hur, måste vara ett väldigt bra ex du har hittat om den dansar upp på 4:an :confused:
[/QUOTE]

HUR HETSIG KAN DEN VARA? JAG HAR 210HK PÅ BAKAN OCH TYCKER DEN KOMMER UPP SÅ FINT SÅ. 3AN OCH UPPÅT ÄR DET JU BARA ATT HÅLLA I OCH KÖRA, STABILT SOM FAN. dU KANSKE SKA SLAPPNA AV LITE, KANSKE INTE ÄR SÅ HÖGT UPP SOM DU TROR.
ANNARS KÖP MIN ÄR TILL SALU, SÅ SLIPPER DU PROBLEM :tuttar
/ANDERS

För det första så är jag ovan vid den här typen av effekt.

Men för övrigt så känns den mer som en tvåtaktare än en fyrtaktare när man kör den.

Den har verkligen ketchupeffekt det är därför det blir så svårt.

/M

HUR HETSIG KAN DEN VARA? JAG HAR 210HK PÅ BAKAN OCH TYCKER DEN KOMMER UPP SÅ FINT SÅ. 3AN OCH UPPÅT ÄR DET JU BARA ATT HÅLLA I OCH KÖRA, STABILT SOM FAN. dU KANSKE SKA SLAPPNA AV LITE, KANSKE INTE ÄR SÅ HÖGT UPP SOM DU TROR.
/ANDERS[/QUOTE]

sege skrev:
Badkarma: det är tillåtet att 'köra' tangentbord utan lysande capslock-lampa i Sverige.
ÄR PÅ JOBBET OCH HÄR ÄR DET FÖRBJUDET ATT TA BORT CAPSLOCK :blah

puss och kram

snygg hoj i alla fall.
lite avundsjuk.

Mike the bike skrev:
För det första så är jag ovan vid den här typen av effekt.

Men för övrigt så känns den mer som en tvåtaktare än en fyrtaktare när man kör den.

Den har verkligen ketchupeffekt det är därför det blir så svårt.

/M

/ANDERS
[/QUOTE]

Som alla säger, bara att öva. Försök ta upp den på tvåan då den antagligen beter sig lugnare.

Jag vill oxo prova :(

De e bara lära sig att hålla tillbaka den! Hur tror du att killarna med bakdrev som bakhjulet klarar av att inte slå runt? ;)

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti