Varför inga Duke 1:or?

Robin Hood skrev:
kolla me ktm säjlarna ex i uppsala Lelles MC eller road bike 6736630 sveavägen
kolla på vv.se på ditt regg nr
mvh Robin HooD :tummenupp

Kollade på en annan tråd o där var det OK med ett 160 däck på en (min egen) 4.25 fälg.

Om jag byter profilen från 70 till 60 bak, är det någon vinst/ förlust med detta.
Kommer att köra 70 profil fram.

Dello skrev:
Kollade på en annan tråd o där var det OK med ett 160 däck på en (min egen) 4.25 fälg.

Om jag byter profilen från 70 till 60 bak, är det någon vinst/ förlust med detta.
Jag körde med 120/70/16 fram och 160/60/17 bak på min duke II

Jag har haft en Duke I:a -97. Tyckte den fungerade väldigt bra.
Hade inga problem med den. Den gick ca 2000 mil innan jag
sålde den.

Jag körde med 160-däck bak så det skall inte vara några problem.

Dello skrev:

swedie säljer ett set pilot power vissserlige 150 bak....men grymt bra däck :tummenupp

Rasorblade skrev:
swedie säljer ett set pilot power vissserlige 150 bak....men grymt bra däck :tummenupp

Ok, har beställt nya sulor idag ifråm däckonline. Ville ha fräscha nu när besiktnigen hägrar.

Det blev ett par Continental. Får se hur länge de varar........

BjörnL skrev:
Funkade blinkersen när du plockade i batteriet?

Nej, inte mycket du.
Tog bort alla kåpor på den idag o kollade kablar för brott eller liknande.

Någon hemmafixare hade varit nästan överallt med el-tape och kopplat om :huvet

Den verkar inte ladda som den ska heller. Batterit tar slut direkt. Vilket var nyköpt, eller!! :confused:

Annars sitter det nya däck på den nu. Så det ska snart köras på baksulan.

Har du ny hoj nu, Björn?

Dello skrev:
Nej, inte mycket du.
Den verkar inte ladda som den ska heller. Batterit tar slut direkt. Vilket var nyköpt, eller!! :confused:

Annars sitter det nya däck på den nu. Så det ska snart köras på baksulan.

Har du ny hoj nu, Björn?

Jepp, köpte det där batteriet för 1300 spänn eller något sådant (!!!) - detta på grund av att det gamla batteriet "inte tog laddning" enligt service-verkstan. Så du menar att det inte var på grund av batteriet!

Jag har en XT660X som står och väntar på mig - om nu bara vädret kunde ge med sig lite!

BjörnL skrev:
Jepp, köpte det där batteriet för 1300 spänn eller något sådant (!!!) - detta på grund av att det gamla batteriet "inte tog laddning" enligt service-verkstan. Så du menar att det inte var på grund av batteriet!

Jag har en XT660X som står och väntar på mig - om nu bara vädret kunde ge med sig lite!

Hojen laddar inte som den ska. Satte igång den o mätte på batteri kablarna vilket gav 0 volt.

Nästa fråga är vad det kan vara? Har kollat på de mekböcker som finns här på sidan men de stämmer inte över min Duke -94. Hade behövt el-schema över den.

Någon som har förslag på vad det kan vara?

Rasorblade skrev:
Laddrelät!

Har ett liggandens , men passar inte din tyvärr

Tack för den informationen :tummenupp .

Var hittar jag det? Snart har jag bara kvar att dela ramen oxå.
Alla kåpor + tank är ju borta. Det enda relät jag hittat är blinkrelät som är nytt.

Last edited:
Rasorblade skrev:
På min 03 satt det under sitsen, lite snett neråt vänster om du står bakom hojen...... :va

edit: kolla denna sida http://www.ktminfo.com/partscat/Catalog.asp?intSearchLevel=1

Javisst, hittade schemat. F*n va gott.
Tack för tipset på sidan. Klockrent!!!

Ja den sitter där på nya modellen men det är inget där på min. Ser inte ut att det ska sitta något där heller.

ska kolla med lelles imorgon.
Vill bort till garaget nu men får vänta till imorgon.

Tack igen! :tummenupp

Dello skrev:
Javisst, hittade schemat. F*n va gott.
Tack för tipset på sidan. Klockrent!!!

Ja den sitter där på nya modellen men det är inget där på min. Ser inte ut att det ska sitta något där heller.

ska kolla med lelles imorgon.
Vill bort till garaget nu men får vänta till imorgon.

Tack igen! :tummenupp
No probs! :tummenupp

Rasorblade skrev:

Försökte ringa till Lelles idag men alla på denna sida ringde nog samtidigt!

Någon som vet var laddnings relät eller regulatorn sitter på duke1:an.

Kan laddningsproblemet inverka på att det inte går att blinka o bromsljusen inte funkar.

Har kollat med ett friskt batteri, o öppnat relät. Trycker jag då ned läppen så lyser blinkers på bägge sidor.

Börjar bli trött på el nu :huvet

Dello skrev:
Någon som vet var laddnings relät eller regulatorn sitter på duke1:an.

På min Duke 1:a satt det en stor kabelhärva, samt flera reläer bakom framlyset (kåpan).
Om det är fel eller glapp är det där du skall börja leta.

För att få loss kåpan måste "trippnollställaren" tas bort. Den sitter fastskruvad med en miniskruv längst in.
Tag av plastbrickan i änden och använd sedan en lång jättesmal stjärnmejsel.

Även övriga skruvar bör lossas (under kåpa samt blinkers), sedan är det bara att "knäcka" loss

/Harry

Haaga skrev:
På min Duke 1:a satt det en stor kabelhärva, samt flera reläer bakom framlyset (kåpan).
Om det är fel eller glapp är det där du skall börja leta.

För att få loss kåpan måste "trippnollställaren" tas bort. Den sitter fastskruvad med en miniskruv längst in.
Tag av plastbrickan i änden och använd sedan en lång jättesmal stjärnmejsel.

Även övriga skruvar bör lossas (under kåpa samt blinkers), sedan är det bara att "knäcka" loss

/Harry

Ja det var inga konstigheter att få bort den. Allt är borta nu, kåpor, tank.

Men jag kan inte se att det sitter fler relän där bakom (lyset) än det till blinkersen.

Jag har bara hittat två säkringar på hela hojen :confused: . Känner att det skulle finnas fler.

Någon annnan som vet.

Dela ramen Ola, DELA RAMEN........

Jag kommer i så fall bort till garaget och lyssnar på svordomarna när du upptäcker att du inte hittar något relä....... :D

Man tycker att det borde finnas några j***skt duktiga el-pillare inom vårat bolag på maskinsidan...... eh du är visst det, behöver du operatörshjälp.... :confused:

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show