Varför köra motard?

För att den inte väger nåt typ... Går att kontrollerat låsa bakbromsen, ungefär som på en cykel, lika kul dvs...

För att alla som ser den vill ha den. (kan vara neg. stöldrisken)

För att alla glin skriker "åk på bakan" när man kommer körandes. (och jublar/applåderar när man gör det)

För att det bara går att åka en på den. (aaahhh)

För att du kan åka på cykelvägar och i trappor. (varför man nu vill göra det, heh)

För att ljudet av en enstånka är det goaste som finns. (speciellt i trånga utrymmen, folk blir som saliga och gör vågen, ehhh)

För att bakdäcket slits ut på 100 mil. (lite ångest där, men vaffan gummi = ska hyvlas)

Ska man åka långt tar man bilen och fyller den med dels, värme/kyla, vänner och musik. Ska man leka hela vägen någonstans tar man hojen... Komprende?

Last edited:
Vill ha två hojar i en "Motard <-> offroad"

Pröva det men en sporthoj + att ha en vettig försäkring också!

Psst! Finns vissa sporthojsåkare som sätter på grusdäck på sina! :yoparty

Zana skrev:
För att den inte väger nåt typ... Går att kontrollerat låsa bakbromsen, ungefär som på en cykel, lika kul dvs...

För att alla som ser den vill ha den. (kan vara neg. stöldrisken)

För att alla glin skriker "åk på bakan" när man kommer körandes. (och jublar/applåderar när man gör det)

För att det bara går att åka en på den. (aaahhh)

För att du kan åka på cykelvägar och i trappor. (varför man nu vill göra det, heh)

För att ljudet av en enstånka är det goaste som finns. (speciellt i trånga utrymmen, folk blir som saliga och gör vågen, ehhh)

För att bakdäcket slits ut på 100 mil. (lite ångest där, men vaffan gummi = ska hyvlas)

Ska man åka långt tar man bilen och fyller den med dels, värme/kyla, vänner och musik. Ska man leka hela vägen någonstans tar man hojen... Komprende?

TWIN = det goaste ljudet som finns :7peta

Det sura är att dom är så satans stora, jag är liten som en smurf, således blir dom för stora för mig, gillar inte det.. Annars hade jag definitivt tänkt tanken, hojbus är roligare än motorväg i 250+.. Iofs kan man skoja lite med en sporthoj med, men det går så inihelvetes fort tillslut.. :(

Hultan skrev:
Det sura är att dom är så satans stora, jag är liten som en smurf, således blir dom för stora för mig, gillar inte det.. Annars hade jag definitivt tänkt tanken, hojbus är roligare än motorväg i 250+.. Iofs kan man skoja lite med en sporthoj med, men det går så inihelvetes fort tillslut.. :(

Bara att köpa en smidig honda 450, sänka järnet, sen är det inga problem... Om du nu inte är dvärg förstås...

:gnissla

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...