Ja, säkerligen.Ravetrancer skrev:2181067förmodligen beredd att ta emot hojen när farten känns för hög in i kurvan?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ja, säkerligen.Ravetrancer skrev:2181067förmodligen beredd att ta emot hojen när farten känns för hög in i kurvan?
Han fick bryta pga elfel...RecOn #56 skrev:2182357Vad var det som hände med rossi körde han av elr vad hände? blev tvungen att fara iväg så jag missade slutet...![]()
Och nu har man lärt sig att de alltid anger elfel, oavsett vad som går sönder.Viffer skrev:2182563Han fick bryta pga elfel...
Finast var ändå när Colin körde V2 Honda i superbike, Honda hade problem med att man körde av veven vilket resulterade i generalras med stort rökmoln och brutna race, ursäkten blev alltid elfel..........sandstream skrev:2183392Och nu har man lärt sig att de alltid anger elfel, oavsett vad som går sönder.
Boris JR skrev:2183626Finast var ändå när Colin körde V2 Honda i superbike, Honda hade problem med att man körde av veven vilket resulterade i generalras med stort rökmoln och brutna race, ursäkten blev alltid elfel..........
Ravetrancer skrev:2181067förmodligen beredd att ta emot hojen när farten känns för hög in i kurvan?
På en orginalhoj tycker jag att man väldigt ofta får ta omtag, även på min hoj med snabbgas tog man ibland omtag för att vara riktigt säker på att verkligen hade full gas.HansJ skrev:2183822Apropå annorlunda beteenden, har sett ett antal förare som ibland gör något märkligt med högerhanden när de ska ut ur kurvan, ser ut som de gör ett övertydligt "omtag" på rullen. Varför då, är det så extremt låg utväxling på gasen för att få känsla, eller?
Precis så. Robers, Rossi, Pedrosa är några som gör så. Finns förmodligen fler.Blå R1 skrev:2181113Tror det har o göra med att dom flyttar foten in under växelföraren och bromsar hårt samtidigt. så dom orkar inte/skiter i att kämpa mot g-kraften o låter stövlen "hänga" innan dom släpper bromsen o sätter foten där den ska vara..
Så tycker jag det ser ut som iaf...
Ja, men det var väl övervarvningsskyddet till insprutningen som inte fungerade dåBoris JR skrev:2183626Finast var ändå när Colin körde V2 Honda i superbike, Honda hade problem med att man körde av veven vilket resulterade i generalras med stort rökmoln och brutna race, ursäkten blev alltid elfel..........
sandstream skrev:2181759Som redan påpekats har de flesta vänt växelläge och växlar ner genom att föra växelföraren uppåt.
Men var det inte Biaggi som körde "gatväxlat"?
Kanske kan vara så.Masonit skrev:2184119Jo det vet jag, men som jag uppfattar det så har han redan gjort klart nerväxlingen och därefter lyfter foten av fotpinnen för att lättare få upp foten över växelföraren för att förbereda sig inför svängen och utgången ur svängen.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |