Varför inte miniblinkers orginal?

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
02742678.jpg

Ush... Varför kör inte tillverkarna idag med småblinkers? Några restriktioner som otillåter detta? Dyrare kan det väl knappast vara... Tvärt om.

Det kan ha att göra med att tillbehörstillverkarna slickar dom stora hojtillverkana i analen?
Dom måste sälja dom med,varför inte montera slipon direkt när alla byter ändå,ja ja då heter det bullernivå ,regler olika i olika länder mm (what a f**k do we need the EU)sen är det att många tillbehörs tillverkare fabriker ägs av stora hojmärken mm typ Öhlins är väl Yammas om jag inte har fel? :va

Blinkers är ju aldrig snygga direkt och de små är betyligt mer diskreta. Frågan är bara om de syns tillräckligt bra? Ibland tycker jag att det knappt går att se när sporthojar blinkar.

berggren_martin skrev:
Blinkers är ju aldrig snygga direkt och de små är betyligt mer diskreta. Frågan är bara om de syns tillräckligt bra? Ibland tycker jag att det knappt går att se när sporthojar blinkar.

De blinkersena jag har bak på min hoj lyser bra mycket starkare än originalen, även fast de är mindre... det sitter halogenlampor i dem vilket förklarar styrkan. Så störst behöver INTE vara bäst.

De är dessutom E-Godkända och är snygga... så inga nackdelar alls med dem.

Kay skrev:
... Varför kör inte tillverkarna idag med småblinkers?...

:va Ja, tänk vad konstigt.

Jag undrar varför det på hojarna sitter backspeglar som gör att man kan se bakåt och varför det sitter ljuddämpare som dämpar ljudet. Konstigt, eller hur?

Teddy skrev:
:va Ja, tänk vad konstigt.

Jag undrar varför det på hojarna sitter backspeglar som gör att man kan se bakåt och varför det sitter ljuddämpare som dämpar ljudet. Konstigt, eller hur?

:kocko

Kanske för att de uppfyller praktiska funktioner...

...eller så gör 'man' som på Aprilia Mille: :tummenupp

..missade bilden :mad:

Bifogat

• mille.jpg
    mille.jpg
    4.9 KB · Visningar: 44
soppatorsken skrev:
Teddy; ironin är död.

Det är väl klart jag fattar att han var ironisk med:
"Jag undrar varför det på hojarna sitter backspeglar som gör att man kan se bakåt och varför det sitter ljuddämpare som dämpar ljudet. Konstigt, eller hur?", men om du läser samanhanget så betyder ungefär hans inlägg att om man ska börja med miniblinkers så kan man väl lika bra börja med att tillverka utan speglar och dämpare... Och det är väl en jä-a skilnad mot att byta ut stora blinkers mot mini, och att köra med eller utan dämpare o backspeglar.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park