Varför hälsar ingen längre?

Det kanske är nån båtägare som sitter jävligt obekvämt egentligen? Hehe, ro runt en pråm är ju ente lätt ;-)

Tänkte bara säga att jag och 2st vänner körde över 100mil hoj i helgen. Från Sthlm-Gävle-Tällberg-Falun-Söderhamn-Sthlm. Åkte runt lite i Dalarna osv. ALLA hojar hälsade.. alla typer av hojar (custom, superbikes, touring).

Jag tycker också att det blivit mindre och mindre hejande med åren.
Tycker även att det blivit mindre och mindre folk på bulten, man kanske är fel ute :död

//Johan

Jag tycker också att det blivit mindre och mindre hejande med åren.
Tycker även att det blivit mindre och mindre folk på bulten, man kanske är fel ute :död

//Johan

Vad är genomsnittet på Bulten nu då? 155cm? Uggla kanske räknas som lång där? :-)

Idag tog jag en liten kvällsrunda, när man kommer där åkandes på vägen i skymningen helt ensam så känns det just det, ENSAMT. Men kom upp för ett krön och mötte en kromsläde med riktigt "Vädra ur armhålorna styre" nåja, ja skicka ut vänster labben och fick tillbaka en vänster labbe, då känns det bra att köra hoj, oavsett stil. :krama

Tycker folket morsar i ungefär samma utsträckning som på 60-talet. Dvs nästan aldrig på stadsgator, ganska ofta på landsväg. Aldrig på Vespor, mopeder o annat skit. Eventuellt på bilar om man känner föraren. Då för tiden absolut inte på pankissnutar.

Tjena!

Idag på busturen hälsade ALLA. Sport, Touring, glid, tom motard!:tummenupp

Säkert mött ett 40-tal bågar, var lite svårt vid vissa högfartsövningar... Men jag hälsade på alla!!!

:banana:banana:banana:banana

Jag yrkar på streck i debatten. TS började med frågan om varför folk inte hälsar längre. Svaret blev att det gör de visst det, vad mer behöver sägas?

:tummenupp

Det är väldigt sällan jag möter någon som inte hälsar (tillbaka).

Angående bilden, så slog mig något när jag var på Europa-tripp i början på sommaren. I nästan samtliga länder jag var i utanför Sverige (D, A, I, H, CZ) hälsas som på bilden, med "peace-tecken", dvs två fingrar. Jag fick känslan av ett slags hemligt tecken hoj-åkare emellan. Rätt vad det var dök det upp peace-tecken från tradarchaffisar, slipsnissen i märsan, eller nån gångare en bra bit vid sidan om vägen, till o med småkids som ville ut och hälsa körde med peace-tecknet. Som man vill säga att "tjena vad kul, jag kör också hoj, men måste köra den här lådan, eller gå, idag." Jag tyckte detta var en intressant och trevlig företeelse.

Efter hemkomst till Sverige så hälsas på alla möjliga roliga sätt, oftast hela labben. Men extremt sällan någon annan än hoj-åkare som :hej.

De allra mest energiska hälsningarna får man ju när man möter nån i skitväder. :D Vilket jag blev påmind om i lördags när jag körde hem från skåneland.
Mellan Söderköping och Flen öste det ner, och jag mötte en drös med hojar. Varje hoj jag mötte var handen långt upp i vädret. Log varje gång där i ösregnet.

Jag brukar alltid säga att mer eller mindre alla hälsar hjärtligt. Efter att jag från ingenstans fick frågan "varför hälsar folk som kör glidare så sällan?" av flickvännen (som bara har suttit på pallen) så börjar jag tvivla. :4skrika

Jag mötte en trike idag, blev osäker vad som gäller där angående hälsning, men han hälsade först, klart jag hälsade tillbaka, sedan mötte jag en MC polis som jag hälsade på och han hälsade också tillbaka, vem vet man kanske har ett + poäng den dagen man blir stoppad :hihi

Jag tycker alla hälsar så glatt så! :banana
Bara polisen som gör lite dumma tecken mot mig ibland!:brynad

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey