Varför inte fällbara fotpinnar? Eller; Jag är HÅRDAST!

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Var på Knudan förra tisdagen och körde. Allt gick SÅ DJEVLA BRA! Det var en sån där dag då laptimern visade 1,5 sekunder för lite!!! Åkte och nojsade, tränade omkörningar (sticka om DIRECKT!!!!), mysåkte, bromsade tidigt, släppte tidigt, slog på gas mjukt och tidigt OCH SATTE PB!!!!! Kunde inte tro mina ögon:banana:banana:banana

Tredje passet kom jag ikapp en kille in i hästskon. Kom inte om innan för han höll ett intressant sår tre decimeter från högerkanten. Stack ut ett par meter åt vänster, vände in och på utgång snek högerkanten för att ta killen på yttern in i halkvänstern. Detta gick inte riktigt som planerat för killen som varit ute i vänsterkanten av banan och vänt, kom med kraftfull energi och tog höjd ända ut till höger sida innan halkvänstern. Resultat; han trycker till mitt framhjul, jag är på väg att ramla åt vänster när jag (i någon sorts crossreflex) slänger ut vänsterbenet och fotar...

OCH SÅ GÖR DET ONT SÅ INÅT HELVETE!!!!

Ramlar alltså INTE, har djävulskt ont men rullar i depå. Väl där ser jag hur vaden alldeles över stövelskaftet växer inför mina ögon. Ser även att fotpinnen GÅTT AV! Spetsiga äckliga kanter sticker ut och jag bävar för att ta av skinnstället. Men, till min stora förvåning är huden ganska hel men enormt svullen.

Det som har hänt är alltså att fotpinnen har slagits av mot baksidan av vaden strax ovan stöveln. Nu hade jag tur men hade lika gärna kunnat haft en avsliten vadmuskel. AAAAAAAAAJJJJJJJ vad ont det hade gjort.

Tanke: Varför inte fällbara fotpinnar?

Slutsats: Fy fan vad jag är hård! Mitt kött är hårdare än Grevens fotpinnar!:)

"Hård hårdare mossberg" hade jag förväntat mig att tråden skulle hetat? :)

Jag tänkte det ett slag, men eftersom jag är en blygsam person, SAMT att jag inte ville ta udden av det lite allvarliga spörsmålet, så fick det bli som det blev.

Man kan ju tänka sig att en fällbar konstruktion i fotpinnen typ orginal, med fjäder och en egen led, skulle göra fotpinnesatser med just den fotpinnen hopplöst mycket dyrare än en stel fotpinne och att dom ändå inte sålt mer än ett fåtal med just tanke på den prisskillnad som skulle bli mellan de 2...?

En annan liten sak. En fällbar pinne hade antagligen inte hjälpt din vad eftersom ditt ben förmodligen slog pinnen bakåt och inte uppåt (en fällbar arbetar ju bara snett/rakt upp) så du hade antagligen haft ännu ondare eller vurpat om pinnen inte gått av eller om du haft en fällbar pinne..

Bara en tanke...

Benny

Ajajajajajajaajaj....jag har gjort så, men på geggmopeden, halkade av i vintras (snö blir till skidbackar på fotpinnarna när man inte lärt sig tejpa pinnarna :fakta) - turligt nog vek sig pinnen, men det kändes ändå..

Men, gatknarr, högre farter och fasta pinnar, huga. :skrämd

Som åkpolarna säger i skogen, fötterna på pinnarna. :fakta

/J

Hehe, macho :tummenupp ;)
Men jag ogillar starkt fotpinnar som inte sitter fast när man flyttar runt på cykeln, är väl enda anledningen.

Du är skadad av TV, dags att sluta titta på den där Dorna-producerade sk-ten. Den bara fördärvar dig. Du ska alltid ha fötterna på fotpinnarna. Snart börjar du väl kröka rygg och hänga ut ifrån hojen också?

PS. #46 håller väl ut foten in i böj, inte ut ur ;)

Krya på dig!

En liten skojig parantes: Var på inrådan av MC-doktorn uppe på sjukhuset idag på en liten koll. Det känns så konstigt i benet! Där röntgades och provtogs det! En AT-läkare kollade och klämde. Han hämtade hjälp. Hjälpen kollade och klämde. Det kollades på röntgenplåtar.
-Hur känns tårna?
-Tack, bara bra.
-Var det nyligen du bröt tårna?
- Jag har inte brutit tårna.
-Jo.
-Nej.
-Jo, två tår och några mellanfotsben har varit brutna men läkt bra.

Annars var det ganska bra!:)

Man ska inte röntga. Då får man reda på massa dumt!:)

PS. #46 håller väl ut foten in i böj, inte ut ur ;)

Krya på dig!

Aha!:tummenupp

Last edited:
Hur det kan bli!

Bifogat

• P7080070.JPG
    P7080070.JPG
    160.6 KB · Visningar: 140
En liten skojig parantes: Var på inrådan av MC-doktorn uppe på sjukhuset idag på en liten koll. Det känns så konstigt i benet! Där röntgades och provtogs det! En AT-läkare kollade och klämde. Han hämtade hjälp. Hjälpen kollade och klämde. Det kollades på röntgenplåtar.
-Hur känns tårna?
-Tack, bara bra.
-Jo.
-Nej.

Har du någon känsel kvar i gubbkroppen, senast i Assen när du bröt handen så märkte du inte heller något.

Smärttröskel :va

-Hur känns tårna?
-Tack, bara bra.
-Jo.
-Nej.

Stenhårt... Men hur bryter man tårna? i nån sårts crossreflex eller i fotpinnen? Coolers.

Men den viktigaste frågan var ju om du va hygglo nog att ersätta fotpinnen :va

Jag tänker inte köra på samma körningar som dig om du åker runt med ditt superhårda ben och har av allas fotpinnar.

:D:D:D

Var det inte hans egen fotpinne som blev demolerad?

Jojust det ja. Det stämmer. läste fel. Trode Moss menade att det var greven som vinglade runt och ställde till det. Typiskt Greven :D

Men då är det alltså den andra killen som ska ersätta Magnus fotpinne. :D

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...