Varför inga tävlande från Uppsala ??

Hulkster

Fotpinneskrapare
Gick med
19 May 2004
Hoj
Husqvarnor
Varför har vi inga förare från Uppsala som tävlar i RoadRacing el. Motard ?
Eller är det så att dom tävlar för andra klubbar ?
Ser aldrig några från Uppsala i startlistor el. resultatlistor.
Finns det några klubbar i Uppsala som sysslar med RoadRacing och/eller Motard ?

Oj, det finns en hel hög som tävlar i Uppsala, både med motard och sporthojar. Troligen så är de skrivna på andra klubbar.

Det är mååånga från Uppsala (med omnejd) som kör RR, motard m.m. Allt från tvåtaktsrejsing till stora dieselserien (superbike :) ). Men det stora flertalet tävlar för klubbar som Östhammars MK, Rasbo MK och andra som har sitt säte en bit från stan. Vad gäller RR så finns det inte så många klubbar som pysslar med sådant härikring, så då kan det vara naturligt att köra för klubbar i Karlskoga, Linköping o.d.

De renodlade Uppsala-klubbarna är ju mest touring- och customklubbar, med ytterst marginell tävlingsverksamhet. Men t.ex. Östra Aros MCK har haft några som kört för klubben i RR, enduro, dragracing och trial.

Affe, petter, patrik, gustav, osv mig inkluderad kör på bana finns fler. de flesta är skrivna i andra klubbar.
I mitt fall så blir det ett tränings år!
Mitt KK har blitt tagit:mad:

Kommer bli många Uppsalabor som kör B rejset på Sviestad i slutet av Juni!
Läge att starta en hejarklackstråd för de som kan tänka sig åka dit och hålla i flaggan!

Kommer bli många Uppsalabor som kör B rejset på Sviestad i slutet av Juni!
Läge att starta en hejarklackstråd för de som kan tänka sig åka dit och hålla i flaggan!

Ja vad kul! Vilka ska tävla? Vilket datum är rejset??

Jag och Ronta tävlar i Supermoto. Vi körde våra första tävlingar förra året så vi huserar i Rookie. Det finns även en kille som heter Jocke Engström som bor i Uppsala och tävlar i Supermoto men han är för duktig och vad jag vet heller inte med här på SH så han räknas inte :) (hoppas du läser här Jocke ;))

Jag och Ronta tävlar i Supermoto. Vi körde våra första tävlingar förra året så vi huserar i Rookie. Det finns även en kille som heter Jocke Engström som bor i Uppsala och tävlar i Supermoto men han är för duktig och vad jag vet heller inte med här på SH så han räknas inte :) (hoppas du läser här Jocke ;))

Är det han som har rejsbussen i Salabacke?

Är det han som har rejsbussen i Salabacke?

Det kan nog stämma att han bor i Salabacke nu. Det är ett stort as till buss. Blå med Husabergloggor på.

Kanske ska tillägga att jag och Ronta tillhör Örebro motorklubb. Anledningen är att det finns ingen klubb i Uppsalaområdet som har tillgång till bana osv. Det finns några aktiva i Östhammars klubb men Örebro är det närmaste som kan erbjuda en bra Supermotobana.

Jag kör R1000 och tänkte vara med på Sviesta. Vore kul om det blir många från Uppsala som åker ner för att titta.

Jag har kört RR sedan 2004. Har kört i R600 men i år tänkte jag prova på R1000. Hittils har det gått sådär! :crash

/Penguin på Annelis konto

PS! Det var för övrigt min blivande fru som fick mig att ta steget och våga prova en tävling, sen var man fast (både för :hojsmilie och :tuttar)!

Last edited:
När var hur? Tider och datum? Fixar du gratis plåter ; )

När:
Lördag 30/6 Kval och race
Söndag 1/7 Nytt kval och race
(vet ej tider då anmälan inte ha öppnat än)

Var:
Sviestad banan ligger precis norr om Linköping (ca 30mil dit från Uppsala)
www.lms.se

Hur:
Ja detta är ju helt upp till var och en.. ;)

Inträde:
Som Kamikaze skrev så är det fritt inträde..
Varför inte sitta på första parkett som flaggvakt, hör då av dig till LMS...:tummenupp

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...