Hänger inte med här, gick den fett då du magrade den? Brukar ju inte bli pang bom fel om det inte är skit i förgasare eller?
Den visade sig gå för fett, på nålen. När jag magrade ut den lite (flyttade nålen) började den gå bättre och när jag flyttade några steg till gick den hyfsat igen.
Jag hade isär flottyrventilerna men hittade inget skräp. Har filter i tanken (tog dock inte bort det och tittade).
Det blev inte pang bom över natten men tillkom smygandes över 2 racehelger. Motorn hanns även med att gås igenom mekaniskt och inga fel, någon slitagedel som en kolv byttes vid översynen men samma 'bestyckningsfel' återstod tills utmagring.
Nej, jag vet inte om det var något annat mekaniskt jag inte hittade eller skräp i förknasarna men då den fungerar med att starta bra, tomgångsvarva som den ska, körde bra men inte gick på fullgas så får någon gärna tala om vad som är felet?
Nu nöjer jag mig med ombestyckning och kör på
Tack för att ni hjälper till. Jag ska om jag hittar mätvärden på primärspolen och kolla om det kan vara det som felar.
Svar på lite andra teorier.
Bensintillförsel finns, kollat det ett flertal gånger då det kändes som mest troligt, det forsar och det slutar inte förrän tanken är tom. Har även provat genom nålventiler.
Bestyckning kört med huvudmunstycke från 170 tom 230 utan att symptomen ändras.
Även nålarna har varit i olika höjder.
Bensinkvaliteten har varit av föreskriven i manual kvalitet
Reedventiler var ett spår jag hoppades på men inte det heller ändrade något.
Cykeln varvar fritt under belastning, tror att tiden på Karlskoga sista racet var 1.17 med halvgas eller 3/4 svårt att veta exakt hur mycket man vrider om man inte vrider fullt.
Avgasportsvajrarna syns om man hänger över gaffelkronan så det har jag gjort under fullgas och de öppnar som de ska och stänger inte innan varvet gått ner till det varv de ska ha vid stängning. Denna modell har separat batteri för servot men det är helt ok.
Cykeln har tävlats med i Formula 80-87 men är nu pga regeländring av norrmännen ej längre godkänd. Även om jag inte längre kan tävla med den så skulle det vara trevligt att få fjong i den igen då det är fränt att köra tvåfemti racer även om den är från 1991.
Vad ska det vara för munstycke enligt manualen från fabrik?
Sitter det rätt spridarrör i?
Är nålen i skick så den inte är för sliten?
250cc ska köra med Supermono om jag har förstått rätt, det är det som jag har hört i alla fall. Problemet för mig är att jag har just en Supermono som jag tänkte köra med så även om det finns en klass så finns det inte möjlighet för just mig. Kanske kan köra liten debutant, om jag tar ut B-licens.
Avvikelse från tråden men jag är skaparen så jag godkänner det:
På tal om det, får man välja att ta ut B-licens istället för A. Tycker egentligen att det är taskigt mot "riktiga" debutanter men det ska visst gå att köra Supermonohojar i B-racing. Har förövrigt inte kört med A-licens sedan 2000 så jag kan kanske inte få ut någan A pga lång frånvaro, använder C-licens. Finns det tidsbegränsning.
Tror du måste plocka ut A (numer elitlicens) minst vart 5e år och tävla för att kunna plocka ut elit igen så har du inte tagit ut sedan 2000 så blir det B (numer seniorlicens för gamla gubbjävlar).
Seniorlicensen är inga problem, ring svemo och meddela att du vill byta från classic.
Ska du köra supermono måste du ha minst senior.