Varför köra motard?

Dr.EVIL

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2004
Hoj
Brum...
Ni som nu kör motard kanske kan förklara för mig varför :va köra denna skapelse? Måste medge att jag har varit lite sugen på att prova. Ilet har dock försvunnit när man tänker på sin gamla KTM 640 Adventure, som hade en sadel som fick skinkorna att gråta :hihi . Ärligt talat så kan inte användningsområdet för en motard vara stort. Allt är OK så länge man INTE lämnar komunen och försöker köra längre bort eller försöker köra mer än 100 blås... Enda + är väl lek antar jag :7peta

Övertyga mig om att motard är nått att ha... (OBS! Åker Streetfighter just nu = Fett me ös)

Dr.EVIL skrev:
Enda + är väl lek antar jag

ja? :yoparty

ärligt talat..2 hojar e de bästa men fick jag bara välja en så skulle de bli min M :)

Dr.EVIL skrev:
Ni som nu kör motard kanske kan förklara för mig varför :va köra denna skapelse? Måste medge att jag har varit lite sugen på att prova. Ilet har dock försvunnit när man tänker på sin gamla KTM 640 Adventure, som hade en sadel som fick skinkorna att gråta :hihi . Ärligt talat så kan inte användningsområdet för en motard vara stort. Allt är OK så länge man INTE lämnar komunen och försöker köra längre bort eller försöker köra mer än 100 blås... Enda + är väl lek antar jag :7peta

Övertyga mig om att motard är nått att ha... (OBS! Åker Streetfighter just nu = Fett me ös)
För att du kan vurpa en motard utan att det kostar många ören.
För att du kör överlägset fortast i stan.
För att du kan köra överallt. (crossbana, skogsväg, grusväg, asfalt, å på alla trånga ställen)
För att du faktiskt kan vända cykeln och dessutom lyfta upp den.
För att den gärna går på bredden.
För att man kan sätta 12åriga grannen på den.
För att man vågar låna ut den.
För att det allmänt är billigt.
För att det också är posör, många tycker motardpiloter e coola. (något som många säkert tycker e roligt, men inte vågar säga det)

Det finns hur mycket som helst, men den bästa saken med det hela är att du alltid har nånstans att köra med den. Näst bäst är nog att man vågar köra ikull med den. Å tredje bäst är att den inte väger något.

Hursomhelst så väger det upp alla gånger att man inte kan åka på långsemester.

Jag var oxå skeptisk innan jag väl köpte min för 1 månad sen. Körde s-hoj innan men så här kul har det inte varit innan.. Visst har man jävligt kul med s-hoj men det e åt h-vete för dyrt nu för tiden!! Så det enda valet om man vill ha kul till hyffsta billig peng e MOTARD :)

Köp en för jag tror inte du ångrar dig.. Det har inte jag gjort iaf. Lekfaktorn e enorm :)

Glömde bort att säga att det är mindre chans att man går åt för en liten spricka i asfalten också...

...och att du är välkommen å komma hit till Skellefteå någon Lördag å provköra på gokartbanan!

OlleR skrev:
Glömde bort att säga att det är mindre chans att man går åt för en liten spricka i asfalten också...

...och att du är välkommen å komma hit till Skellefteå någon Lördag å provköra på gokartbanan!

NICE :tummenupp Tja, man kanske får dras med fightern i år (den e just färdig byggd) så kan det nog bli M sen. Det verkar vara rätt håll att gå. När jag börjar joddla om Custom får ni nita mig :D

Dr.EVIL skrev:
NICE :tummenupp Tja, man kanske får dras med fightern i år (den e just färdig byggd) så kan det nog bli M sen. Det verkar vara rätt håll att gå. När jag börjar joddla om Custom får ni nita mig :D

Hejsan. Vad har du kör du för hoj nu??

/ daniel luleå

Det är kul med motard överallt. I stan, att busa med, att köra kurviga vägar, bana och grusväg.
Det är billigare i försäkring, det är billigare att vurpa med. Lättmeckat, går att göra det mesta själv.
Man har större kontroll om det är ett tjälskott eller spricka i asfalten, lättare att ordna upp.
Man har kul i 70km/h istället för i 170 km/h.

Jag har fan så mycket roligare med motard än med sporthoj, tycker det är roligare att köra helt enkelt.

Jag har fått för mig att man kör motard för att man inte har råd att åka sporthoj, eller inte vill ta sig råd att åka sporthoj.
Men i en stor stad måste det ju vara kul med motard. I mindre städer måste det ju suga eftersom transportsträckor inte kan vara så jäkla kul.

Ja jag håller fullständigt med alla andra. Jag som har gått från nsr 125 till min nya ccm har verkligen inte gjort nån dålig affär. har provkört andra hojar som från sporthoj till BMW :hihi

Men nu har jag äntligen hittat den rätta! GO MOTARDS! :yoparty

Zebulonm skrev:
Jag har fått för mig att man kör motard för att man inte har råd att åka sporthoj, eller inte vill ta sig råd att åka sporthoj.
Men i en stor stad måste det ju vara kul med motard. I mindre städer måste det ju suga eftersom transportsträckor inte kan vara så jäkla kul.

Jag har haft sporthoj men tycker det är roligare med motard. Det handlar inte om pengar, men det är ju ett plus att motarden är billigare.

OlleR skrev:
Dig vill vi som sagt också se på gokartbanan. Samåk.

Japp jag o niklas(dread) kommer ner när det passar nån gång. förhoppningsvis i maj. SKa bli skoj. Hade

/ danne

För att du ska slippa ha den dyraste "åkatillkompisarförattdrickkakffemotorcyckel":) :)

är ju skittråkigt att åka runt med knappa 3djedelen hk under sig om man jämför med sporthoj.. det kommer man inte ifrån.. det ekonomiska är ju nåt annat..

Min anledning: Mamma låter inte mig köpa sporthoj...

Hehe...

Du kan busa likan mycket och på stort samma sätt trots hälften av Hk. Med en investering på ca 7-8.000 kr få du på köpet en offroad/enduro/cross (beroende på modell) samt en potent isräser för vinterbruk. Kontrollen och vad du "klarar av" med hojen ökar dramatiskt. Min 660 går att rycka upp på bakhjulet i ca 145 km/h, inte många sporthojsmodeller som klarar detta. Accet till 80-100 är "ungefär" detsamma som en relativt pigg sporthoj.

Fartupplevelsen på en KTM 660 i ca 190 är nog minst sagt likvärdig mot en sporthoj i 270... Blåser kraftigt och känns otäckt gör det i alla fall :3freak .

På riktigt krokiga vägar är det nog upp till föraren vilken som är snabbast mellan sportis/motardis :7peta

Försäkringen alla i alla avseenden en fördel till motard!

Gillar man touring ska man väl i alla avseenden köpa en BMW... vilket jag ändå inte vill ha :tummenupp

Ångrar ingen av de två motarder jag haft iaf :yoparty

/G

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey