Varför hoj???

ViktorW.

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2005
Hoj
R1-04 race/banhoj
Vet inte om det funnits liknade tråd innan, men varför började ni köra hoj?
Var det för att farsan gjorde det, för att ni har en undertryckkt dödslängtan, för att parkera utanför kiosken i hopp om att få med sig någon blond brud hem, eller för att ni helt enkelt alltid kännt en dragning till det vackraste och roligaste av alla fordon?
Skulle vara kul att få höra lite olika anledningar.
Mvh Viktor.

sysslar med massor av självdestruktiva sysslor, som klättring och base jumpig. Nä allvarligt talat så är det kicken jag letar efter, Att ligga på allt vad man törs är skönt. Finns inget som får dig att känna dig så levande som döden

För att det är så jävla kul att se fjortistösernas miner när man tar av sig hjälmen efter att de vinkat och (försökt) flörtat i tron om att man är en kille :hihi

Allvarligt, ingen aning. Bara tyckt att hojar verkade vara förbannat roliga att köra. Sambon tog mc-kort och jag åkte (av nån aledning slog mig inte tanken först att jag själv kunde ta mc-kort :kocko) . Lagom kul så jag tog ett eget. Åka är ingen roligt alls.

Det är pappas fel :rolleyes:
Fast jag håller med någon här ovan, det var kicken som lockade mest!

Last edited:
Därför att det bara är så, finns inget val. Jag har kört längre än jag kan minnas. Intresset började grymt tidigt då jag i mycket unga år hade en video med Arto Nykvist som rullade dagligen och under tiden jag tittade så försökte jag härma hans stunts med min Bobby car (det är väl så dom heter dom små röda i plast som man sitter ovanpå?). Mycket utav intresset kommer från min far som också kört i stort sett hela sitt liv, han var med i samma mc-klubb/gäng som Peter Lindén i Hindås när det begav sig.

Ja man kunde ju inte låna polarnas utan kortet hur många gånger som helst... de va ju så kul så de fick bli o skaffa egen lapp o hoj vilket ja inte har ångrat en ända gång. e ju somsagt kickarna som drar, när man e så jävlainihelvete nära o lägga sig så man bara skriker i hjälmen :näsblod de e då man lever. sen kan man knappt sova på kvällen när man räknar upp alla gånger man kunde ha gått åt under dagen. vilket så klart e glömt så fort man går o hämtar ut skönheten dan efter... (o ja funderar på motard... jisses! :fatta!)
o nu snöar de me :huvet

För att det är så gött att glida mellan rödljusen i stan. Med hjälmen bak såklart, så brudarna ser hur jäfla schnygg man ärrrr... :yoparty

Har alltid älskat tvåhjulingar, finns inget härligare än en tvåhjuling som låter härligt och går bra.

Jag var för kass som metal-gitarrist. Detta var enda utvägen om jag ville fortsätta gå omkring i tighta läderjeans med äran i behåll :gnissla

Kompis köpte hoj som jag hjälpte till att meka med. Åkte med några gånger och torskade direkt!

Jag tänkte nog mest "alltid retar det någon"(farsan då).

För att om jag nån gång ska dö när jag utövar något av alla intressen jag har, så ville jag hellre dö när jag kör hoj.
(mitt andra liv är vågsurf, inte lika kul att dö av en haj)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg