Varför kör man för fort?

Biifer skrev:
Man puttrar fram i 70km/h, livet leker. Det börjar luta lite uppåt, krokben på mätaren som numera ligger i 55km/h. :död
Skithoj ekar i skallen.
Ner med 3växlar och rullen i botten. Härliga mätaren passerar 90, 100, 110, 120....
Jag blir glad :)

Man puttrar fram i 150km/h, livet leker. Det börjar luta lite uppåt, krokben på mätaren som numera ligger i 130km/h. :död
Skithoj ekar i skallen.
Ner med 3växlar och rullen i botten. Härliga mätaren passerar 140, 160, 200, 250....

Skrev du fel? :)

Hultan skrev:
Man puttrar fram i 150km/h, livet leker. Det börjar luta lite uppåt, krokben på mätaren som numera ligger i 130km/h. :död
Skithoj ekar i skallen.
Ner med 3växlar och rullen i botten. Härliga mätaren passerar 140, 160, 200, 250....

*Fniss* :hihi

Hultan skrev:
Skithoj ekar i skallen.

Naturligtvis, fel av mig :rolleyes:

Varfør man kjør for fort? billigare och halsosammare an droger, sen ar det ju himla roligt!

Jag tycker att de svenska vägarna jag åker på håller måttet för högre hastighet iochmed att bilarna har blivit säkrare mm.
Personligen håller jag inte hastighetsbegränsningarna på de flesta större vägar, i tätbebyggt område håller jag mig där man ska vara om inte lägre under vintertid eller mörka kvällar.
När jag åker privata bilen så håller jag mig under 130km/h mestadels för att soppan är så dyr men även slitaget. Med firmabilen går det runt 140-strecket på motorvägen mellan hemmet och jobbet. På den sträckan anser jag att det håller trafikrytmen då de flesta andra ligger därikring också, om än mest på morgnarna.
Sen är det sååååå tråkigt att ligga och puttra i prick 110km/h med nyare bil som är gjord för att ligga omkring 140-160 som bästa hastighet.
Sitter jag på en hoj så finns inga hastighetsbegränsningar, då är det hjärnan och högerhanden som sätter gränserna, oftast mer än den dubbla tillåtna hastigheten. Varför? Jag sätter mig itne på en hoj för att transportera mig och de få gånger jag mot förmodan har gjort det så vill jag ha lite kul under tiden.

gemensamma saken är alltså, DET ÄR ROOOOOOLIGT :)

Tack för alla svar, mycket var ju samma sak men fick en del idéer! :Bugar

Man anpassar farten efter omständigheterna, inte skyltarna. Dom visar ju samma sak en sommarkväll utan trafik som i snöstorm i rusningstrafik, verkar ju inte så lämpligt. Jag körde nästan lagligt till Arlanda och hämtade en kompis i veckan, att man kunde köra min bil så billigt trodde jag ALDRIG!

Victor skrev:
Är det inte du som har toskat kortet tre år i rad eller nått sånt?
Eller det kanske var fireblade....

Jo det var jag..
Nu är det fem år om man räknar större delen av 2004 som jag saknade kk utan att veta om det. :näsblod
Nu kör jag med massa körkort på fickan och allt är rätt och riktigt i vv´s dator :tummenupp

Victor skrev:
Hursomhelst spar man tid om man kör fort. Ju fortare desto mera sparar man.
Skitenkelt.
Kan jag inte hålla med om.
Det tar tid och kostar pengar att köra fortare än man får.
Många överklaganden blir det..

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing