Varför inte MV Agusta...?

Fajjerblejd

Monster Ludde
Gick med
19 Sep 2006
Hoj
-99 Monster 900
Låt säga att man har runt hundra lax att lägga på en hoj (Ohh du underbara tanke). Många köper ju nytt men varför i hela friden åker man inte ner till "ze germanz" och tar hem en MV Agusta för runt hundra tusen???

Ta tex F4 750 MP, en käftsmäll vad gäller design, prestanda har jag inte mkt koll på, ÄN... Länk: http://www.mobile.de/SIDOB8lh7yRSQR...che=8&sr_qual=GN&top=26&id=11111111210378412&

Är det bara jag som undrar över detta? Om man ska fortsätta köra radfyra blir det ju en sån. Eller varför inte en Brutale ist för ett monster..?

Fajjerblejd skrev:
2540756 Låt säga att man har runt hundra lax att lägga på en hoj (Ohh du underbara tanke). Många köper ju nytt men varför i hela friden åker man inte ner till "ze germanz" och tar hem en MV Agusta för runt hundra tusen???

Ta tex F4 750 MP, en käftsmäll vad gäller design, prestanda har jag inte mkt koll på, ÄN... Länk: http://www.mobile.de/SIDOB8lh7yRSQR...che=8&sr_qual=GN&top=26&id=11111111210378412&

Är det bara jag som undrar över detta? Om man ska fortsätta köra radfyra blir det ju en sån. Eller varför inte en Brutale ist för ett monster..?

Bristen på generalagenter och seviceställen skrämmer nog folk. Men jag håller med dej, designen är grym!

För att va en 750 går den fan som skinnet, Polarens bekanta har en sån+hade en 1000rr och drog dem mot varann, och vad jag hörde va de inte så jääla stor skillnad.....

Olofius skrev:
2540775 För att va en 750 går den fan som skinnet, Polarens bekanta har en sån+hade en 1000rr och drog dem mot varann, och vad jag hörde va de inte så jääla stor skillnad.....

men det har ju inget med agustan att göra:D

Jag är noob, jag vet, men vad är det som är så speciellt med augustan? Har den superkrafter?

Teo skrev:
2540858 men det har ju inget med agustan att göra:D
Fan va trött ja blir :mad:
Vad jag förstod så provade de ett race rakt fram för att jämföra draget i hojarna. Tror ni alla Gixxer och Retta älskande fanatiker att era cyklar är så mycket bättre än Bladen bara för den råkar vara någon tiondels sekund långsammare än de övriga runt en kilometerlång bana :huvet :huvet :huvet

Umiss skrev:
2540874 Jag är noob, jag vet, men vad är det som är så speciellt med augustan? Har den superkrafter?
Tycker du inte att den är liiiiiiite snyggare än en R6....:rolleyes:

Last edited:
Umiss skrev:
2540874 Jag är noob, jag vet, men vad är det som är så speciellt med augustan? Har den superkrafter?
Inte superkrafter, men en superdesign !!! En av dom snyggaste hojarna som finns (tycker jag).

/Roger

Har funderat på MV själv förut men är lite orolig för just reservdelar och eventuella problem. Eftersom det knappt finns några i Sverige så är det ju svårt att få hjälp och tips m.m.

Men kolla upp om det är knepigt att serva den själv och vad delar kostar. Tjöp bara!

Skitfin!:tummenupp Sedan är den ju extrautrustad med elstart och servicebok.:rolleyes: Vart sitter kicken på originalversionen???:confused:

Tror det finns någon i stockholm som säljer mv agusta, men 395.000 för en literhoj känns ju så där och även om man hade de pengarna att lägga på inköp, snacka om att ha en hoj som är stöldbegärlig. Får man hyra 8 muskelberg som vaktar den varje natt om du ska ha den kvar.

Jag syslar lite med import av mc fran framst Tyskland. De MV-agusta som finns ar ofta i bra skick for att folk som koper dem anvnder dem inte allt for ofta och skoter dem val.

Om det ar nagon som varligen ar intreserad sa ga in pa http://mcimport.hopto.org och maila mig. Om du bara har fragor om MV-agusta eller mcimport sa kan du ocksa maila mig.

Macaper skrev:
2541022 Tror det finns någon i stockholm som säljer mv agusta, men 395.000 för en literhoj känns ju så där och även om man hade de pengarna att lägga på inköp, snacka om att ha en hoj som är stöldbegärlig. Får man hyra 8 muskelberg som vaktar den varje natt om du ska ha den kvar.

400000kr? Nej runt 180000 väll?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...