Varför inga Duke 1:or?

Da Fris skrev:
2041629 Dela ramen Ola, DELA RAMEN........

Jag kommer i så fall bort till garaget och lyssnar på svordomarna när du upptäcker att du inte hittar något relä....... :D

Man tycker att det borde finnas några j***skt duktiga el-pillare inom vårat bolag på maskinsidan...... eh du är visst det, behöver du operatörshjälp.... :confused:

Nej, det finns inga knappar för dig som du kan trycka på........ :lol

Har hjälp från bolaget! Lång skåning, Syte. Vi kom inte så långt utan elschema. Nya omtag i helgen.

Dello skrev:
2041921 Nej, det finns inga knappar för dig som du kan trycka på........ :lol

Har hjälp från bolaget! Lång skåning, Syte. Vi kom inte så långt utan elschema. Nya omtag i helgen.
När du sen är färdig kan jag komma och provköra den, förstöra något som du sedan får laga........ precis som på jobbet :hihi

Btw, vad är det för pulversläckare du har ute hos dig :va Kan tänkas att jag kommer ut innan semstern och kanske lånar en av dig..... :tummenupp
Behöver tydligen en för vissa aktiviteter jag tänkte syssla med i sommar .........

Da Fris skrev:
2042710 När du sen är färdig kan jag komma och provköra den, förstöra något som du sedan får laga........ precis som på jobbet :hihi

Btw, vad är det för pulversläckare du har ute hos dig :va Kan tänkas att jag kommer ut innan semstern och kanske lånar en av dig..... :tummenupp
Behöver tydligen en för vissa aktiviteter jag tänkte syssla med i sommar .........

Ja då hade varit exakt som på jobbet. Tur att det aldrig kommer att hända.......

Pulversläckaren ska inte vara några problem, passar nog väldigt bra vid sadlen på en Triple. Eller om du fäster den i ett av gaffelbenen. Nog ingen som märker den där. :FU :lol

Last edited:
Dello skrev:
2042714 Ja då hade varit exakt som på jobbet. Tur att det aldrig kommer att hända.......

Pulversläckaren ska inte vara några problem, passar nog väldigt bra vid sadlen på en Tripple. Eller om du fäster den i ett av gaffelbenen. Nog ingen som märker den där. :FU :lol
Kan höra med superbike om de vet var laddrelät sitter :tummenupp

Hittade en manual till årsmodel -97, den var visserligen på tyska
men kanske kan hjälpa ändå.
http://www.diff.ru:8000/KTM_400-620_LC4-LC4e_'97_Repair_Manual.zip

Rasorblade skrev:
2043989 Kan höra med superbike om de vet var laddrelät sitter :tummenupp

Nu har jag laddat batteriet och mätt upp det som jag fått tips om.

Batteri:
12.57 V utan motor igång
12.57 V med motor igång!!! :confused:

Regulatorn: Det går 4 sladdar in till boxen. 2 gula, 1 svart, 1 vit/röd
Mäter över de två gula (med diodmätning)
Utan tändning på 1.056 mV
Med tändning på 1.037 mV

Gen: Mäter över de gula kablarna (smög dem till generatorn)
Motor ej igång 1.3 mV
Motor igång 19.8 - 20.3 V

Känns som det är fel någonstans eftersom batterispänningen inte ökar oberoende varvtal. Generatorn ger ju ström så då måste det väl vara regulatorn, eller?

Vad säger ni om mätresultaten?

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...