Varför inga 954 till salu??

Jonny

Varför???
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
R1
Är alla så nöjda med dom att dom inte vill sälja eller vad är det? Finns knappt några till salu...:huvet

Med dagens prisnivå på nya/re sporthojar och försäkringssystemets utformning
kombinerat med finanskrisens påverkan på köpförmågan, så är svaret enkelt.

Efterfrågan på "lagomt" inkörda sporthojar överstiger tillgången!
Sen närmar sig våren med stormsteg......

Nån som är förvånad...?

KentW

För att folk av nån anledning tror att just 954 är mänsklighetens 8:e underverk och tar 20 k mer för dessa än för 929 som Jag hellre skulle vilja äga, så ingen köper dessa och sen tröttnar säljarna.

Skicka ett PM till Loffe1.

Han hämtade en ny zx10a nyss och skall sälja sin 954 när som hellst.
En smålänsk pedant som har en grymt fin 954:a i lager :tummenupp

finns där inga till salu??
kan minnas att jag lagt in en till försäljning för en kompis

Nää typ alla är import eller har varit vurpade

Ja, att köpa en hoj som körts av en tysk går ju inte, de är alla helt slutkörda eftersom alla vet att tyskar kör mycket hårdare än svenskar, dom wheelar ju konstant liksom.
Dessutom fuskar alla tyskar med mätarställningen, nä köp en av ärlig svensk istället då vet man att den aldrig varvat till rödmarkering eller körts på bana!

954:an är bättre än 929:an på allt, men visst, alla har ju sina egna favoriter.

Anledningen till att det är ett väldigt högt andrahandsvärde beror väl snarast på att folk är jävligt nöjda med hojarna. De är driftsäkra, tillräckligt med pulver för de flesta, kul att köra bana med, trevliga att långköra med, skapliga att försäkra och, iaf i mitt tycke, bland de snyggaste hojar som gjorts.

Naturligtvis påverkar också det faktum att det är mitt i vintern - nåja - utbudet också.

Ja, svensktillverkade 954or är definitivt svåra att hitta. :rolleyes:

(Vad fan är det som gör människor så rädda för privatimporterade fordon? I tyskland är det ju till skillnad från sverige olagligt att "fixa" mätaren utan att upplysa köparen)

Tycker det e väldigt tunnt med motorcyklar överlag som annonseras, dyra är dem med, tror inte detdär med att köpa hoj billigt på vintern stämmer, ta det piano ett tag sen under sommaren när det finns fler annonser ute e det dax att börja pruta :sissy

Spela roll, är den bara lagad och rak vilket du kan mätta och kolla axelmått, så den inte är 3cm kortare än den ska vara så är det väll ingen fara.

Och import vem bryr sig på en gammal hoj där inge garanti finns ändå??? :va

Det är juh prutläge på sånna hojar och man kan åka billigt istället... :tummenupp

Och priset på dem är juh riktiga överpriser tycker jag lägg till lite och köp min billigt istället :D

///Micke

Älskar 954:an, men det finns lika bra hojar för mindre pengar. Lite överprisade är de definitivt.

Min pappa sålde sin -03 för 72 000 kr förra året, hade bara gått 150 mil då :(

Last edited:
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka