Varför inga bilder på till salu hojar?

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Är det bara jag eller? Letar lite löst efter ny hoj, tänkte byta till en nyare modell så att kolla köp&sälj dagligen är en rutin. Ni som sätter ut annonser utan bilder losar iallafall ett par ev, spekulanter på att inte ha bilder. OK, är man super intresserad så mailar man och får bilder men vad är det som gör att man inte kan gå ut o ta en snabb bild? Även en halvkass bild med mobilkameran är väl bättre än ingen bild alls?
Är inte meningen att bli helt flamad nu men eftersom det finns ett stort antal som man kunde varit intresserad av så blir det för mycket för en spekulant att maila 10 pers om bilder på hojarna.

Bara en liten tanke, en helsida fin text överväger aldrig en bild......

(e du inte intresserad håll käft, men skit i dom hojarna då, gnäll inte , bläddra vidare etc etc alla dom resonemangen kan jag så dom är överflödiga, men att ta 5 minuter för att även ta ett foto lönar sig helt klart när man sätter ut sin annons oavsett vilket)

Tre saker är helt nödvändiga förutom modellbeteckningen för att fånga mitt intresse i alla fall... Miltal, årsmodell och bild. Om en av dessa tre saknas så orkar jag inte bemöda mig, inte ens med ett mail. Utbudet är ju så pass stort att det finns annat att surfa vidare till istället.

Men ibland undrar jag om en taskig bild verkligen är bättre än ingen... det finns exempel på bilder som är så usla att man nästan tappar intresset.

Helt rätt att en bild säljer. Varför bara mail svar ibland? Lika dumt det tycker jag.

Håller med helt och hållet. Är det ingen bild så läser jag inte ens rubriken, än mindre innehållet.

Jo tycker jag är mycket viktigt iaf när jag söker efter saker att köpa.

Däremot är det ju inte alla som har eller kan få tag på en kamera, eller ens vet hur dom ska få upp bilden på nätet. Visst finns i kameror i mobiler o nästan allt numera men vissa har ju inte det.

Bilder på till salu hojjar

Har inte lagt in bilde på min Pga att jag ær på jobb i 14 dar å inte har några att lægga ut, ska ordna et nær jag kommer hem.. Helt enig i att bilder bør vara med i en annons..

Utbudet är ofantligt stort skulle jag vilja påstå, men jag kan ändå inte förundras över folk som skriver i sina anonser att dom måste bli av med hojen fort, men inte är villiga att gå ner i pris. Det rimmar liksom inte riktigt. Det är köparens marknad, inte säljarens (om man inte har just DEN cykeln) i dagens läge.

(om man inte har just DEN cykeln)

Jag har den cykeln! :gnissla

En annan grej man ser ibland är MC annonser med en bild direkt tagen från tillverkarens hemsida eller en annan utställningsbild, vilket inte säger ett dyft om hojen man vill sälja..... :confused:

Fast man kanske inte ska göra som mig heller, väntar på ett sadelskinn och konsollkåpa i kolfiber och vill inte sätta ut hojen med bild innan den är 100% klar......kan man oxå losa köpare på, men har ingen panik iofs

Last edited:
bild är ett måste för att jag ens ska klicka på länken.

miltalet är mindre intressant egentligen, eftersom jag mest kollar på gamla ök, så spelar skicket mycket större roll, milen bara bidrar till förhandlingsläge.

en annons utan skriker formligen
"aldrig att nån vill ge pengar för skrothögen, så jag tar utan bild o sätter bara ut modell, mil o pris :luranånstackare "

Dock är det bland annonserna utan bild man kan göra de riktiga klippen, just för att ingen annan finner dessa intressanta. Som tidigare sagts så är milantal även det en sak som måste finnas med i en ordentlig annons. Jag har märkt att i de annonser som det fattas är det oftast avsiktligt just för att hojen har gått fruktansvärt långt.

En annan sak när vi ändå är inne på ämnet. Alla som klagar över att det är så fruktansvärt svårt att sälja sin hoj. Jag har missat fyra stycken olika hojar som försvunnit rakt framför näsan på mig bara senaste veckan. Om man sedan mailar någon annan med likadan hoj och ger ett bud som ligger i närheten av det pris den andra hojen gick för (och tillägger att man kan komma direkt med pengar i handen) får man bara ett spydigt svar tillbaka.

Jag kan tänka mig att köpa i princip vilken sporthoj som helst om bara någon vill sälja till ett pris som är rimligt och inte bara per automatik lägger sig där Blockets skyhöga priser befinner sig.

Håller med ovanstående....man kan i princip ta 90% av alla Blocketpriser & slå av 20% så har man vettiga priser..en del är riktiga drömmare!
Rekordet var nog en GSXR 750 från början av 90-talet som snubben begär 59.000:- för...då har man varit inlåst på kammaren ett tag....:D

Jag sitter precis som TS och maniskt övervakar säljmarknaden och jag kan säga att jag klickar inte ens på en annons om de inte orkar bifoga en bild. Man börjar ju direkt undermedvetet undra om det är nåt skumt med hojen.

Utbudet är ofantligt stort skulle jag vilja påstå, men jag kan ändå inte förundras över folk som skriver i sina anonser att dom måste bli av med hojen fort, men inte är villiga att gå ner i pris. Det rimmar liksom inte riktigt.
Hade en favorit ang detta för någon månad sedan, ngn jeppe som ville sälja sin, om jag inte minns fel, -07 gix för ~100 lakan (ahahaha). I början av annonsen stod det; "jag ska sälja hojen för att köpa bil", i slutet "inga skambud, jag är inte i behov av pengar" ....... Vääääääänta här nu .... Skrev inte du nyss ... ?

håller helt med. jag skummar på blocket och de som int ehar bilder kollar jag inte..jag vill ju SE vad det är för nått INNAN jag kontaktar :gnissla

Vet inte hur folk tänker....i dessa moderna tider bör väl NÅN kunna ta en bild med kamera eller mobilen åt personen(om de inte kan själva). :)

Sitter i samma båt som er andra med att trolla blocket dagligen efter hoj.
En annan variant som ja gillar med är när bild är tagen i handel eller ute å säljaren skriver, inte min på bilden men en likadan.
Var 2 säljare på blocket med samma bild, hade man blivit lite putt då om någon snott bilden man har för att sälja en likadan.
Men så kommer de fram, ja inte high pipe, inte det där å de där så så jävla lika var de inte till slut:huvet

Gillar även bilannonser där det står.."säljes bara pga leasingbil"
Sen 10 rader längre ner..."ev. byte mot annan rolig bil"

Det går inte heller så bra ihop....

Mobilbilder som ser ut som de är tagna medans man springer förbi objektet är inte heller speciellt roliga.

Till och med firmor använder sig av det, det blir en sorts suddig spökeffekt - jäkla dåligt och får mig att inte ens vilja ringa.

Kan man inte ens ta en bild med focus på objektet kan man ju undra hur objektet har tagits hand om i övrigt! Man behöver inte vara en kirurg för att hålla kameran så stilla att man får en OK bild.

tycker det är roligt att potentiella köpare tycker att priserna är för höga på blocket

misstänker att säljarna tycker dom är för låga

tycker den klassiska prutningen är rolig som brukar inledas med att
jag har sett en likadan hoj som var 5-10 tusen kr billigare

första tanken är varför ringer du på min annons då
istället för att köpa den då :va

saker som bör finnas i en annons
bild
pris
årsmodell
mil

det är sånt man inte ska behöva ringa om

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Back