Varför köper man papper ...

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
... på en hoj som inte finns? Jag tror att frågan varit uppe förr men hittar inte tråden. Kollade som vanligt på dagens mc-annonser på Blocket och snubblade överr denhär:

http://www.blocket.se/vi/19804258.htm?ca=23_11_s

Kopierade texten (i sin helhet):
"Papper på en GSXR 1100 säljes
5000 pix har jag tänkt!"

Det kanske finns en helt logisk förklaring, kanske t o m flera.
Någon som har en idé om vad det handlar om.

OBS! Frågan är ställd rent generellt, annonsen jag såg har jag bara tagit upp som ett exempel.

Är nog mer värt på en nyare hoj då du kan trolla bort den stulna identiteten och trolla dit den nya. ;)

Några anledningar till att SÄLJA förr (nu vet ja inte om de e liknande) var iaf att hojägaren skulle köra RR eller DR. Och då inte behöver ha sin maskin reggad och tycker att de e onödigt att ha kvar nån identitet. Då såldes papper endast.

Vilka som köper? Ex.
De som importerat en maskin med eller utan papper å vill gå The easy way att bara föra över en befintlig identitet.

De som vill bygga en maskin av skrotat å klotat å oxå vill gå the easy way med identitet.

De som äger en RR eller DR maskin å vill ha tillbaka sin identitet.

De som köpte special-chassin typ Harris, Bimota, Martin, Egli, Motoplast, rickman och byggde men inte reggade som specialmaskiner...

De som har en stulen maskin å vill ha en identitet.

De som av någon underlig anledning lyckats köpa en hel hoj av en skadereglerare på ett FB och vill gå the easy way med identitet om den inte ingick i köpet.

De finns kanske flera varianter ja inte tänkt på nu....

Last edited:
Några anledningar till att SÄLJA förr (nu vet ja inte om de e liknande) var iaf att hojägaren skulle köra RR eller DR. Och då inte behöver ha sin maskin reggad och tycker att de e onödigt att ha kvar nån identitet. Då såldes papper endast.

Vilka som köper? Ex.
De som importerat en maskin med eller utan papper å vill gå The easy way att bara föra över en befintlig identitet.

De som vill bygga en maskin av skrotat å klotat å oxå vill gå the easy way med identitet.

De som äger en RR eller DR maskin å vill ha tillbaka sin identitet.

De som köpte special-chassin typ Harris, Bimota, Martin, Egli, Motoplast, rickman och byggde men inte reggade som specialmaskiner...

De som har en stulen maskin å vill ha en identitet.

De som av någon underlig anledning lyckats köpa en hel hoj av en skadereglerare på ett FB och vill gå the easy way med identitet om den inte ingick i köpet.

De finns kanske flera varianter ja inte tänkt på nu....

Härligt med någon som lyckas få med nästan alla skäl, istället för att moralisera om fenomenet:tummenupp

Ett korrekt svar på den i forumet ställda frågan. Världsklass:tummenupp

En nyare Rätta, gixxer eller blade race hoj som saknar papper brukar ju vara ganska billig i inköp och lägger man då ett par k på papper så har man en billig hoj att köra lagligt med på gatan.

när jag klickar på länken kommer jag till någon gitarr eller något o.O

"Kollade som vanligt på dagens mc-annonser på Blocket och snubblade överr denhär:..."
"Det kanske finns en helt logisk förklaring, kanske t o m flera.
Någon som har en idé om vad det handlar om."
- El Garto

Jag kan tänka mig att det skulle kunna vara så att du råkade välja fel kategori i skrollmenyn, stavade sedan fel när du skulle skriva "papper på en hoj som inte finns" och skrev istället "folkeson modad topp".

Tjaaa!?

Kan vara en tjomme som kanske lider av psykisk ohälsa alt. taskig social kompetens alt. både &, å letar polare på ett avantgardistisk sätt :D :D :D

"Kollade som vanligt på dagens mc-annonser på Blocket och snubblade överr denhär:..."
"Det kanske finns en helt logisk förklaring, kanske t o m flera.
Någon som har en idé om vad det handlar om."
- El Garto

Jag kan tänka mig att det skulle kunna vara så att du råkade välja fel kategori i skrollmenyn, stavade sedan fel när du skulle skriva "papper på en hoj som inte finns" och skrev istället "folkeson modad topp".

Skumt?!
Länken gick till en annons med en hoj tidigare.
Ingen har scrollat eller valt fel i menyerna.
Men visst är det konstigt att den nya annonsen fått EXAKT samma id-nummer. Undrar hur det gick till.

Skumt?!
Men visst är det konstigt att den nya annonsen fått EXAKT samma id-nummer. Undrar hur det gick till.

Jopp, de var en Gixxer 1100 91-92:a på bilden åsså text, men så kollade ja lite senare å då var annonsen ändrad å nu tydligen igen, så ja funderar på varianten ja lade in här ovan kan vara en variant å leta nya polare. Å lyckas han inte få nån hojpolare så kanske han lyckas få nån instrumentpolare :D :D :D

Detta appropå att de i så många annonser står typ "ring inte om du söker nya polare å liknande som e mest pratkvarnar" :D :D :D

Skumt?!

Sorry... Förstod att annonsen i länken måste ha ändrats och gav mig på ett dåligt försök till ett dåligt skämt. Får skylla på att jag har feber :sjuk

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph