Varför gillar tjejer "badboys"?

Modersinstinkter(1) eller vilja att vara emot nåt(2).

1.
De har lärt sig, via en massa amerikanska tv-serier, att alla människor är goda och kan förändras. En badboy har helt klart vissa problem och de ser det som en livsuppgift att förändra denna egentligen härliga människa till något fint som de kan visa upp för sina vänner och släktingar. Dessutom kommer ju karln att vara dem evigt trogna eftersom tjejen hjälpt honom ur hans stora problem.
Att förstå när det är dags att ge upp eller om det ens lönar sig att försöka går inte, nämnda badboy behöver helt klart en mamma. Ibland kanske han (enligt tjejen) behöver en so/dotter att ta hand om så han kommer i kontakt med sina mjuka sidor.

2.
En badboy är ett bra sätt att göra revolt mot något. Ungefär samma scenario som när Lisa14 kommer till skolan klädd helt i svart och bara talar om månskenspromenader och hur vackra knivar och rosor är.
Den uppenbart fina flickan är trött på sin image och vill ha nåt som är helt olikt henne, därför låter hon en lämplig badboy ragga upp henne och startar ett förhållande.
Detta slutar antingen i tårar och långa historier om hur hemska män är eller så går det över till "modersinstinkter".

Frågor? :)

Alltid lika kul med tjejer som gillar "bad boys", de kommer sen efter ett par år/månader och gnäller som fan över att de blir misshandlade av sin man / kille. Oväntat.... nääää. Gillar de "farliga" män så kan de kanske inte vänta sig så mkt annat?

Nope. Det är mycket enkelt.
Kollade på discorverysr.. Ja i alla fall, den där bra-ha-kanalen, det var nåt om några blåsvarta människor med små kjolar och ingen bh som fortfarande levde på stenåldern. Svaret på frågan: Bad boys är bråkiga, aggresiva och starka vilket betyder att dom kan skydda cheyen mot alla faror där ute. Exakt så funkade det i byn. Dom hade något mästerskap där alla slog varandra skithårt med pinnar, dom som var bäst på det fick självklart dom snyggaste brewdarna för att dom kunde kicka vröven av alla andra.

Det är så cheyer funkar, dom blir kär i den "bästa" killen dom hittar som ändå är intresserad tebax. Med bästa menar jag: Stark och bråkig=Bra skydd=Bättre. Jättesocial=bra kontakter=bra skydd=bättre.
Ni kommer aldrig erkänna det, men det är så ni funkar. :fakta

Edit: Killar är mycket enklare. En tjej som är snygg vill man sätta på. End of story. :brynad

Tror också det kan vara modersinstinkter. Som tjej vill man gärna ta hand om andra människor. De kanske tror att de kan omvända "bad boysen"

Trashcan skrev:
2337575 Nope. Det är mycket enkelt.
Kollade på discorverysr.. Ja i alla fall, den där bra-ha-kanalen, det var nåt om några blåsvarta människor med små kjolar och ingen bh som fortfarande levde på stenåldern. Svaret på frågan: Bad boys är bråkiga, aggresiva och starka vilket betyder att dom kan skydda cheyen mot alla faror där ute........
Edit: Killar är mycket enklare. En tjej som är snygg vill man sätta på. End of story. :brynad
Jopp, Evolutionen har inte hunnit med civilisationen än :D
Likadant i djurvärlden, Hanarna vill sätta på alla honor medans honorna vill bli påsatta av den stakaste hanen (så det blir präktiga avkommor).

Bikerbitch skrev:
2337593 Tror också det kan vara modersinstinkter. Som tjej vill man gärna ta hand om andra människor. De kanske tror att de kan omvända "bad boysen"
Nope verkar mer som dom tycker dom själva är messiga och måste "släppa loss" mer. :va

Trashcan skrev:
Kollade på discorverysr.. Ja i alla fall, den där bra-ha-kanalen, det var nåt om några blåsvarta människor med små kjolar och ingen bh som fortfarande levde på stenåldern. Svaret på frågan: Bad boys är bråkiga, aggresiva och starka vilket betyder att dom kan skydda cheyen mot alla faror där ute. Exakt så funkade det i byn. Dom hade något mästerskap där alla slog varandra skithårt med pinnar, dom som var bäst på det fick självklart dom snyggaste brewdarna för att dom kunde kicka vröven av alla andra.

