Varför hälsar ingen längre?

jag tycker det är tvärtom.
Ok om man koncentrerar sig på bulten eller liknande, eller på motorväg där man passerar varandra på typ 20-30 meters avstånd men annars hälsar folk typ alltid! tycker dessutom customåkarna börjat släppa loss mer sen jag började köra -09

händer ju fan att man råkar hälsa på något som på avstånd ser ut som en hoj men senare visar sig va en sketen liten moped! dom ser alltid så frågande ut när man vinkar "öööh.. känner jag den dära..?"
men det bjuder jag på. ser det som ett smakprov på om dom en dag vågar komma in i tvåhjuls-matchen på riktigt ;)

Hälsar fan på allt, gubbe på scooter, MC-polis, "reflexvästar", grabbarna med ryggmärke, moppefucko... You name it! Kanske dags att skaffa nya brillor?? :lol

Fast det är ändå alltid lika kul när hojåkare som inte förväntar sej att en sporthojare hälsar på dem får upp kardan snabbt som ögat för att hälsa tillbaka :kär

Väldigt sällan folk inte hälsar tillbaka här nere i skåneland. Men ibland missar man det själv för att man har uppmärksamheten åt annat håll..

Har även hälsat på mopeder. Men bara om dom hälsar först. :D

Här på Öland hälsar i princip alla oavsett om dom kör Japan, brittisk eller HD trots att jag kör en 125:a. :krama

En sak jag har lagt märke till är pendlarna. Dom bemödar sig inte ens med att vrida på skallen om man glider upp bredvid vid ett rödljus. Gäller såklart inte alla men fan 99%

Hälsar inte så värst mycket på motorväg eller inne i sthlm. På motorväg känns det lite onödigt, och inne i sthlm har jag fullt upp med trafiken som kör åt samma håll som mig och har inte riktigt tid för att leta efter potentiella hälsningsobjekt i mötande trafik. Har blivit prejad av plåtlådefolket tillräckligt nu känner jag.
Men jag hälsar alltid annars. Ja, inte på bana heller då kanske... Förutom nån gång ibland. Men då är det ju inte mötande man hälsar på, har iaf inte hänt än. :hihi

Jag tycker allt de hälsar på fint i GAMLA GOA GÖTEBORG! nämen ja. här hälsar det. Jag ser dock ut som en polis ofta då jag kör med regnjacka hyffsat lik polis-mc jacka. folk brukar tveka på gasen när jag kommer :crash men sen kör vi race o då fy jädrans! :yoparty

Folk med tuffa västar och de på touringhojar hälsar oftas inte. Speciellt folk med touring, dom ger jag oftas fan i att hälsa på för 8/10 hälsar aldrig tillbaka.

På nåt sätt borde du förstått det här. :D

rZYH82A.jpg

Jag hälsar på alla, oavsett hoj. De som inte hälsar tillbaka är de som har skinnväst med märkliga loggor, men de har antagligen inte gått SMC-kurser och lärt sig att man kan köra med bara en hand på styret...

Klart man morsar om situationen tillåter det. Oavsett hojtyp. Om de hälsar tillbaka eller inte är upp till dem. ImageUploadedByTapatalk1402232987.896628.jpg

Brukar inte hälsa på motorväg i rusningstrafik. Lugn trafik motorväg. Hälsar ibland. Om blickarna möts. Annars hälsar jag alltid. Angående folk. Som inte hälsar tillbaks. Är lite whatever. Skall inte tvinga folk att hälsa tillbaks om dom inte vill. Men trevligt när dom gör det.

Hojen ville inte hem idag efter jobbet så den stack naturligtvis iväg på en ovanligt lång omväg och jag hängde frivilligt med.Vi mötte kanske 20 hojar och varenda en hälsade av dessa.Sporthojar som custom. :crash

Samtidigt är det roande hur skarpögda många blir i trafiken när jag på håll tydligen påminner lite om lag och ordning pga klädseln.Men skit samma, många som verkar ha fickparkerat i vänsterfil på motorväg flyttar sig ovanligt snabbt.

Last edited:
Tycker det börjar förta sin charm. På vissa håll runt stockholm gör man inte annat än hälsar. Blir lite glädje kvar till körning. Kan absolut hälsa om det hade betytt nåt. Men att vifta med handen åt 200 hojåkare på en timme är nåt annat.

Jag ser det som en brist på självkänsla om man tar illa vid sig om inte alla hälsar i högsäsongen

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti