Varför funkar inte mina webläsare? (Mac)

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Kör Firefox till vardags men den tar tid på sig och öppnar jag en film på tuben är den oftast svart med ljud som klipper till att börja med. Jag får då flytta markören en liten bit och då kommer den igång...

:va
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Haha :örnkoll. Fanns en liten uppdatering (4.0), Jag körde 3,1...... :doh :mad:


edit: Gjorde ingen skillnad... :mad:


edit 2: inaktiverade shockwave flash add on och det verkade funka. :pepparpeppar
Vaffan ska man alltid ha fläsh för? :mad: De tjatar 24/7 om att man måste uppdatera fläsh och det är alltid fläsh som ser till att inget fungerar. Kan man inte bara sätta företaget fläsh i konkurs så vi slipper dom för alltid? Vaskarevaom?

:mad:
 
Last edited:

Semper idem

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Feb 2013
Ort
10 nautiska från slottet
Hoj
Ja
Haha :örnkoll. Fanns en liten uppdatering (4.0), Jag körde 3,1...... :doh :mad:


edit: Gjorde ingen skillnad... :mad:


edit 2: inaktiverade shockwave flash add on och det verkade funka. :pepparpeppar
Vaffan ska man alltid ha fläsh för? :mad: De tjatar 24/7 om att man måste uppdatera fläsh och det är alltid fläsh som ser till att inget fungerar. Kan man inte bara sätta företaget fläsh i konkurs så vi slipper dom för alltid? Vaskarevaom?

:mad:

Adobe gör ju även PDF läsare och en massa annat. Men iom övergången tilll HTML 5 så kommer vi nog att slippa Flash. Flash är ju också sårbar för angrepp av skadlig kod, därav dom många uppdaterinarna
 

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Kör google chrome på min mac och det tycker jag funkar bra, om du skulle vilja testa annan webläsare alltså!
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
edit 2: inaktiverade shockwave flash add on och det verkade funka. :pepparpeppar
Vaffan ska man alltid ha fläsh för? :mad: De tjatar 24/7 om att man måste uppdatera fläsh och det är alltid fläsh som ser till att inget fungerar. Kan man inte bara sätta företaget fläsh i konkurs så vi slipper dom för alltid? Vaskarevaom?

:mad:
Vet inte hur det fungerar på Macintosh, men här https://www.youtube.com/html5 kan du ställa in så html5 prioriteras på tuben. Dock verkar färgerna bli lite sämre då, har inte tänkt på det förut men nu såg det ut så. :va
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top