Varför inte MV Agusta...?

Fajjerblejd

Monster Ludde
Gick med
19 Sep 2006
Ort
Malmö
Hoj
-99 Monster 900
Låt säga att man har runt hundra lax att lägga på en hoj (Ohh du underbara tanke). Många köper ju nytt men varför i hela friden åker man inte ner till "ze germanz" och tar hem en MV Agusta för runt hundra tusen???

Ta tex F4 750 MP, en käftsmäll vad gäller design, prestanda har jag inte mkt koll på, ÄN... Länk: http://www.mobile.de/SIDOB8lh7yRSQR...che=8&sr_qual=GN&top=26&id=11111111210378412&

Är det bara jag som undrar över detta? Om man ska fortsätta köra radfyra blir det ju en sån. Eller varför inte en Brutale ist för ett monster..?
 

3plE

MCK WHEELERS FALUN
Gick med
6 Jun 2006
Ort
Falun
Hoj
CBR600RR -05, Gixxer 7/11 and a Husa 650 i små små bitar
Fajjerblejd skrev:
2540756 Låt säga att man har runt hundra lax att lägga på en hoj (Ohh du underbara tanke). Många köper ju nytt men varför i hela friden åker man inte ner till "ze germanz" och tar hem en MV Agusta för runt hundra tusen???

Ta tex F4 750 MP, en käftsmäll vad gäller design, prestanda har jag inte mkt koll på, ÄN... Länk: http://www.mobile.de/SIDOB8lh7yRSQR...che=8&sr_qual=GN&top=26&id=11111111210378412&

Är det bara jag som undrar över detta? Om man ska fortsätta köra radfyra blir det ju en sån. Eller varför inte en Brutale ist för ett monster..?

Bristen på generalagenter och seviceställen skrämmer nog folk. Men jag håller med dej, designen är grym!
 

Olofius

Leg. Slang. Åk
Gick med
23 Feb 2006
Ort
Ronneby
Hoj
KTM 525 Motard
För att va en 750 går den fan som skinnet, Polarens bekanta har en sån+hade en 1000rr och drog dem mot varann, och vad jag hörde va de inte så jääla stor skillnad.....
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Olofius skrev:
2540775 För att va en 750 går den fan som skinnet, Polarens bekanta har en sån+hade en 1000rr och drog dem mot varann, och vad jag hörde va de inte så jääla stor skillnad.....

men det har ju inget med agustan att göra:D
 

Umiss

Såld =(
Gick med
10 May 2006
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha R6
Jag är noob, jag vet, men vad är det som är så speciellt med augustan? Har den superkrafter?
 

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
Teo skrev:
2540858 men det har ju inget med agustan att göra:D
Fan va trött ja blir :mad:
Vad jag förstod så provade de ett race rakt fram för att jämföra draget i hojarna. Tror ni alla Gixxer och Retta älskande fanatiker att era cyklar är så mycket bättre än Bladen bara för den råkar vara någon tiondels sekund långsammare än de övriga runt en kilometerlång bana :huvet :huvet :huvet

Umiss skrev:
2540874 Jag är noob, jag vet, men vad är det som är så speciellt med augustan? Har den superkrafter?
Tycker du inte att den är liiiiiiite snyggare än en R6....:rolleyes:
 
Last edited:

Roger_SWE

Skoj på hoj
Gick med
19 Mar 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati x 3
Umiss skrev:
2540874 Jag är noob, jag vet, men vad är det som är så speciellt med augustan? Har den superkrafter?
Inte superkrafter, men en superdesign !!! En av dom snyggaste hojarna som finns (tycker jag).

/Roger
 

IO

IBF, Ilari Bjuvander Foto - ilari.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
Ducati 999 Race -05, WLC 1942, Yamaha XS-750 -77
Har funderat på MV själv förut men är lite orolig för just reservdelar och eventuella problem. Eftersom det knappt finns några i Sverige så är det ju svårt att få hjälp och tips m.m.

Men kolla upp om det är knepigt att serva den själv och vad delar kostar. Tjöp bara!
 

nabbor

An old UNMO who´s fading away
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Tukholma
Hoj
Ducati 1200S Multistrada PIKES PEAK -14, Ducati 848 STREETFIGHER -13
Skitfin!:tummenupp Sedan är den ju extrautrustad med elstart och servicebok.:rolleyes: Vart sitter kicken på originalversionen???:confused:
 

Macaper

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2006
Ort
Göteborg
Hoj
kastrerad
Tror det finns någon i stockholm som säljer mv agusta, men 395.000 för en literhoj känns ju så där och även om man hade de pengarna att lägga på inköp, snacka om att ha en hoj som är stöldbegärlig. Får man hyra 8 muskelberg som vaktar den varje natt om du ska ha den kvar.
 

bjos

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
Husqvarna sm 610s, KTM 520exc
Jag syslar lite med import av mc fran framst Tyskland. De MV-agusta som finns ar ofta i bra skick for att folk som koper dem anvnder dem inte allt for ofta och skoter dem val.

Om det ar nagon som varligen ar intreserad sa ga in pa http://mcimport.hopto.org och maila mig. Om du bara har fragor om MV-agusta eller mcimport sa kan du ocksa maila mig.
 

GreenLime

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Nynäshamn
Hoj
KTM Adventure 640
Macaper skrev:
2541022 Tror det finns någon i stockholm som säljer mv agusta, men 395.000 för en literhoj känns ju så där och även om man hade de pengarna att lägga på inköp, snacka om att ha en hoj som är stöldbegärlig. Får man hyra 8 muskelberg som vaktar den varje natt om du ska ha den kvar.

400000kr? Nej runt 180000 väll?
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top