Varför gnäll om trafikdöden?

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Förr i tiden red unga män ut i strid på hästar iförda rustningar och dog. Nuförtiden kör unga män ut i trafik iförda skinställ på racehojar och dör i betydilgt lägre antal. Alltså har dödligheten minskat kraftigt och ändå är regeringen inte nöjd?

p.s vem faan har hör talas om nollvision i krig?. :slicka

Är det här något dåligt aprilskämt? :confused:

Vem strider dessa unga män mot på vägarna om man får fråga? Klart som fan att vi måste sträva efter att få noll döda i trafikolyckor. Tänk till, gör om, gör rätt :mad:

Nollvisionen är och kommer alltid att förbli en vision. Tyvärr.

Finns alltid nån som somnar bakom ratten och sen PANG.

750RR

Vi kämpar ju mot draken Tone så lite riddare/krigare är vi iaf :p

Skämt åsido jag förstår vad han menar på ett sätt faktiskt. Det är aldrig bra när folk skadas eller dör och det ska vi ju göra allt vi kan för att undvika men i vår moderna tid har allt blivit så överdrivet vadderat och disneyfierat.

Ett exempel på vår tids mentalitet är att olyckor som ingen skulle ha brytt sig om förr klassas som dramatiska nu.

I kvällspressen stod det att "Carola räddade mitt liv..." det visade sig att killen fått motorstopp...

Förutom detta så silar man mygg och sväljer kameler om det är samhällsekonomi som är bevekelsegrunden, titta på rökning som sagt, alkoholskador etc etc.

maverick_750rr skrev:
Nollvisionen är och kommer alltid att förbli en vision. Tyvärr.

Finns alltid nån som somnar bakom ratten och sen PANG.

750RR

Lr dricker bakom ratten för den delen.

Det finns mkt folk bakom rattar och styren som egentligen inte hör hemma där för sin och andras säkerhet :(

CBR_Danne skrev:
Vem strider dessa unga män mot på vägarna om man får fråga?
Fiendesoldaterna har Polisens Länstrafikenhets uniform på sig. De är beväpnade och ute efter att ta dig. :rolleyes:

CBR_Danne skrev:
Är det här något dåligt aprilskämt? :confused:

Vem strider dessa unga män mot på vägarna om man får fråga? Klart som fan att vi måste sträva efter att få noll döda i trafikolyckor. Tänk till, gör om, gör rätt :mad:

Det var naturligt vis ett skämt hoppas du inte tog illa vid dig, jag har själv varigt nära att kasta in handuken vid 2 alvarliga mc-olycker och jag önskar naturligt vis inte att någon annan ska behöva spendera sin semester i gipsvagga på internsiven.

Last edited:
Hightuned skrev:
Det var naturligt vis ett skämt hoppas du inte tog illa vid dig, jag har själv varigt nära att kasta in handuken vid 2 alvarliga mc-olycker och jag önskar naturligt vis inte att någon annan ska behöva spendera sin semester i gipsvagga på internsiven.

Nä det är lugnt :) Blir bara lite sne ibland när man läser sånt. Jag menar hur kul är det när ens polare aldrig kommer tillbaka eller nån annan man känner kör ihjäl sig?

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka