Varför ha Fatbar-styre?

ThePreToriaN

Medlem
Gick med
5 Jul 2010
Hoj
Suzuki S650S -02, Kawasaki Z1000SX -11
Vad är fördelarna med fatbar-styre?. Funderar mest då till en ny Triumph SpeedTriple.
Vad är skillnaden och kommer det ändra körställningen/annat till det bättre från Original?.

Fat bar tål mer stryk. jag har kört vanligt styre på crossen ett tag nu men tröttnat... bytt typ 3 st... skulle köpt fatbar men en gång. vanliga styren böjs vid minsta lilla. dok ramlar man betydligt mer på yz426 än på Triumph SpeedTriple (hoppas jag).

om du har samma styr vinlel som jag har på min gsr 600 så får du ett rakare styre som ger en mer aktiv och skönare körställning + att det ser mycket fetare ut :D

I regel är dom lite mer tilltagna och lite bredare. Mer än så skiljer det inte mellan ett fatbar och ett vanligt styre.

Dessutom är det svårt att hitta 22mm styren utan fågelpinne, och det vill man ju inte ha, såhär femtio år senare i motorcykelutveckligen.

Det är för att man ska bryta benen riktigt ordentligt mot styret om man frontar :huvet

*/ ?>
Nyheter
MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Back