Det är så cheyer funkar, dom blir kär i den "bästa" killen dom hittar som ändå är intresserad tebax. Med bästa menar jag: Stark och bråkig=Bra skydd=Bättre. Jättesocial=bra kontakter=bra skydd=bättre.

:lol Bell-clean i alla avseenden!
Och: Självfallet kommer inte detta att erkännas.

Fast tjejer fiskar i dammen på ett mer sofistikerat sätt än killar.
De väljer "den bästa möjliga" ur fler pespektiv än de du räknar upp, där ordet "bäst" baseras på de för tillfället starkaste preferenserna.
Vilka alltså INTE måste vara "bad-boy" egenskaper, utan lika gärna kan vara pengar, bedömd framtidssäkerhet i karriär, maktposition eller annan status.

Ten-0 skrev:
2337440 Jag har absolut inget svar på varför dom gillar "badboys", vet bara att under den tiden man var en sk "badboy" så hade man ett stort utbud. När man väl lugna ner sig och blev normal, så var utbudet betydligt sämre.

Troligen är det just spänningen som lockar, vad finns runt nästa hörn osv. Nu har jag en mun som kan prata till sig vad den vill ha endå, så man lider väl ingen nöd, sen känns det som man får dom riktigt schyssta brudarna nu. Alltså, dom som verkligen är något att ha. :)
:lol :rofl

Dr.Bike skrev:
2338045 :lol Bell-clean i alla avseenden!
Och: Självfallet kommer inte detta att erkännas.

Fast tjejer fiskar i dammen på ett mer sofistikerat sätt än killar.
De väljer "den bästa möjliga" ur fler pespektiv än de du räknar upp, där ordet "bäst" baseras på de för tillfället starkaste preferenserna.
Vilka alltså INTE måste vara "bad-boy" egenskaper, utan lika gärna kan vara pengar, bedömd framtidssäkerhet i karriär, maktposition eller annan status.
Yes, så är det. Hårda, kalla och beräknande är dom, allihop. Bara mer eller mindre beroende på person. :fakta

Thermal skrev:
2338193 Yes, så är det. Hårda, kalla och beräknande är dom, allihop. Bara mer eller mindre beroende på person. :fakta

Got it mate - ren oförfalskad kärlek, som dessutom är blind, och irrationella val styrda av känslor, är således ett lumpet propagandatrick från starlet, via mitt livs novell till amelia, samt alla sockersöta amerikanska kärleksfilmer som visar att den rena kärleken ALLTID segrar till slut - finns bara i fantasin! :lol

Trashcan skrev:

Så om man inte är stark&bråkig har man ingen chans att lyckas eller vad menar du?
Jag är klen och inte alls bråkig och jag får till det ändå, så din teori stämmer inte. :mattias

lorkan skrev:
2338265 Så om man inte är stark&bråkig har man ingen chans att lyckas eller vad menar du?
Jag är klen och inte alls bråkig och jag får till det ändå, så din teori stämmer inte. :mattias

Läs MITT tidigare inlägg! :)

Då har du troligen:

- Pengar
- Makt
- Hög social status av annat slag
- Eller så är du en :cdevil på att baka banankaka... :rolleyes:

det här svaret kommer jag bergis å få äta upp men jag drar det endå bara för att jag sitter här helt nykter å ensam ikväll

BLONDINER ÄR DUMMA

så då var det sagt kunde bara inte låta bli att lätta mitt hjärta :tomten

Rock ´n Robin skrev:
2336757 Som rubriken lyder! :tummenupp

Svara med korta ord så jag förstår.. det har blivit lite ikväll..
Shite... urhm.. jadu. låter väl mer som du helt sonika riktar in dig på 'fel' typ av töser? Som du säkert vet finns dom i flera olika förpackningar, varianter o konfigurationer :tungan

men... är det någon som vill bråka lite o gasta någosånär? :fatta!

:hihi
(Underbar bakisläsning)

"Bad Boys" är ju ofta killar som utåt är värsta råskinnen, men när dom blir ensamna med en tjej så faller deras image o dom blir som små rara lamm. Tyvärr finns det ju såna som efter ett tag sen visar HUR dåligt självförtroendet verkligen är och måste dänga upp sin tjej för att lyckas behålla henne:mad:

Nä, badtoys är överskattade...och en bra tjej reder sig själv och behöver ingen sugardaddy som betalar räkningarna...:yoparty

Tjejer som inte gillar sig själva gillar bad boys..

Last edited:
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...