Varför fungerar inte Web-TV?

• Thread starter Thread starter Merovingian
  • Start date Start date

Merovingian

Guest
Exempelvis TV3's sådan.
Varför fungerar den så förpiskat dåligt?

Tycker all streamande video som lagts upp hittills, oavsett sida, har fungerat fruktansvärt dåligt.
Vi tar som exempel att jag vill se ett avsnitt av Lyxfällan på TV3 web.
Det drar igång. Reklamen fungerar alltid och utmärkt(ingen överraskning här), och videon spelas i 3 till 4 minuter om man har tur. Sen ställer den sig och buffrar. Här kommer den ALDRIG igång igen. Man får alltid hålla på och rodda med play/pause-knappen och spola fram och tillbaka eller peta in ett ställe uppspelningen skall hoppa till.
Så får jag göra konstant. Just nu försöker jag se ett avsnitt och det fungerar inte ens i 30 sekunder. Pausar, väntar, roddar, väntar, startar. Var trettionde förbannade sekund.
Det är likadant på jobbet och hos modern.
Däremot, om man kör youtube eller annan liknande video med en "bar" som visar hur långt laddningen gått, då går det utmärkt på alla sätt och vis.

Varför fungerar det så dåligt och varför envisas de alltid med att ha en streamande video istället för något som bevisligen fungerar alldeles utmärkt?!
:mad:

Last edited:
Jag är inte ett dugg förvånad - det enda de är intresserade av är att exponera dig för reklam för att dra in pengar, inget annat. Jämför med SVT-Play... där det alltid funkar, typ Playa Del Sol. Väl spenderade pengar!

Något som funkar är tyvärr sånt som kan sparas (kopieras) eller spolas (inga reklampengar).

Därför cpskitlösningar som inte går att buffra klart :mad:

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...